اعلام قیمت جدید سورن‌پلاس دوگانه‌سوز

اعلام قیمت جدید سورن‌پلاس دوگانه‌سوز

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید سورن پلاس دوگانه سوز را برای تیرماه ۱۴۰۳ اعلام کرد. سورن پلاس دوگانه سوز با استانداردهای ۸۵ گانه، مالتی مدیا و کروزکنترل نسبت به قبل افزایش قیمت را تجربه کرده است:

مدل خودرو قیمت قدیم خرداد ۱۴۰۳ (تومان) قیمت جدید تیر ۱۴۰۳ (تومان)
سورن پلاس گازسوز ۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۳۰۲,۸۰۰

قیمت جدید سورن‌پلاس دوگانه‌سوز – خرداد ۱۴۰۳

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید سورن پلاس دوگانه سوز را اعلام کرد. سورن پلاس دوگانه سوز جدید با استانداردهای ۸۵ گانه، مالتی مدیا و کروزکنترل نسبت به قبل افزایش شدید قیمت را تجربه کرده است. سورن پلاس دوگانه سوز جدید با کد کلاس ۵۵۵۱۱ شناخته می‌شود.

به گزارش gsxr، سورن پلاس دوگانه سوز از معدود خودروهایی بود که هنوز قیمت آن گران نشده بود و اکنون ایران خودرو به بهانه نصب تجهیزات مرتبط با استانداردهای ۸۵ گانه و مالتی مدیا قیمت آن را در حدود ۳۰ درصد افزایش داده و به ۴۸۶ میلیون تومان رسانده است. گفتنی است این نرخ برای حواله‌های غیر قطعی و فراخوان‌های آتی قابل اعمال است:

مدل خودرو کد کلاس قیمت قدیم (تومان) قیمت جدید (تومان)
سورن پلاس گازسوز ۵۵۵۱۱ ۳۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰

سورن پلاس دوگانه سوز به عنوان تنها سدان پایه گازسوز تولید داخل با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شده است. البته که نوسان تولید به دلیل نبود قطعات مربوط به کپسول گاز باعث شده تا ایران خودرو نتواند تعهدات خود را به موقع تحویل دهد. در حال حاضر شاهد هستیم شرکت ایران خودرو هنوز نتوانسته تعهدات تکمیل وجه شده در پاییز ۱۴۰۲ را به طور کامل تحویل دهد. این مسئله موجب کاهش نمونه‌های صفر کیلومتر در بازار آزاد شده و اکنون سورن پلاس دوگانه در محدوده ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد با قیمت گذاری جدید ایران خودرو و کاهش زیان انباشته، به تدریج روند تولید بهبود یافته و حواله داران سورن پلاس دوگانه سوز به خودروی خود برسند. با توجه تقاضای بالای مردم ایران خودرو برنامه دارد تا در سال جاری تیراژ سورن پلاس دوگانه سوز را هم در بخش تاکسی و هم پلاک شخصی افزایش دهد.


اعلام قیمت سورن پلاس دوگانه سوز – آبان ۱۴۰۱

بنابر اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، سورن پلاس دوگانه سوز به عنوان جایگزین سمند در برنامه تولید و فروش این شرکت قرار گرفت. این محصول جدید که با کدکلاس ۵۵۵۰۵ تعریف شده است، با قیمت ۲۸۱ میلیون‌ و‌ ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان از ماه جاری به تعهدات منقضی خانواده سمند دوگانه سوز در حوزه تاکسیرانی اختصاص خواهد یافت. در حال حاضر برنامه ای برای عرضه این خودرو با پلاک شخصی اعلام نشده است.

ایران خودرو از حدود ۴ سال قبل به دلیل عدم پشتیبانی سمند از استانداردهای ۸۵ گانه به دنبال به‌روزرسانی این محصول بود و با تعریف پروژه‌ای بنام سمند پلاس قصد داشت تا دستی بر سر و روی این اسب پیر بکشد. سمند پلاس در نمای داخلی و بیرونی نسبت به سمند تغییراتی را تجربه می‌کرد. داشبورد این خودرو با نمونه‌ی طرح سورن تعویض شده بود. در نمای خارجی نیز با تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو، چراغ روشنایی روز به تجهیزات خودرو اضافه شد. در نمای عقب نیز الگوی درب صندوق تغییر کرد و چهره‌ی جدیدی به خود گرفت. پس از تغییراتی در بدنه مدیریتی ایران خودرو، سرانجام تصمیم گرفته شد تا هیچ تیپی از سمند تولید نشده و این خودرو به‌طور کامل از خط تولید خارج شود.

سمند علاوه بر اینکه با پلاک شخصی در کشور در حال تردد است. به دلیل قابلیت تعمیرپذیری مناسب، قیمت ارزان، بهره‌مندی از سوخت گاز و کابین جادار، به‌عنوان خودروی کار و تجاری نیز شناخته می‌شود. این خودرو کاربری‌های متعددی در این حوزه داشته و با رنگ‌ها و نشان‌های مختلف در خدمت ارگان‌های دولتی است. حتی می‌توان گفت که در سال‌های اخیر با کم شدن اقبال مردم نسبت به سمند و کاهش فروش آن، این خودرو بیشتر نقش یک سواری کار و تجاری را بر عهده داشته و در ناوگان تاکسیرانی و پلیس به حیات خود ادامه داده است.

در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور در حال تردد است و سمندهای دوگانه‌سوز به دلیل مجهز بودن به پیشرانه پایه گازسوز EF7، بیشترین سهم از این تعداد خودرو را تشکیل می‌دهند.

ایران خودرو با اطلاع از کارکردهای فعلی این محصول قصد دارد تا سورن پلاس را به‌جای سمند در سبد محصولات خود جایگزین کند. با این اقدام ضمن ارتقای کیفیت و استانداردهای قابل عرضه به مشتریان سمند، شرکت نیز از زیر بار زیان تولید سمند خارج شده و با جایگزین کردن سورن می‌تواند به سودآوری برسد.

سورن پلاس حدود دو سال در نسخه‌ی دنده‌ای پلاک شخصی تولید و به بازار عرضه شده است. در گام نخست جایگزینی سورن پلاس در طرح نوسازی ناوگان عمومی کشور، از فروردین ماه امسال تعهدات ایران خودرو بابت خودروهای پلیس و نظامی با سورن پلاس بنزینی تأمین شده و از آبان‌ماه نیز طبق قرارداد سازمان تاکسیرانی و گروه صنعتی ایران خودرو قرار است تا برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور، سورن پلاس دوگانه‌سوز جایگزین سمند دوگانه‌سوز شود.

طبق تصاویر منتشر شده از خط تولید، سورن پلاس دوگانه‌سوز مراحل نهایی پیش‌تولید را سپری کرده و آماده عرضه به بازار می‌شود. این تیپ جدید که با کد کلاس ۵۵۵۰۵ تعریف شده؛ در بحث امکانات نسبت به سایر تیپ ها ضعیف‌تر بوده و مواردی نظیر کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و پاورویندوز از روی آن حذف شده است.

با این وجود سورن دوگانه سوز همانند نمونه معمولی سورن پلاس مجهز به امکاناتی نظیر کامپیوتر سفری، تهویه خودکار، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، سنسور دنده عقب و چراغ روشنایی روز است. در بحث فنی این خودرو مجهز به موتور پایه گازسوز EF7 بوده و با ظرفیت کامل مخازن گاز و بنزین می‌تواند در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

با توجه به قیمت بالای این خودرو و ناتوانی اکثر رانندگان تاکسی در پرداخت مابه‌التفاوت طرح جایگزینی، حمایت شهرداری‌ها و بانک‌ها با اختصاص تسهیلات مناسب امری لازم تلقی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰۵ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل