اعلام قیمت خام محصولات مدیران خودرو؛ اولتیماتوم وزارت صمت!

اعلام قیمت خام محصولات مدیران خودرو؛ اولتیماتوم وزارت صمت!

وزارت صمت، مدیران خودرو را به پایبندی به تعهداتش موظف کرد.

تنها دو هفته پیش بود که شرکت مدیران خودرو از افزایش قیمت محصولاتش خبر داد. به گزارش gsxr، این مجموعه از حواله‌داران درخواست پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت را داشته است که شامل حال افراد ثبت‌نام‌کننده در بخشنامه‌های غیر قطعی می‌شود. مدیران خودرو پیش از این هم تأکید کرده بود که مبالغ پرداختی در قراردادهای جدید غیر قطعی بوده و خریداران ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت ارقام جدید هستند. اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و باعنوان افزایش قیمت‌ها باتوجه به ابلاغ مبالغ مربوط به عوارض گمرکی مطابق ماده ۴۹ قرارداد فی‌مابین انجام شد.

در پی رخداد یادشده، مشتریان این شرکت اعتراض کردند و خواستار شفافیت بیشتر شدند. مدیران خودرو هم پاسخ داد که تغییر هزینه‌ها و دیون دولتی، هزینه شماره‌گذاری و صدور پلاک، افزیش سهم دولت از هوشمندسازی، مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصدی، افزایش سود بازرگانی برای تولید داخلی ۵۰ درصدی برابر ۵۱ درصد و افزایش اسقاط خودرو (۱.۵ دستگاه به‌ازای هر خودرو) دلایل افزایش قیمت‌ها بوده است.

این تنش‌ها باعث شد تا معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت طی یک نامه از مدیران خودرو بخواهد تا قیمت خام محصولاتش را اعلام کند. این دستور بر پایه بند ۳ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری و مصوبه شماره ۶۳۳ مورخ ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ شورای رقابت مبنی‌بر اعلام قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت، ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و رعایت مفاد دستورالعمل سازمان حمایت مورخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ به مدیران خودرو ابلاغ شده است.

قیمت خام محصولات مدیران خودرو

جدول زیر، قیمت در کارخانه ۱۲ محصول مدیران خودرو را نشان می‌دهد که توسط این شرکت اعلام شده است:

نام خودرو قیمت خام به ریال
ام‌وی‌ام X33 کراس CVT ۸,۹۱۰,۷۰۳,۱۹۶
ام‌وی‌ام X33 کراس MT ۷,۷۰۶,۲۹۵,۹۵۱
ام‌وی‌ام X22 پرو ۶,۹۱۲,۱۵۹,۱۰۱
ام‌وی‌ام آریزو ۵IE FL ۱۰,۶۵۸,۴۴۰,۲۶۵
ام‌وی‌ام X55 پرو اکسلنت ۱۲,۴۳۲,۱۸۴,۸۶۹
فونیکس تیگو ۸ پرومکس IE ۲۴,۱۲۲,۲۰۰,۰۲۳
فونیکس تیگو ۷ پرو پرمیوم ۱۴,۳۲۳,۲۰۵,۱۵۶
فونیکس تیگو ۷ پرو E پلاس PHEV ۱۷,۷۶۴,۸۸,۳۲۵
فونیکس FX پرمیوم ۱۶,۷۱۴,۳۷۷,۸۸۳
فونیکس آریزو ۶ GT اکسلنت ۱۳,۸۱۱,۵۵۹,۳۸۳
فونیکس آریزو ۶ پرو اکسلنت ۱۲,۱۳۱,۳۸۵,۰۳۳
اکستریم X تریم VX ۳۱,۷۸۲,۵۹۷,۶۲۷

اعلامیه وزارت صمت، مدیران خودرو را موظف کرده تا بر اساس قیمت‌ها فوق‌ به‌عنوان نرخ خام محصول در کارخانه به تعداتش پایبند باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل