هاست پرسرعت
خودرو

اعلام قیمت نسل جدید مازراتی گرن توریسمو و ورود به قلمروی آستون مارتین

اعلام قیمت نسل جدید مازراتی گرن توریسمو و ورود به قلمروی آستون مارتین

قیمت نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو در بازار آمریکا در تیپ مودنا از ۱۷۴ هزار دلار و در تیپ تروفئو از ۲۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

چند ماهی است که از معرفی نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو می‌گذرد و حالا سازندهٔ ایتالیایی قیمت این کوپهٔ لوکس را برای بازار آمریکا اعلام کرده است. قیمت گرن‌توریسموی جدید در تیپ مودنا از ۱۷۴ هزار دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخهٔ اسپرت تروفئو به ۲۰۵ هزار دلار می‌رسد. مازراتی هنوز قیمت نسخهٔ تمام الکتریکی فولگوره را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود گران‌تر از تروفئو باشد.

مازراتی گرن توریسمو

با این قیمت‌گذاری، گرن‌توریسمو وارد قلمروی آستون‌مارتین ونتیج با قیمت پایهٔ ۱۴۷ هزار دلاری می‌شود. برای مقایسه، قیمت بنتلی کانتیننتال هشت سیلندر ۵۵۰ اسب بخاری هم از ۲۳۸ هزار دلار شروع می‌شود. حال باید منتظر ماند دید که آیا نسل جدید کوپهٔ مازراتی می‌تواند در بازار موفق شود یا خیر. البته این ماشین ویژگی‌های جذابی دارد که یکی از آن‌ها طراحی چشمگیر است. هرچند گرن‌توریسمو شباهت‌هایی با نسل قبلی خود دارد اما تمام پانل‌های بدنهٔ آن تغییر کرده و نمایی هم‌راستا با زبان طراحی جدید مازراتی ایجاد کرده‌اند.

مازراتی گرن توریسمو

سه نسخهٔ این ماشین نیز در ظاهر تفاوت‌هایی باهم دارند. فولگوره از تریم مشکی براق با نشان‌های مسی بهره می‌برد، تروفئو به تریم فیبر کربنی و نشان‌های کرومی برای مجهز است و برای مودنا هم جلوپنجرهٔ مشکی با تریم کرومی در نظر گرفته شده است. دو مدل مودنا و تروفئو از نسخهٔ تضعیف‌شدهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی سوپرکار MC20 استفاده می‌کنند. این موتور در تیپ مودنا ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور و در تروفئو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مازراتی گرن توریسمو

نسخهٔ فولگوره اما به سه موتور الکتریکی با مجموعاً ۷۵۰ اسب بخار قدرت ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۳ در ابتدا در نسخه‌های مودنا و تروفئو در ایالات‌متحده می‌شود شد و بعداً نیز نسخهٔ فولگوره به آن‌ها ملحق خواهد شد.

مازراتی گرن توریسمو

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا