هاست پرسرعت
بازی

افزایش درآمد شرکت اکتیویژن بلیزارد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳

افزایش درآمد شرکت اکتیویژن بلیزارد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳

شرکت اکتیویژن بلیزارد گزارش مالی خود برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ منتهی‌به ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) را اعلام کرده است. در این بازه، درآمد خالص شرکت ۲.۳۸ میلیارد دلار بوده که درمقایسه با ۱.۷۷ میلیارد دلار درآمد فصل اول ۲۰۲۲، ۳۵ درصد افزایش یافته است. درآمد خالص از بخش‌های دیجیتال هم ۲.۱۶ میلیارد دلار بوده است.

در ربع اول سال، میزان خالص محصولات و سرویس‌های فروخته‌شده‌ی دیجیتالی یا به‌صورت فیزیکی نسبت‌به سال گذشته ۲۶ درصد بیشتر شده تا به ۱.۸۶ میلیارد دلار برسد. درآمد این نرخ از درون بازی‌ها ۱.۲۹ میلیارد دلار است. به‌صورت کلی، درآمد شرکت در این بازه ۷۰ درصد بیش‌از سال گذشته است و درآمد عملیاتی هم ۳۰ درصد افزایش یافته است.

درکل، کاربران فعال ماهانه (MAU) اکتیویژن بلیزارد در این سه‌ماهه ۳۶۸ میلیون بود. رشد این فصل به‌خاطر موارد متعددی بود و به افزایش رزرو خالص Call of Duty، کندی کراش، Warcraft، اورواچ و دیابلو وابسته است. درآمد بخش اکتیویژن درمقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشت و به‌لطف کالاف دیوتی، درآمد عملیاتی هم سه برابر ۲۰۲۲ است.

فروش بازی‌های پریمیوم کالاف دیوتی هم در این بازه به‌طرز قابل توجهی بیشتر از بازه مشابه سال گذشته بود. فروش محصولات درون بازی در کنسول و پی‌سی نسبت‌به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشت و این افزایش برای Call of Duty Mobile هم صادق است.

بازی Call of Duty: Warzone 2

در فصل اول، بلیزارد دربرابر سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته تا به‌لطف آثاری مثل وارکرفت، اورواچ و دیابلو به ۴۳۵ میلیون دلار درآمدزایی برسد. درآمد عملیاتی این بخش به‌طور کلی پایدار بود. تمدید اشتراک World of Warcraft توسط کاربرها در غرب در مقایسه با بازه مشابه بسته‌های جدید بازی بیشتر است.

تعامل کاربران با اورواچ دربرابر سه‌ماهه شروع Overwatch 2 تعدیل شده است. ساعت‌های بازی شده تقریبا دو برابر سطحی بود که پیش از انتشار این بازی رایگان دیده می‌شد. فصل سوم که در فوریه عرضه شد باعث حفظ قوی کاربران و سرمایه‌گذاری مداوم بازیکنان در مقایسه با فصل قبل شد.

بازی Diablo Immortal روی رایانه‌های شخصی و موبایل هم در افزایش رزرو خالص بلیزارد در این بازه موثر بود و بازی از نظر مشغولیت کاربران، حفظ آن‌ها و سرمایه‌‌گذاری روند پایداری را تجربه کرد. Warcraft: Arclight Rumble، بازی استراتژی اکشن توسعه یافته در بلیزارد هم در آزمایش‌های منطقه‌ای به‌خوبی در حال پیشرفت است.

همچنین کینگ، بخش موبایلی اکتیویژن هم درآمد خالص ۷۳۹ میلیون دلار و افزایش ۸ درصدی دربرابر سال گذشته را تجربه کرد.

بازی Diablo Immortal

در این گزارش مالی بابی کوتیک، مدیرعامل شرکت درباره تصمیم اداره تنظیم رقابت بریتانیا برای بلاک کردن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هم صحبت کرد و این تصمیم را نامتناسب، غیرمنطقی و ناسازگار با مدارک دانست: «ما اطمینان داریم معامله ما با مایکروسافت به نفع رقابت، مصرف‌کنندگان و ایجاد شغل در بازارهای سراسر جهان و به‌خصوص بریتانیا می‌گردد. گزارش امروز CMA چنین واقعیاتی را منعکس نمی‌کند و ما به‌شدت با مایکروسافت همکاری خواهیم کرد تا آن را در استیناف تغییر دهیم».

مایکروسافت هم اعلام کرده قصد اعتراض به این تصمیم را دارد. پس از انتشار اخبار رد معامله توسط CMA، سهام اکتیویژن بلیزارد با نوسان ۱۰ درصد کم شد. اما سهام مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود افزایش یافته بود. در زمان نگارش مطلب، باوجود گزارش مالی مثبت، سهام اکتیویژن بلیزارد با قیمت ۷۶.۹۱ دلار در حال معامله است؛ در حالی که قبل از اعلام تصمیم CMA تا ۸۶.۹۹ دلار هم بالا رفته بود.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا