هاست پرسرعت
خودرو

افزایش شعاع حرکتی محصولات تسلا با باتری‌های جدید LFP ال‌ جی

افزایش شعاع حرکتی محصولات تسلا با باتری‌های جدید LFP ال‌ جی

ال‌جی در حال آماده شدن برای عرضه باتری‌های لیتیوم فرو فسفات LFP است. باتری‌های یاد شده برای استفاده در خودروهای تسلا مدل ۳ و مدل Y مناسب خواهند بود و نکته مهم اینکه توانایی بهبود شعاع حرکتی خودروهای یاد شده را خواهند داشت.

ال‌جی باتری‌های یاد شده را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ برای مصارف ذخیره انرژی عرضه خواهد کرد و درعین‌حال به توسعه سلول‌های LFP پیشرفته با ۲۰ درصد تراکم انرژی بالاتر نسبت به باتری‌های CATL بکار رفته در خودروهای تسلا ادامه خواهد داد. ال‌جی به عنوان سازنده باتری می‌تواند از نظر تأمین مواد اولیه و الزامات یافتن منابع موردنیاز برای ساخت قطعات مشمول مشوق‌ها و یارانه‌های دولتی باشد و به همین خاطر گزینه‌ای مطلوب برای تسلاست زیرا هرگونه بهبود در زمینه تکنولوژی باتری می‌تواند به سود تسلا نیز باشد.

ال‌جی هم‌اکنون باتری‌های ۲۱۷۰ محصولات پرفورمنس تسلا را تأمین می‌کند و به دنبال تأسیس کارخانه‌های جدید تولید باتری در خاک آمریکاست تا بتواند از مشوق‌های فدرال جدید بهره‌مند شود. رسانه‌های کره‌ای می‌گویند ال‌جی جدای از سلول‌های ۴۶۸۰ شاید تکنولوژی باتری LFP خود را نیز در اختیار تسلا قرار دهد. خودروهای تسلا مدل ۳ و مدل Y استاندارد رنج از باتری‌های مشابه استفاده می‌کنند. شایان ذکر است باتری‌های آهن فسفات از فلزات ارزان‌تر و فراوان‌تر به عنوان مواد خام استفاده می‌کنند و از نظر ترکیبات شیمیایی نیز خیلی فرار نیستند. به همین خاطر باتری‌های LFP ایمنی بالاتری نسبت به باتری‌های دارای نیکل و کبالت دارند. ظاهراً ال‌جی از تابستان سال جاری باتری‌های جدید LFP را برای مصارف ذخیره انرژی عرضه خواهد کرد و در آینده نیز آن‌ها را با ۲۰ درصد تراکم انرژی بیشتر نسبت به باتری‌های CATL بکار رفته در محصولات تسلا تولید می‌کند.

درصورتی‌که تسلا از باتری‌های جدید ال‌جی استفاده کند برخی از نقاط ضعف باتری‌های LFP در مقایسه با باتری‌های نیکل و کبالت خودروهای پرفورمنس و برد بلند تسلا خنثی خواهد شد. برای مثال تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب با باتری بهبود یافته LFP ال‌جی شعاع حرکتی تقریباً مشابهی با مدل ۳ چهار چرخ محرک برد بلند با همان ابعاد باتری خواهد داشت. تراکم انرژی بالاتر باتری LFP ال‌جی در تست‌ها اثبات شده است هرچند تولید آن هزینه بالاتری نسبت به باتری‌های CATL دارد و بنابراین برای رسیدن به تولید انبوه کمی زمان نیاز خواهد داشت. در همین اثنا بزرگ‌ترین سازنده باتری خودرو در دنیا بیکار نخواهد نشست زیرا CATL قبلاً تحویل باتری‌های آهن فسفات M3P با ۱۵ درصد تراکم انرژی بیشتر را شروع کرده است. البته این باتری‌ها در آمریکا تولید نمی‌شوند و نخواهند توانست از مزایای قانون کاهش تورم آمریکا بهره‌مند شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا