هاست پرسرعت
خودرو

افزایش محبوبیت مینی وانت‌های ژاپنی در بین روستاییان آمریکایی

افزایش محبوبیت مینی وانت‌های ژاپنی در بین روستاییان آمریکایی

وانت‌های کوچک ژاپنی در کلاس کی کار به دلیل اندازهٔ جمع‌وجور، کارایی بالا و قیمت ارزان در بین آمریکایی‌ها محبوب شده‌اند.

وانت‌های کوچک ژاپنی که در کلاس کی کار قرار دارند خودروهایی بسیار کاربردی و مفید هستند. هرچند این خودروها برای بهره‌مندی از قوانین مالیاتی ژاپن ساخته می‌شود اما اخیراً روستاییان آمریکایی به جذابیت و کارایی آن‌ها پی برده‌اند. یک کشاورز در کارولینای شمالی بنام «جیک مورگان» می‌گوید یکی از این وانت‌های ژاپنی را برای گشت زدن در زمین‌های خود خریده است. وی در ابتدا به فکر خرید یکی از مدل‌های سایدبای‌ساید بوده اما قیمت این وسایل نقلیه می‌تواند به بیش از ۳۰ هزار دلار هم برسد.

افزایش محبوبیت مینی وانت‌های ژاپنی در بین روستاییان آمریکایی

مورگان هنگام تماشای بررسی ویدئویی یکی از این سایدبای‌سایدها نظری را دید که می‌پرسید چرا بجای این خودروها یک وانت کوچک نمی‌خرید؛ بنابراین، وی تحقیق کرد و برای انجام این کار کاملاً قانع شد. چند ماه بعد، او برای خرید یک هوندا اکتی مدل ۱۹۹۷ راهی ویرجینیا شد. برای واردات این خودرو از ژاپن تنها ۲ هزار دلار هزینه شده بود. مورگان می‌گوید این وانت نه‌تنها فوق‌العاده ارزان است بلکه به دلیل اندازهٔ کوچک می‌تواند وارد انبار یا دیگر مکان‌های مزرعه شود که پیکاپ بزرگ او امکان آن را ندارد. به گفتهٔ وی، وانت‌های کوچک ژاپنی «به‌طور شگفت‌آوری مفید هستند».

افزایش محبوبیت مینی وانت‌های ژاپنی در بین روستاییان آمریکایی

اما مورگان تنها آمریکایی نیست که به واردات وانت‌های کی دهه نودی ژاپنی علاقه دارد زیرا «تاد گاتو» یکی از مالکین شرکت واردات HVNT در نیویورک می‌گوید شرکت او طی چند سال گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه از این وانت‌ها به مشاغل محلی فروخته است. او دراین‌باره گفته است:

ما برای شروع پنج دستگاه از آن‌ها را خریدیم و همه را طی هفت روز فروختیم. این وانت‌ها فقط در بین کشاورزان محبوب نیستند بلکه بسیاری از مشاغل تجاری هم خرید آن‌ها را بیش از یک فورد ۸۵ هزار دلاری F250 بررسی می‌کنند

گاتو می‌گوید وانت‌های کی را به خریداران مختلفی مثل کشاورزان، پیمانکاران و اغذیه‌فروشی‌ها فروخته است. وی به مزیت دیگر این وانت‌ها هم اشاره می‌کند که امکان دریافت پلاک برای تردد جاده‌ای است.

افزایش محبوبیت مینی وانت‌های ژاپنی در بین روستاییان آمریکایی

بااین‌حال، وانت‌های کی مشکلاتی هم دارند. مورگان هوندا اکتی خود را یک تلهٔ مرگبار در بزرگراه‌های شلوغ توصیف می‌کند و برخی ایالت‌ها هم در حال لغو ثبت سفارش واردات خودروهای کوچک از ژاپن هستند. بااین‌حال، هرچند این وانت‌ها کوچک هستند و برخی از آن‌ها ایربگ ندارند اما ازآنجایی‌که برای جاده‌های ژاپن ساخته شده‌اند، در برخی از آن‌ها می‌توان تجهیزات رفاهی مناسبی را پیدا کرد. ازاین‌رو، مورگان وانت اول خود را فروخته و مدل دیگری خریده است که از تهویه مطبوع بهره می‌برد و به دکمه‌ای برای فعال کردن کمپرسی مجهز است. به‌طورکلی، وانت‌های کی ژاپنی حتی بدون تجهیزات رفاهی هم خلأ بازار آمریکا برای وانت‌هایی ارزان، کوچک و کاربردی پر می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا