هاست پرسرعت
خودرو

افشای تصاویری از اولین «شاسی بلند» فِراری

افشای تصاویری از اولین «شاسی بلند» فِراری

اولین خودروی شاسی بلند (SUV) فراری با نام «پوروسانگوئه» (Purosangue) به معنی «(اسب) اصیل»، اواخر سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد. شاید دلیل فراری برای انتخاب این نام این بوده است که ضمن متبادر کردن لوگوی خود در ذهن ها، این پیام را به مخاطب بدهد که اگرچه این خودرو یک سوپراسپورت مرسوم از فراری نیست، اما کماکان یک فراری اصیل است. این خودرو، در صورت عرضه قوی ترین شاسی بلند بنزینی جهان خواهد بود و تبدیل به یک رقابت جدی برای لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX خواهد شد. حال با درز عکس‌های جاسوسی از این خودرو در کارخانه مارانِلو این خودروساز، می توانیم برای اولین بار، ظاهر آن را برانداز کنیم.

با نگاه به این تصاویر که توسط حساب‌هایی، از جمله «cardesignworld» در اینستاگرام منتشر شده‌ است، می توان ویژگی هایی از قبیل کاپوت کشیده، عقب شیب‌دار به سبک کوپه، چراغ‌های جلوی LED براق، ایجاد حجم در نمای جانبی بر روی درها و رینگ‌های آلیاژی نقره‌، که به طرز عجیبی کوچک در نظر گرفته شده اند را در طراحی این خودرو دید. هر چند این خودرو چندی پیش در ایتالیا زیر ورقه های استتار ضخیم دیده شده بود، اما این اولین باری است که ظاهر آن با وضوح بیشتری قابل مشاهده است.

هنوز مشخص نیست که فراری چه موتوری را برای آن در نظر گرفته است. با این حال، بنا بر برخی گزارش‌ها، مدل پرچمدار با یک موتور V12 غیر توربو در کنار یک مدل پایه با موتور V6 یا V8 الکتریکی عرضه خواهد شد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، احتمالا مدل پرچمدار این خودرو، تبدیل به قدرتمندترین شاسی بلند بنزینی بازار خواهد شد.

ferrari-purosangue-rear.jpg

خط تولید فراری پوروسانگوئه قرار است اواخر امسال شروع به تولید کند و اولین نمونه‌های آن احتمالاً در سال 2023 وارد نمایشگاه‌ها خواهد شد. با وجود امتناع فراری از ورود به این سگمنت و مخصوصا سالها مقاومت سرجیو مارکیونه، مدیرعامل سابق فراری، این شرکت به دلیل افزایش تقاضا برای خودروهای بزرگ پنج در، به ویژه در بازارهای رو به رشدی مانند چین، روسیه و خاورمیانه بالاخره تصمیم به ساخت یک شاسی بلند گرفت.

البته کار فراری برای رقابت در این بازار ساده نیست، چرا که رقبایش از جمله لامبورگینی، استون مارتین و پورشه همین حالا خودروهایی با سواری با کیفیت در این سگمنت به بازار عرضه کرده اند. خودروهای شاسی‌بلند در دهه گذشته بسیار محبوب شده اند و سهم بازار آنها بیش از دو برابر شده است.

سال گذشته میلادی برای این برند کلاسیک ایتالیایی یک سال ویژه بود و این خودروساز با ثبت آمار فروش 11,155 خودرو، توانست بیش از هر سال دیگری در طول تاریخ خود فراری بفروشد.

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا