الکترونیک آرتس: مخاطبین FIFA عاشق لوت باکسهای بازی هستند
الکترونیک آرتس: مخاطبین FIFA عاشق لوت باکسهای بازی هستند
طی مصاحبهای با وبسایت یوروگیمر (Eurogamer)، شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) بازیکنان FIFA را عاشق لوت باکسهای آن خوانده است.
یک بار دیگر شاهد اظهار نظرات جنجالی شرکت الکترونیک آرتس هستیم. به گفتهی این شرکت، بازیکنان FIFA عاشق بستههای فیفا آلتیمیت تیم (FUT) و لوت باکسهای آن هستند. سالیان سال است که لوت باکسها همانند طاعون به جان صنعت بازیهای ویدیویی افتادهاند. بعضیهایشان مضر نیستند، اما بیشترشان مشکلاتی را به وجود میآورند.
این مشکلات آنقدر به چشم آمدند که در برخی بازیها نظیر Call of Duty، با واکنش شدید بازیبازان مواجه شدند و حتی دیگر فرنچایزهای بزرگ نیز به دیگر روشهای درآمدزایی همچون فروش بتل پس (Battle Pass) روی آوردند که استقبال بسیار بهتری از آنها صورت گرفت.
با این حال، مجموعه بازیهای ورزشی همچنان از لوت باکس بهره میبرند، زیرا هم درآمد زیادی را نصیب شرکت سازنده میکند و هم نقش مهمی در کارکرد این بازیها دارد. مثالی بهتر از FIFA برای این مورد وجود ندارد؛ عنوانی که امکان خرید و دریافت تصادفی بستههای را فراهم میکند و بازیکنانی را در اختیارتان میگذارند.
اکنون، شرکت الکترونیک آرتس به دفاع از این بخش FIFA پرداخته است. چندی پیش، بریتانیا استفاده از لوت باکسها را غیرقانونی اعلام کرده بود؛ حکمی که دیگر کشورهای اروپایی نیز در حال بررسی آن هستند و حتی بلژیک هم به این دلیل که این نوع درآمدزایی قمار محسوب میشود، آن را ممنوع کرده است.
با این وجود، الکترونیک آرتس در کشورهایی که از نظر قانونی برای لوت باکسها محدودیتی قائل نمیشوند، بستههای فیفا آلتیمیت تیم را دوبرابر کرد، در دفاع از آن، خریدشان را «انتخابی» خواند و گفت که این سیاست باعث تشویق خرید بستهها نمیشود.
ادامهی گفتههای این شرکت به شرح زیر است:
ما با تمام وجود باور داریم آلتیمیت تیم و بستههای آن، بخشی که بیش از یک دهه در این مجموعه وجود داشته است، بخشی از FIFA است که بازیکنان عاشقش هستند. هواداران عاشق آن هستند که این بازی هیجان دنیای واقعی و استراتژی ساخت و مدیریت تیمشان را در خود دارد. اینکه به بازیکنان انتخاب بدهیم که اگر بخواهند، در این بخش پول خرج کنند، عادلانه است. لازم به ذکر است که پول خرج کردن در بازیهایمان کاملاً انتخابی است و ما با استفاده از [اعمال تغییرات در ماهیتِ] گیمپلی بازی، بازیکنان را به انجام این کار تشویق نمیکنیم. چه با پرداخت پول و چه با دریافت رایگان، بستههای فیفا آلتیمیت تیم عملکردی یکسان دارند و بیشتر بازیکنان به هیچ عنوان آنها را نمیخرند؛ مثلاً از هر ده بستهی فیفا آلتیمیت تیم بازشده در FIFA 22، نه تای آنها خریداری نشده بودند.
الکترونیک آرتس
شایان ذکر است که با توجه به تعداد زیاد ویدیوهای باز کردن بستههای اینچنینی در یوتیوب (YouTube)، این بخش از بازی هواداران کمی ندارد. در هر صورت، با توجه به اینکه لوت باکسها همواره یکی از بحثبرانگیزترین موارد دنیای بازیها بودهاند، این ادعای الکترونیک آرتس جالب توجه است.