هاست پرسرعت
بازی

انتشار تصویری از تراشه‌های AD107 و AD106 با اندازه بسیار کوچکتر از نسل قبل

انتشار تصویری از تراشه‌های AD107 و AD106 با اندازه بسیار کوچکتر از نسل قبل

درحالی‌که فقط چند هفته تا زمان عرضه رسمی لپ‌تاپ‌های جدید گیمینگ با تراشه‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 فاصله داریم، احتمال دارد تا در برخی از این محصولات شاهد به کارگیری پردازنده‌های گرافیکی جدیدی از سری Ada Lovelace باشیم که تاکنون معرفی نشده است. در همین راستا MLID در یوتیوب تصاویر جدیدی را به‌دست آورده که ادعا می‌شود به AD106 و AD107 تعلق دارند. این دو GPU احتمالا در کارت‌های گرافیک RTX 4070 و سری RTX 4060/4050 مورد استفاده قرار خواهند گرفت و به احتمال زیاد تا آخر این ماه عرضه خواهند شد.

این تراشه‌ها بدون شک اندازه‌ی بسیار کوچکی دارند که حتی از مدل نسل قبل آن‌ها نیز کوچک‌تر است. به‌عنوان مثال GA106 با اندازه ۲۷۶ میلی لیتر مربع ۴۵ درصد بزرگتر از AD106 با اندازه ۱۹۰ میلی‌متر مربع خواهد بود. این درحالی است که AD107 با ۲۵ درصد اندازه کوچک‌تر نسبت به GA107 فقط ۱۶۰ میلی‌متر مربع خواهد بود.

تصویری از تراشه‌های AD107 و AD106

اما چیزی که در اینجا تایید نشده، تعداد ترانزیستورهای هر GPU است. البته با درنظرگرفتن تراکم ترانزیستورهای فناوری ساخت TSMC 4N که در هر ۵ تراشه سری Ada مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می‌توان انتظار ۱۹ تا ۲۲ میلیارد ترانزیستور را از این GPU داشت.

گفته می‌شود پردازنده گرافیکی AD106 با ۴۶۰۸ هسته CUDA و پشتیبانی از رابط گذرگاه ۱۲۸ بیت حافظه از نظر پیکربندی حافظه مشابه AD107 است و هر دوی این GPUها به رابط PCIe Gen 4.0 x8 محدود خواهند شد. GPU کوچک‌تر نیز باید ۳۰۷۲ هسته داشته باشد. این مشخصات احتمالا برای تراشه‌های گرافیکی لپ‌تاپ GeForce RTX 4070 و RTX 4060 هم رعایت شود.


حتما بخوانید :

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا