هاست پرسرعت
بازی

انتقاد سازندگان سابق هیلو از اخراج کارمندهای 343Industries

انتقاد سازندگان سابق هیلو از اخراج کارمندهای 343Industries

روز چهارشنبه بود که شرکت مایکروسافت از برنامه خود برای اخراج تقریبا ۴.۵ درصد از نیروی کار ۲۲۰هزار نفری خود که نزدیک‌به ده‌هزار نفر را دربرمی‌گیرد، خبر داد. سپس گزارش‌هایی از بلومبرگ و لردز آو گیمینگ مشخص کرد استودیو 343Industries هم یکی از چندین استودیو گیمینگ است که تعداد کارمندان آن کاهش می‌یابد و ادعا شد تیم سازندگان هیلو با تعداد قابل توجهی اخراج روبرو شده؛ به‌خصوص در بخش بازی‌سازهایی که روی تجربه‌های تک‌نفره کار می‌کردند.

از آن زمان تعدادی از کارمندان سابق ۳۴۳ به‌شکل‌های مختلف از مایکروسافت انتقاد کرده‌اند و دلیل توسعه سخت Halo Infinite را خود این شرکت دانستند. یکی از این افراد پاتریک رن است که به‌مدت هشت سال در استودیو نام‌برده کار کرده بود و طراح ارشد مولتی‌پلیر در بازی بود؛ تا اینکه در اکتبر ۲۰۲۱ این استودیو را ترک کرد و به ریسپاون منتقل شد تا روی بازی Star Wars Jedi: Survivor کار کند.

او در توییتی نوشت: «اخراج‌های ۳۴۳ نباید اتفاق می‌افتاد و بازی هیلو اینفینیت باید در وضعیت بهتری باشد. دلیل هردو قضیه رهبری نالایق در سطح بالا در زمان توسعه Halo Infinite است که باعث شد استرس عظیمی روی افرادی که به‌سختی تلاش می‌کنند هیلو را در بهترین حالت ممکن بسازند، شکل بگیرد. افرادی که من هرروز با آنها کار می‌کردم، درمورد هیلو بسیار پرشور بودند و می‌خواستند برای طرفداران چیزی عالی بسازند.

آنها به خلق یک هیلو بهتر کمک کردند و به‌خاطر آن اخراج شدند. سازندگانی که هنوز آنجا کار می‌کنند به‌سختی درحال کار روی آن رویا هستند. به Forge نگاه کنید. دراین زمان افتضاح با آنان مهربان باشید». ظاهرا انتقاد رن به‌سمت تیم رهبری بخش کمپین بازی است: «من می‌خواهم مطمئن شوم که اشاره کنم تیم رهبری بخش مولتی‌پلیر در زمان توسعه چقدر شگفت‌انگیز بود».

بخش چندنفره Halo Infinite

دیگر فردی که به‌این قضیه انتقاد کرد تایلر اوونز است که در زمان توسعه Halo 5 در استودیو ۳۴۳ در نقش عملیاتی استودیو حضور داشت و او هم اکنون در ریسپاون است و یک مهندس ساخت برای بازی Apex Legends به حساب می‌آید. او توییت کرد: «به‌عنوان یک طرفدار هیلو من واقعا از روش‌ها و سیاست‌های تجاری مایکروسافت خسته هستم که درحال کشتن چیزی که دوست دارم به‌شکلی آرام است».

او ادامه داد: «بین سیاست‌های قراردادی که برای مشوق‌های مالیاتی از آن سواستفاده می‌کنند و اخراج کارکنان دربرابر سود عظیم / پاداش اجرایی، آنها درحال تنظیم هیلو برای شکست هستند». فردی دیگر که البته هویت او مشخص نیست، با نام کاربری Nick | Sir Iron Wolf هم نوشت:
«اتکای سنگین به پیمانکاران / فروشندگان و آن سیستم بهم‌ریخته را فراموش نکنید. اگر می‌توانستم دوست داشتم در تیم باقی بمانم و جایگاه خود را بالا بکشم. همچنان یکی از کارهای موردعلاقه من است که در آن بوده‌ام». درهمین‌باره رن نوشت: «مسائل قراردادی موضوع پیچیده دیگری است که مرا عصبی می‌کند. چقدر افراد و استعدادهای بی‌نظیر که ناپدید شدند».

لوگو استودیو ۳۴۳ اینداستریز، سازنده سری بازی هیلو

گفتنی است حتی قبل از این اخراج استودیو 343 Industries شاهد جدایی چند عضو مهم بود که شامل کارگردان خلاق بخش مولتی‌پلیر، مدیر مهندسی و بانی راس است که به‌مدت پازنده سال رئیس استودیو بود. همزمان با این خبر اخراج گزارش شده بود جوزف استاتن، رئیس بخش خلاقیت و یکی از اعضای باسابقه هیلو هم استودیو را ترک کرده تا دوباره به بخش ایکس باکس گیم استودیوز پابلیشینگ منتقل شود.

بازی Halo Infinite توسعه پرمشغله‌ای را سپری کرد که شامل تاخیرهای متعدد و تغییرات در بخش رهبری بود و درنهایت در دسامبر ۲۰۲۱ عرضه شد. پس از عرضه آپدیت زمستانی این اثر در نوامبر گذشته، استودیو سازنده از طرفداران به‌خاطر شکیبایی آنان تشکر کرد؛ آن‌هم درسالی که استودیو تلاش کرد چند ویژگی موردانتظار بازی را عرضه کند.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا