هاست پرسرعت
خودرو

انتقاد طراح پولستار ۳ از خودروهای امروزی و تشبیه آن‌ها به سیب‌زمینی!

انتقاد طراح پولستار ۳ از خودروهای امروزی و تشبیه آن‌ها به سیب‌زمینی!

ناهوم اسکوبدو طراح ظاهری پولستار ۳ با انتقاد از طراحی خودروهای امروزی و اهمیت بیش از حد خودروسازان به بحث آیرودینامیک، آن‌ها را به سیب‌زمینی تشبیه کرد!

در بحث بهبود راندمان خودروهای برقی و افزایش شعاع حرکتی آن‌ها بیش از یک روش وجود دارد و اگرچه سخت‌ترین مأموریت را می‌توان کاهش وزن دانست اما استفاده از طراحی نرم‌تر برای بهینه‌سازی آیرودینامیک کار راحت‌تری خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از خودروهای برقی موجود در بازار از زوایای نرم استفاده می‌کنند که حاصل آن تولید خودروهایی با ظاهر پیازی است. ناهوم اسکوبدو طراح پولستار ۳ طرفدار تکیه بیش از حد به آیرودینامیک جهت دستیابی به شعاع حرکتی بیشتر نیست و در مصاحبه خود با رسانه‌ها به این موضوع اشاره دارد. او در مصاحبه با ویچ کار استرالیا اظهارات صریحی درباره روندهای امروزی دنیای خودرو به زبان آورده است. اسکوبدو می‌گوید تمرکز حداکثری روی آیرودینامیک جهت کسب راندمان و شعاع حرکتی بالا روش خوبی نیست. زمانی که از او درباره اینکه چه چیزی باعث عصبانیتش در زمینه طراحی خودرو می‌شود، اسکوبدو می‌گوید:

گرد بودن خودروها که باعث شده تقریباً شبیه سیب‌زمینی شوند باعث ناراحتی من می‌شود. اگرچه چنین چیزی برای آیرودینامیک خودرو ایده آل است اما ما می‌خواهیم کار متفاوتی انجام دهیم.

دیگر موضوع قابل‌تأمل درباره خودروهای امروزی نورپردازی اضافی آن‌هاست و طراح پولستار خاطرنشان می‌سازد:

در خودروهای امروزی چراغ‌های بسیار زیادی بکار رفته و من فکر می‌کنم در لاس‌وگاس کوچک حضور دارم! دکمه‌ها و چراغ‌های زیاد که رنگ‌های متنوعی همچون بنفش، سبز یا نارنجی دارند.

این طراح صنعت خودرو از زیاده‌روی خودروسازان در این زمینه انتقاد کرده و برخی خودروها را شبیه درخت‌های کریسمس نورانی در خیابان‌ها می‌بیند. اسکوبدو در زمان مصاحبه به خود پولستار نیز اشاره می‌کند که نشان‌ها و لوگوهای زیادی را روی محصولاتش نصب نمی‌کند زیرا هدف آن‌ها چیز دیگری است؛ به‌عبارت‌دیگر پولستار علاقه‌ای به طراحی‌های پر حرف و حدیث امروزی و معرفی و نمایش خودروها ندارد. این شرکت سوئدی در آینده چندین محصول جذاب را معرفی خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به یک گرندتورر چهار درب و همچنین رودستر تولید محدود ۶ اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا