هاست پرسرعت
بازی

انگلستان تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت را تایید نکرد؛ ورود بررسی به فاز دوم

انگلستان تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت را تایید نکرد؛ ورود بررسی به فاز دوم

مقامات «رقابت در بازار» کشور انگلستان، پیشنهاد یک تحقیق و بررسی عمیق‌تر حول معاملۀ مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را دادند.

رگولاتور رقابت در بازار کشور انگلستان تصمیم گرفت که خرید 70 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) شاید بر رقابت در بازار بازی‌های ویدیویی اثر مخرب بگذارد و خواهان یک بررسی عمیق‌تر شد.

در قسمت نتیجه‌گیریِ فاز اول بررسی‌ها، این رگولاتور تمامی نگرانی‌های خود حول معامله را اعلام کرد؛ نه تنها فقط در بازار بازی‌های ویدیویی، بلکه در بازارهای نوظهور دیگر مانند بازی‌های ابری (Cloud Gaming) و سرویس‌‌های اشتراکی که مایکروسافت تمرکزی دوچندان روی آن داشته است، نگرانی‌ها مطرح شد. حالا با اعلام این نگرانی‌ها، رگولاتور انگلستان فاز دوم بررسی‌ها را آغاز می‌کند، مگر آن که مایکروسافت تا هفتۀ آینده برای آن‌ها راه‌حلی موجه ارائه دهد و اثبات کند که خرید آن‌ها، یک ریسک برای بازار انگلستان نیست.

رگولاتور مذکور به تاثیرات احتمالی ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت بر دیگر رهبران بازار از جمله نینتندو و سونی نگاه کرده و مخصوصاً مبحث تاثیر فرنچایزهای پرفروش و تاثیرگذار در صنعت گیم یعنی Call of Duty ،Candy Crush و World of Warcraft بر سونی به میان آمده است. همچنین، در نتایج، به قدرت ویژۀ «اکوسیستم گیمینگ» مایکروسافت اشاره شد که همین حالا با در دست داشتن کنسول‌ها، سرویس اشتراکی، یک سرویس ابری و پلتفرم اختصاصی Azure در کنار سیستم عامل رایانۀ شخصی ( Windows) و 24 استودیوی بازی‌سازی، بسیار عظیم و تاثیرگذار است.

سازمان نظارت بر بازار و رقابت انگلستان اعلام کرد که نگرانی اصلی، بهره‌گیری از کاتالوگ بلندبالا و محبوب فرنچایزهای اکتیویژن بلیزارد بر ضد اکوسیستم موجود در چشم‌انداز آیندۀ صنعت گیم است؛ این برای سونی چه معنایی دارد که بازی‌های جدیدی Call of Duty را دریافت نکند. در مورد گیم پس، سازمان مذکور چنین گفت:

اگرچه بازار سرویس اشتراکی هنوز بسیار نوپا است، اما تاثیر این ادغام می‌تواند تراکم پلیرها را به نفع مایکروسافت تغییر دهد؛ در حالی که رقبای دیگر هیچ شانسی برای توسعۀ بیشتر پیدا نمی‌کنند.

تبلیغات

این سازمان بیش از هر چیز، در مورد آیندۀ بلندمدت بازی به صورت سرویس‌های ابری ابراز نگرانی کرد. بیانیۀ آن‌ها حول این موضوع چنین است:

سازمان نگران است که با بهره‌گیری از محتویات اکتیویژن بلیزارد و اکوسیستم گستردۀ مایکروسافت، این کمپانی برتری غیرقابل رقابت در پتانسیل‌های ابری و سرویس‌های گیمینگ پیدا کند.

مایکروسافت و اکتیویژن در واکنش به این تصمیم اعلام کردند که انتظار چنین نتیجه‌ای را داشتند و این یک قدم دیگر در پروسه‌ای بسیار طولانی محسوب می‌شود.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در واکنش به این خبر اعلام کرد که بازی‌های این کمپانی در زمان عرضه برای پلی استیشن نیز منتشر خواهند شد و جای نگرانی‌ای وجود ندارد.

بسیاری از منابع و افراد متخصص باور دارند که پروسۀ خرید اکتیویژن بلیزارد بسیار طولانی خواهد بود و در بازه‌ای کوتاه به نتیجه نخواهیم رسید.

DARKSIRENبهزاد سالمیO2arman❾❻︵✎﹏ȏṃıԀPayaCastHosseinامیر حسینo0ashil0oTlou part 2 game of the centuryexampleJavad.StarSky ManXboss Series 5کاکاسنگیSami 227داریوشپسر همسایهPlayground Gamesمتینmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا