هاست پرسرعت
خودرو

اهدای خودروی صفرکیلومتر به مالک تویوتا هایلندر با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر!

اهدای خودروی صفرکیلومتر به مالک تویوتا هایلندر با کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتر!

پس از آسیب دیدن یک دستگاه تویوتا هایلندر ۲۰۰۶ با کارکرد بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر، خودروساز ژاپنی مدل ۲۰۲۳ از هایلندر مدرن را به مالک اهدا کرد.

طوفان یان در سپتامبر ۲۰۲۲ خلیج غربی فلوریدا را درنوردید. این حادثه بسیار مهیب باعث آسیب ۱۱۳ میلیارد دلاری شد و خودروهای زیادی از جمله یک دستگاه تویوتا هایلندر هیبرید ۲۰۰۶ با کارکرد بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر را تخریب کرد. آقای مارک میلر این شاسی‌بلند ژاپنی را در سال ۲۰۰۶ به‌صورت صفرکیلومتر خریداری کرد.  اگرچه حالا خبری از آن خودرو نیست اما هرگز فراموش نخواهد شد. تویوتا با اهدای رایگان یک دستگاه هایلندر صفرکیلومتر به آقای میلر یاد این خودرو را گرامی داشته است.

سخنگوی تویوتا با انتشار خبر مربوط به این واقعه می‌گوید هدف از اهدای هایلندر به آقای میلر قدردانی از وفاداری او به تویوتا است. میلر که در شغل آسفالت جاده‌ها فعالیت می‌کند کارهای متنوعی همچون یدک کشی تریلر را با هایلندر قدیمی‌اش انجام می‌داد و حتی آن را به دفتر کار متحرک نیز تبدیل کرده بود.

البته تویوتا در بیانیه خبری خود اشاره‌ای به شرایط نگهداری و سرویس هایلندر قدیمی آقای میلر نکرده و به همین خاطر نمی‌دانیم که آیا پیشرانه، گیربکس و باتری مجموعه هیبریدی پس از کارکرد ۱/۶ میلیون کیلومتر، فابریک بوده‌اند یا تعویض شده‌اند. خود مالک می‌گوید خودروی هایلندر بسیار قابل‌اعتماد بود و آن را بسیار دوست داشت. در تصویر منتشر شده از هایلندر قدیمی می‌توانیم آسیب‌دیدگی جزئی بخش پشتی را ببینیم. هنوز مشخص نیست که آیا این تصویر قبل از وقوع طوفان گرفته شده یا بعد از آن.

اما برخی تصاویر دیگر واضح است که به مراسم اهدای هایلندر پس از طوفان اختصاص دارند. در این مراسم یک دستگاه هایلندر هیبرید برنز ادیشن ۲۰۲۳ به آقای میلر اهدا شده است. نمایندگی تویوتا قبلاً و با رسیدن کارکرد خودرو به حدود ۸۰۰ هزار کیلومتر یک کولر به او اهدا کرده بود هرچند اصلاً انتظار دریافت یک خودروی صفرکیلومتر و رایگان از سوی تویوتا را نداشت. این اولین باری نیست که ژاپنی‌ها پس از یک حادثه مهیب به فکر قدردانی از مشتریان خود می‌افتند. قبلاً در زمان حادثه آتش‌سوزی کالیفرنیا در سال ۲۰۱۹ یک دستگاه توندرا به آلین پیرس به عنوان پرستار اهدا شد. او در زمان نجات مردم آسیب دیده بود. همچنین آئودی نیز در رویدادی که توجه عموم را به خود جلب کرد یک دستگاه Q3 صفرکیلومتر را به شرکت کننده مسابقه Wheel of Fortune اهدا کرد. او به خاطر ناداوری نتوانسته بود پیروز این مسابقه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا