هاست پرسرعت
نرم افزار

اولین اپلیکیشن دولتی همسریابی برای مقابله با کاهش جمعیت

اولین اپلیکیشن دولتی همسریابی برای مقابله با کاهش جمعیت

مقام‌های توکیو روز سه‌شنبه اعلام کردند که این اپلیکیشن پولی فرمانداری کلان‌شهر توکیو (Tokyo Metropolitan) به‌زودی در تابستان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

کاربران باید یک فرایند ثبت‌نام کامل و دقیق را طی کنند که مستلزم ارائه مدارکی خواهد بود که ثابت کند آن‌ها از نظر قانونی مجردند و نامه‌ای را امضا کنند که تمایلشان به ازدواج را تایید می‌کند.

این اپلیکیشن همچنین کاربران را ملزم خواهد کرد گواهی مالیاتی ارائه دهند تا میزان حقوق سالانه‌شان را اثبات کنند. هر کاربر پس از مصاحبه‌ای الزامی با اپراتور اپلیکیشن، لازم خواهد بود  ۱۵ مورد اطلاعات شخصی، شامل قد، پیشینه تحصیلی و شغلی را وارد کند.

راه‌اندازی اپلیکیشن‌های همسریابی با طرح ابتکاری دولتی اتفاق نادری است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیریت این شهر در بودجه سال مالی ۲۰۲۳ مبلغ ۲۰۰ میلیون ین (۱ میلیون پوند) و برای سال مالی ۲۰۲۴ مبلغ ۳۰۰ میلیون ین (۱.۵ میلیون پوند) به ترویج ازدواج از طریق اپلیکیشن‌ها و سایر پروژه‌ها اختصاص داده است.

به گزارش روزنامه آساهی شیمبون، به نقل از یک مقام توکیو، «احتمال دارد افراد زیادی علاقه‌مند به ازدواج باشند اما نتوانند شریک زندگی پیدا کنند، ما می‌خواهیم حمایت لازم را ارائه دهیم.»

«امیدواریم که این اپلیکیشن، با ارتباطی که با دولت دارد، حس امنیت لازم را ایجاد کند و افرادی را که در استفاده از اپلیکیشن‌های سنتی مردد بوده‌اند ترغیب کند تا اولین قدم برای جست‌و‌جوی شریک زندگی را بردارند.»

یک مقام دیگر به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت که این اپلیکیشن «فشاری ملایم» خواهد بود به حدود «۷۰ درصد افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند» اما «برای جست‌و‌جوی شریک زندگی، به‌شکل فعالانه در رویدادها شرکت نمی‌کنند یا از اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنند».

بنا بر گزارش دولت، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که میزان تولد در ژاپن برای هشتمین سال متوالی سیر نزولی داشت و با کاهشی ۵.۱ درصدی به ۷۵۸ هزار و ۶۳۱ نفر رسید. ژاپن در سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر تعداد نوزادان تازه‌متولد‌شده، موارد مرگ‌و‌میر ثبت کرد.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفته بود که دولت برای مقابله با نرخ تولد نزولی، «گام‌هایی بی‌سابقه» خواهد برداشت، از جمله اینکه برنامه مراقبت از کودک را گسترش و دستمزد شاغلان جوان‌تر را افزایش می‌دهد.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد هیئت دولت، به خبرنگاران گفت: «کاهش نرخ تولد در وضعیتی بحرانی قرار دارد. حدود شش سال آینده تا سال ۲۰۳۰، که شمار جوانان به‌سرعت کاهش پیدا خواهد کرد، آخرین فرصت برای معکوس‌سازی این روند خواهد بود.»

میزان افراد مجرد ۵۰ ساله توکیو، با رقم ۳۲ درصد در مردان و ۲۴ درصد در زنان، بالاترین در کل ژاپن است. 

بر اساس یافته‌های نظرسنجی‌های قبلی، شمار زیادی از کاربران اپلیکیشن‌های دوست‌یابی و همسریابی از معرفی نادرست وضعیت تاهل و پروفایل‌های جعلی خبر داده بودند که بررسی دقیق کاربران این اپلیکیشن‌ جدید را ضروری کرد.

حدود ۹۰ هزار نوزاد در سال ۲۰۲۲ در توکیو به دنیا آمدند‌ــ که در مقایسه با یک دهه قبل ۱۵.۲ درصد کاهش داشت. یوریکو کویکه، فرماندار توکیو، این کاهش تولد را به نرخ پایین ازدواج نسبت داد.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، کاهش نرخ تولد را «جدی‌ترین بحران پیش‌روی کشور» خوانده است و اواخر سال گذشته، مجموعه‌ اقدام‌های حمایتی از خانواده‌های فرزندآور را اعلام کرد.

کیشیدا گفت باید اقدام‌های فوری برای مقابله با نرخ تولد رو به کاهش ژاپن به عمل آید و گفت فرصت این اقدام برای یکی از سالمندترین جوامع جهان «حالا یا هرگز» است.

بر اساس برآوردهای موسسه ملی پژوهش امنیت اجتماعی و جمعیتی، جمعیت ژاپن احتمالا تا سال ۲۰۷۰ با کاهشی حدود ۳۰ درصدی، به ۸۷ میلیون نفر خواهد رسید، و از هر ۱۰ نفر چهار نفر ۶۵ ساله یا مسن‌تر خواهند بود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا