هاست پرسرعت
خودرو

اولین دستگاه تاگ T10X ساخت ترکیه به اردوغان تحویل شد

اولین دستگاه تاگ T10X ساخت ترکیه به اردوغان تحویل شد

اولین دستگاه تاگ T10X، اولین خودروی ملی ترکیه، طی مراسمی به رئیس‌جمهور این کشور تحویل داده شده است. قیمت این خودرو از نزدیک ۵۰ هزار دلار شروع می‌شود.

تولید و تحویل اولین خودروی ساخت ترکیه آغاز شده و به‌تازگی اولین دستگاه این کراس‌اوور تمام الکتریکی طی مراسمی به رئیس‌جمهور ترکیه «رجب طیب اردوغان» و بانوی اول این کشور «آمینه اردوغان» تحویل داده شده است. ترکیه مدت زیادی است که روی پروژهٔ توسعهٔ خودروی الکتریکی اختصاصی خود کار می‌کند و اردوغان در صحبت با خبرنگاران هنگام تحویل گرفتن T10X گفته است که دفتر او اولین سفارش خرید این خودرو را در سال ۲۰۱۹ داده است.

اولین دستگاه تاگ T10X ساخت ترکیه به اردوغان تحویل شد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت:

ما اولین سفارش تاگ، برند ملی و بومی خود که باعث افتخار کشورمان است را در سال ۲۰۱۹ ثبت کردیم و امروز اولین دستگاه این وسیلهٔ نقلیهٔ هوشمند را دریافت می‌کنیم. ما امروز شاهد تحقق رؤیای ۶۰ سالهٔ کشورمان هستیم. امیدوارم تاگ به‌عنوان یکی از ثمرات اولیهٔ قرن ترکیه برای ملت ما خوش‌یمن باشد. تاگ به‌عنوان نمادی از پیشرفت تکنولوژیکی و توسعهٔ اقتصادی توسعه پیدا کرده است. ان‌شاءالله از امروز تاگ را در جاده‌ها خواهیم دید.

یک روز پس از این مراسم نیز رئیس‌جمهور آذربایجان «الهام علی‌اف» تاگ T10X خود را تحویل گرفته است. اردوغان در توئیتر خود با انتشار تصویری از علی‌اف در کنار کراس‌اوور ساخت ترکیه نوشته است:

دوست من، الهام علی‌اف نیز تاگ که افتخار ترکیه محسوب می‌شود را تحویل گرفته است. ان‌شاءالله به‌خوبی و خوشی از آن استفاده کنی دوست من.

اولین دستگاه تاگ T10X ساخت ترکیه به اردوغان تحویل شد

هرچند تاگ یک برند نوپا و بدون پیشینه است اما مردمان ترکیه استقبال فوق‌العاده‌ای از آن داشته‌اند تا جایی که طی ۲۱ روز اول آغاز فروش بیش از ۱۷۷,۴۰۰ نفر T10X را سفارش داده‌اند. تقاضا برای این خودرو آن‌قدر زیاد بوده که سازنده مجبور شد برنامهٔ تولید خود را از ۱۲ هزار دستگاه به ۲۰ هزار دستگاه افزایش دهد. قرار است در روزهای آینده تحویل این کراس‌اوور الکتریکی به خریداران آغاز شود. اولین نسخهٔ T10X به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خریداران می‌توانند برای این مدل پکیج باطری ۵۲.۴ یا ۸۸.۵ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند که به ترتیب برد ۳۱۴ و ۵۲۳ کیلومتری را فراهم می‌کند.

اولین دستگاه تاگ T10X ساخت ترکیه به اردوغان تحویل شد

این نسخه ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما کسانی که خواهان نسخه‌ای قوی‌تر و سریع‌تر هستند باید تا ۲۹ اکتبر صبر کنند و آغاز تحویل نسخهٔ دو موتوره با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور صبر کنند. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و باطری‌های آن ظرف تنها ۳۰ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند. قیمت T10X از ۹۵۳ هزار لیره معادل ۴۹,۵۰۰ دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به حدود ۱.۲۲ میلیون لیره معادل ۶۳,۴۰۰ دلار می‌رسد. تاگ قصد دارد علاوه بر این خودرو، تا سال ۲۰۳۰ چهار مدل دیگر در کلاس سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور سگمنت B و مینی‌ون هم تولید کند.

اولین دستگاه تاگ T10X ساخت ترکیه به اردوغان تحویل شد

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا