هاست پرسرعت
خودرو

اولین محصول از برند سوپر لوکس مرسدس میتوس سال 2025 معرفی می‌شود

اولین محصول از برند سوپر لوکس مرسدس میتوس سال 2025 معرفی می‌شود

مرسدس بنز قصد ایجاد برند لوکس‌تری از میباخ بنام میتوس را دارد که خودروهای کلکسیونی تولید محدود و بسیار خاص را عرضه خواهد کرد.

مرسدس بنز اولین بار در سال ۲۰۲۲ از برنامه برای عرضهٔ خودروهای فوق لوکس از طریق برند جدید میتوس (Mythos) خبر داد اما از آن زمان تاکنون دیگر هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده است. بااین‌حال، در مراسم اعلام نتایج مالی سال ۲۰۲۳ شرکت، مرسدس با انتشار تصویر تیزری به معرفی اولین محصول میتوس در سال ۲۰۲۵ اشاره کرده است. با توجه به این تصویر، اولین محصول برند فوق لوکس مرسدس بر اساس SL ساخته می‌شود. هرچند نسل جدید این ماشین صرفاً به‌صورت AMG عرضه می‌شود اما نسخهٔ لوکس‌تر میباخ آن‌هم در دست ساخت است درحالی‌که نسخهٔ آینده با برند میتوس حتی مجلل‌تر خواهد بود.

اولین محصول از برند سوپر لوکس مرسدس میتوس سال 2025 معرفی می‌شود

این نسخه اما قطعاً قیمت گزافی خواهد داشت. در حال حاضر نسخهٔ پایهٔ SL43 قیمتی شش‌رقمی دارد که از ۱۰۹,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود. این رقم در نسخهٔ SL55 به ۱۴۱,۳۰۰ دلار و برای SL63 به ۱۸۳ هزار دلار می‌رسد؛ بنابراین، SL میباخ که بر اساس SL63 ساخته می‌شود، باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و اگر قیمت نسخهٔ میتوس به ۳۰۰ هزار دلار برسد تعجب نخواهیم کرد. مرسدس بنز برند میتوس را یک زیربرند اختصاصی برای خودروهای کلکسیونی بسیار انحصاری توصیف کرده است. این خودروها در تعداد محدود برای کلکسیونرهای مرسدس ساخته خواهند شد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد خودروهای میتوس در برابر محصولات بنتلی، آستون‌مارتین و حتی شاید فراری و مک‌لارن قرار خواهند گرفت.

اولین محصول از برند سوپر لوکس مرسدس میتوس سال 2025 معرفی می‌شود

بااین‌حال، شاید برای خیلی‌ها این سؤال مطرح ‌شود که وقتی مرسدس برند میباخ را دارد، چه نیازی به میتوس خواهد بود؟ خب ازآنجایی‌که ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند، فرصت‌های جدیدی برای مرسدس ایجاد خواهد شد و می‌تواند با جذب خریداران ثروتمند، سود خود را افزایش دهد. همچنین در سال ۲۰۲۳ فروش بخش میباخ مرسدس افزایشی ۱۹ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرد که این موضوع باعث تشویق مرسدس برای ساخت خودروهای گران‌تر و سودآورتر شده است. ب‌ام‌و نیز به‌تازگی آلپینا را خریداری کرده است تا از این طریق شکاف بین گران‌ترین محصولات خود و ارزان‌ترین خودروهای رولزرویس را پر کند درحالی‌که آئودی هم برای بازار چین زیربرند لوکس‌تر هورش را ایجاد کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا