اپل با سرمایهگذاری ۴۵۰ میلیون دلاری سیستم درخواست کمک ماهوارهای را به جدیدترین آیفونهایش میآورد
اپل با سرمایهگذاری ۴۵۰ میلیون دلاری سیستم درخواست کمک ماهوارهای را به جدیدترین آیفونهایش میآورد
به گزارش gsxr و به نقل از زددینت، این سرویس جدید که نخستین بار در ماه سپتامبر معرفی شد، اواخر ماه جاری میلادی برای مشتریان آمریکایی و کانادایی راهاندازی میشود و در آیفون 14 و آیفون 14 پرو در دسترس خواهد بود.
SOS اضطراری، از طریق سرویس ماهوارهای، آیفون 14 را قادر میسازد تا با خدمات اورژانسی، حتی زمانی که خارج از پوشش تلفن همراه و وایفای قرار دارد، به طور مستقیم با ماهواره ارتباط برقرار کند.
بیشتر این بودجه جدید به شرکت Globalstar اختصاص مییابد، که یک سرویس ماهوارهای جهانی است که دفتر مرکزی آن در کووینگتون در ایالت لوئیزیانا قرار دارد و تاسیساتی در سراسر ایالاتمتحده دارد.
هنگامی که یک کاربر آیفون 14 از طریق یک درخواست ماهوارهای SOS اضطراری ارائه میدهد، این پیام توسط یکی از 24 ماهواره Globalstar در مدار پایین زمین دریافت میشود. به گفته اپل، این پیام سپس به ایستگاههای زمینی واقع در سراسر جهان ارسال میشود.
ایستگاه های زمینی سیگنالها را با آنتنهای پرقدرتی دریافت خواهند کرد که به طور خاص توسط Cobham Satcom در کنکورد، کالیفرنیا برای اپل طراحی شدهاند. این آنتنها در تمام ایستگاه های زمینی Globalstar در سراسر جهان برای اطمینان از پوشش مطمئن نصب شدهاند.
هنگامی که این پیام در ایستگاه زمینی دریافت شود به سرویسهای اضطراری یا به یک مرکز رله با حضور متخصصان اضطراری آموزشدیده توسط اپل فوروارد خواهد شد تا کمک ارسال شود.
جف ویلیامز، مدیر عامل اپل گفت: «SOS اضطراری از طریق ماهواره نمونه کاملی از این است که چگونه نبوغ و فناوری آمریکایی میتواند جان انسانها را نجات دهد. ما مفتخریم که این سرویس توسط شرکتهای پیشرو ایالاتمتحده فعال شده است و کاربران ما میتوانند به کنکاش در مناطق خارج از شبکه مخابراتی بپردازند و بدانند که در صورت نیاز همچنان به خدمات اضطراری دسترسی خواهند داشت.
علاوه بر پیامرسانی خدمات اضطراری، کاربران آیفون 14 میتوانند با راهاندازی اپ «Find my» موقعیت فعلی خود را، حتی زمانی که کاملاً از شبکه خارج هستند، از طریق ماهواره به اشتراک بگذارند.