هاست پرسرعت
بازی

اپل و انویدیا، اولین مشتریان تراشه‌های ۳ و ۴ نانومتری کارخانه آریزونا TSMC

اپل و انویدیا، اولین مشتریان تراشه‌های ۳ و ۴ نانومتری کارخانه آریزونا TSMC

به نظر می‌رسد که TSMC با احداث کارخانه‌ای در ایالت آریزونا کشور آمریکا، اینتل را در زمین خانگی خود هدف قرار داده است. نسل جدید گوشی‌های آیفون از تراشه‌های ساخت این شرکت بر پایه تکنولوژی ساخت ۳ نانومتری بهره می‌برند و اپل را به اولین مشتری ویفرهای ساخت این کارخانه تبدیل خواهد کرد. اما انویدیا هم در این بین عقب نمانده است و برای اولین‌بار ویفرهای اولیه را از این منبع دریافت خواهد کرد. هرچند احتمال می‌رود که بزرگ‌ترین تولید کننده پردازنده‌های گرافیکی در جهان از تراشه‌های ۴ نانومتری TSMC برای تولید محصولات خود استفاده کند.

تأسیسات آریزونای TSMC از سال ۲۰۲۴ افتتاح خواهد شد و از یک سال بعد، تراشه‌های N4 یا ۴ نانومتری خود را به تولید انبوه می‌رساند. منابع صنعت سخت‌افزار معتقدند که با احداث واحد دوم که به تولید ویفرهای سه نانومتری می‌پردازد، زنجیره تأمین آریزونا با تایوان برابری خواهد کرد. در نظر داشته باشید که اینتل هم در نظر دارد تا تولید انبوه پروسس نود ۲ و ۱.۸ نانومتری خود را به‌طور همزمان آغاز کند.

احداث کارخانجات آریزونای TSMC

TSMC می‌خواهد ۶ کارخانه را در آریزونا تأسیس کند هریک ظرفیت خروجی ۱۰۰ هزار ویفر در ماه را دارند. مقامات این شرکت تولیدکننده تراشه‌های نیمه رسانای تایوانی همین هفته در آریزونا حضور خواهند یافت تا اخبار ساخت کارخانجات خود را رسما اعلام کنند. از افراد برجسته‌ای که در این برنامه حضور دارند باید به جو بایدن، تیم کوک و جنسن هوانگ به همراه دکتر لیسا سو از شرکت AMD اشاره کرد.

ظاهرا اپل و انویدیا اولین مشتریان کارخانجان آریزونای TSMC هستند که در ادامه AMD هم با سهم کوچکتری به آن‌ها خواهد پیوست. تراشه‌های تولید کارخانه آریزونای TSMC از نظر ساختار هیچ تفاوتی با محصولات تولید تایوان ندارند اما از نظر اینکه بزرگ‌ترین تولید کننده جهان اولین پروژه خود در ایالات متحده را آغاز می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا