هاست پرسرعت
فناوری

اپیدمی بعدی از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است!

اپیدمی بعدی از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است!

دقیقاً ۴ سال پیش، کشورهای جهان دستور قرنطینه سراسری را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کردند و به ساکنان دستور داده شد «در خانه بمانند».

دورکاری به واقعیت جهان تبدیل شد، مردم از عزیزانشان جدا شدند، در حالی که کارکنان پزشکی در خط مقدم با یک ویروس جدید و ناشناخته مواجه شدند.

با پایان بحران خفه‌کننده کرونا، یک سوال مهم باقی می‌ماند: آیا ما برای یک بیماری همه‌گیر دیگر آماده هستیم؟ و اوضاع چگونه متفاوت خواهد بود؟

دانشمندان هشدار می‌دهند که گرم شدن کره زمین و جنگل‌زدایی باعث افزایش سرریز ویروس‌ها یا باکتری‌ها از حیوانات به انسان شده و باعث ایجاد بیماری همه‌گیر دیگری می‌شود.

اپیدمی بعدی، نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم!

دکتر «ناتالی مک‌درموت» می‌گوید: «ما در حال ایجاد موقعیتی هستیم که شیوع بیماری را تشویق می‌کند.

وی افزود: می‌دانم که ویروس کرونا برای مردم بسیار سخت بوده است و می‌خواهیم باور کنیم که می‌توانیم به حالت عادی برگردیم و این را کاملاً درک می‌کنم.

او ادامه داد: “اما اپیدمی بعدی، نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم، و ممکن است در عرض دو سال رخ دهد، یا ممکن است بعد از ۲۰ سال رخ دهد، بنابراین ما نباید گارد خود را پائین بیاوریم. ما باید هوشیار و آماده برای مقابله با اپیدمی جدید باشیم. “

مک‌درموت توضیح می‌دهد که با قطع درختان در آمازون و بخش‌هایی از آفریقا، حیوانات و حشرات به خانه‌های مردم نزدیک‌تر می‌شوند.

با افزایش دما، شیوع ویروس‌های منتقله از طریق پشه و کنه، مانند تب دنگی، چیکونگونیا و تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در بخش‌هایی از اروپا رخ می‌دهد که قبلاً به ندرت دیده شده است.

او می‌گوید: «با افزایش دما در سراسر جهان، حتی بریتانیا به منطقه‌ای تبدیل خواهد شد که این نوع پشه‌ها می‌توانند در آن زنده بمانند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا