هاست پرسرعت
خودرو

ایجاد ترافیک هنگام پارک دوبل جریمه دارد؟

ایجاد ترافیک هنگام پارک دوبل جریمه دارد؟

پارک دوبل یا موازی در خیابان‌های شلوغ و اصلی می‌تواند امری استرس‌زا باشد مخصوصاً اگر سایر رانندگان صبر کافی نداشته باشند. آیا ایجاد ترافیک رمان پارک دوبل جریمه دارد؟

یکی از نویسندگان مجله درایو استرالیا اخیراً چنین سناریویی را مشاهده کرده و به دنبال یافتن پاسخ آن بوده است. او می‌گوید در یکی از خیابان‌های اصلی و شلوغ ملبورن راننده یک تویوتا کمری با روشن کردن چراغ‌راهنما و کاهش سرعت خود به دنبال پارک دوبل خودرو بوده است. در همین اثنا راننده یک فورد رنجر که حدود ۵۰۰ متر با کمری فاصله داشته متوجه قصد راننده شده و سریعاً دست خود را روی بوق گذاشته است. راننده رنجر بی‌وقفه در کل مسیر بوق زده و کاملاً به دنبال ممانعت از پارک دوبل راننده کمری بوده است. احتمالاً شما نیز فهمیده‌اید راننده کمری چه احساسی داشته است؛ اما این واقعه باعث شد فکر کنیم که قوانین درباره پارک دوبل در زمان ترافیک چه می‌گویند؟ و اگر راننده مهارت بالایی در این زمینه نداشته باشد حداکثر زمان مجاز برای پارک کردن خودرو چقدر خواهد بود؟ برای بررسی این موضوع نویسنده درایو با پلیس و مقامات هر ایالت استرالیا تماس گرفته است.

آیا می‌توان برای پارک دوبل باعث ایجاد ترافیک شد؟ بله می‌توان چنین کاری را انجام داد به شرط اینکه زمان زیادی صرف این کار نشود و راننده مانع خطرناکی بر سر راه دیگر رانندگان ایجاد نکند. سخنگوی اداره حمل‌ونقل کوئینزلند استرالیا می‌گوید:

پارک دوبل در جاده‌های شلوغ نیازمند همکاری و صبر سایر رانندگان و همکاری با یکدیگر خواهد بود. رانندگان در حال پارک خودرو باید مطمئن شوند دید خوبی به خیابان و پشت خودروی خود دارند و نباید زمان زیادی را صرف این کار کنند. پارک دوبل خطرناک در این ایالت جریمه ۶۱ دلاری دارد.

او ادامه می‌دهد:

رانندگان نباید به‌صورت غیرمنطقی سد راه دیگر رانندگان شوند به این معنی که رانندگان در حال پارک نمی‌توانند تمامی بخش خیابان را برای پارک خود سد کنند و رانندگان نزدیک باید فضای کافی برای پارک راننده دیگر را ایجاد کنند. همچنین ایجاد مانع غیرمنطقی برای دیگر کاربران جاده می‌تواند جریمه ۱۵۴ دلاری داشته باشد.

یکی دیگر از مقامات پلیس استرالیا اظهار می‌دارد:

گاهی اوقات ایجاد ترافیک در پشت سر برای پارک دوبل خودرو اجتناب‌ناپذیر است. رانندگانی که اقدام به پارک خودروی خود می‌کنند باید قبل از توقف راهنما بزنند و شرایط خیابان از جمله حضور دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را بررسی کنند.

رانندگانی که به‌صورت ایمن اقدام به پارک دوبل نکنند جریمه ۳۱۶ دلاری را متحمل خواهند شد و یک جریمه ۲۱۳ دلاری نیز برای رانندگانی در نظر گرفته شده که بیش از حد ضروری دنده‌عقب می‌روند. همچنین سخنگوی اداره حمل‌ونقل ویکتوریا نیز به قانون شماره ۱۲۵ جاده‌ای اشاره می‌کند. بر اساس این قانون راننده نباید به‌صورت غیرمنطقی مانع عبور دیگر رانندگان یا عابران پیاده شود. سایر ایالت‌های استرالیا نیز قوانین مشابهی دارند. اما آیا می‌توان از راننده‌ای که در حال پارک دوبل است سبقت گرفت؟ پاسخ این سؤال منفی است و جریمه سبقت غیر ایمن برای آن در نظر گرفته شده است. در توضیح این قانون نیز آمده که هیچ راننده‌ای نمی‌تواند از خط وسط خیابان عبور کند.

در پایان نیز همه مقامات با یک‌چیز موافق بوده‌اند و آن اینکه راننده فورد رنجر نباید بوق می‌زد. در واقع این راننده می‌تواند به خاطر استفاده نابجا از بوق خودرو جریمه شود. سخنگوی اداره حمل‌ونقل کوئینزلند می‌گوید:

رانندگان باید از بوق خودرو در مواقع ضروری و برای هشدار به سایر رانندگان استفاده کنند. بوق زدن مکرر که باعث آزردگی خاطر و ایجاد استرس در سایر رانندگان شود جریمه ۹۲ دلاری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا