هاست پرسرعت
فناوری

ایرتگ اپل برای زنان دردسرساز شد!

ایرتگ اپل برای زنان دردسرساز شد!

دو زن آمریکایی اپل را مورد پیگرد قضائی قرار داده اند زیرا دستگاه ردیاب این شرکت موسوم به ایرتگ موجب می‌شود مزاحمان خیابانی افراد را راحت تر دنبال کنند.

 ایرتگ ابزار کوچکی است که در اصل برای یافتن کلید و انواع وسایل مشابه استفاده می‌شود، اما شاکیانی که در دادگاه فدرال در سان فرانسیسکو حضور یافته اند می‌گویند نمی‌توانند جلوی مزاحمت کسانی را بگیرند که از ایرتگ سوءاستفاده می‌کنند.

ایرتگ که قیمت انواع مختلف آن از ۲۹ دلار شروع می‌شود، ۳.۲ سانتی متر قطر دارد و به کلیدها، کیف پول‌ها، کوله پشتی ها و سایر اقلام چسبانده می‌شوند تا افراد بتوانند در صورت گم شدن آنها را پیدا کنند.

اما کارشناسان حریم خصوصی و مجریان قانون گفته‌اند که برخی از افراد از ایرتگ ها برای مقاصد مجرمانه یا مخرب استفاده می‌کنند تا مسیر حرکت زنان را شناسایی کرده و آنها را آزار دهند.

شاکیان ایرتگ را سلاح منتخب تعقیب کنندگان و سو استفاده کنندگان نامیدند و گفتند که در سال جاری از ایرتگ برای شناسایی و قتل زنان در آکرون، اوهایو و ایندیاناپولیس استفاده شده است.

افراد مزاحم می‌توانند با چسباندن مخفیانه ایرتگ به خودرو، کیف و دیگر لوازم اشخاص و به خصوص زنان از مسیر حرکت آنها مطلع شوند. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است. میزان خسارت درخواستی از اپل نیز اعلام نشده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا