هاست پرسرعت
خودرو

ایلان ماسک اظهارات پیشین خود درباره ورشکستگی لوسید را تکرار کرد!

ایلان ماسک اظهارات پیشین خود درباره ورشکستگی لوسید را تکرار کرد!

به نظر می‌رسد لوسید در حال حاضر یکی از متقاعدکننده‌ترین سدان های لوکس و برقی بازار آمریکا را عرضه می‌کند و اکثر کارشناسان و خریداران از لوسید ایر به عنوان محصولی کامل و رضایت‌بخش نام می‌برند اما آینده این برند با شک و تردیدهایی همراه است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا طی ماه‌های گذشته اظهارات برجسته‌ای درباره آینده برند رقیب خود داشته و از مدل تجاری آن نیز انتقاد کرده است؛ اما ماسک امروز توییت کرده لوسید دیگر برای این دنیا نیست! قطعاً توییت جدید ماسک به تلاش‌های این شرکت در عدم از دست رفتن سفارش‌های خرید خودش ارتباط دارد. همین چند وقت پیش بود که اعلام شد برخی از رزروهای قبلی لوسید ایر لغو شده‌اند و مشتریان علاقه‌ای به تحویل این سدان لوکس و برقی نداشته‌اند.

لوسید ظاهراً تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از لغو رزروهای مشتریان انجام می‌دهد و برخی خبرگزاری‌ها به ارسال ایمیل این شرکت به کارکنان اشاره کرده‌اند. لوسید می‌گوید هر لغو سفارش ایر به معنی یک شکست خواهد بود. ظاهراً لوسید حتی تخفیف‌هایی نیز در نظر می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به تخفیف ۱۰ درصدی روی قیمت لوسید ایر گرند تورینگ اشاره کرد. در ماه ژوئن بود که ایلان ماسک اظهار داشت لوسید و ریویان تا زمانی که تغییرات قابل‌توجهی نداشته باشند ورشکسته خواهند شد. این مدیر ارشد تسلا به سرعت بالای ضرردهی دو استارت آپ تازه‌نفس دنیای خودرو اشاره کرده بود. لوسید که بخش اعظم سهامش در اختیار صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی است سرمایه کافی برای زنده ماندن در سال آینده را دارد ولی به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت به سوددهی برسد.

با این وجود صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان علاقه‌ای به دست کشیدن از شرکت تحت تملک خود ندارد و به حمایت مالی از آن ادامه می‌دهد. لوسید نیازمند راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید ایر است و از طرفی می‌خواهد تولید این سدان لوکس را نیز افزایش دهد. شرکت موردبحث دومین محصول خود یعنی شاسی‌بلند گراویتی را نیز در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد و این اقدام فشار مضاعفی را به لوسید وارد خواهد کرد زیرا باید آن را نیز تولید کند.

اما همان‌طور که گفتیم لوسید موتورز در حال معرفی پروتکل جدیدی است که با استفاده از آن میزان لغو سفارش مشتریان را کاهش دهد. رسانه‌ها به دو ایمیل داخلی این شرکت در دو ماه گذشته دست یافته‌اند و ظاهراً شرکت یاد شده در حال افزایش فشار به کارکنان بخش فروش خود است و از آن‌ها می‌خواهد تا حداکثر ۱۴ بار با مشتریان تماس گرفته و مانع لغو پیش سفارش سدان ایر شوند. این تغییر و تحولات در حالی رخ می‌دهند که لوسید به دنبال افزایش تحویل ایر به مشتریان قبل از پایان سال جاری میلادی بوده و می‌خواهد به هدف تحویل ۶ تا ۷ هزار دستگاه خودرو برسد. لوسید در نه‌ماهه اول امسال ۳۶۸۷ دستگاه خودرو تولید کرده و بنابراین برای رسیدن به هدف خود باید حداقل ۲۳۰۰ دستگاه خودرو را تولید کرده و تحویل دهد.

این خودروساز تائید کرده میزان رزروهای خرید ایر از ۳۷ هزار در سه‌ماهه دوم به ۳۴ هزار در سه‌ماهه سوم کاهش یافته است. لوسید با ارسال ایمیلی به کارکنان بخش فروش گفته آن‌ها می‌بایست فرایندی مفصل را برای کاهش میزان لغو سفارش‌ها به‌کارگیرند. لوسید لغو خرید هر دستگاه ایر را یک عیب و شکست می‌داند. یکی از کارکنان این برند می‌گوید زمانی که مشتری‌ای درخواست لغو سفارش خود را می‌کند درخواست او توسط فردی بررسی می‌شود که باید در عرض ۲۴ ساعت با مشتری تماس بگیرد تا او را از لغو سفارش منصرف کند. درصورتی‌که این اقدام موفقیت‌آمیز نبود او باید سه بار دیگر هم با مشتری تماس بگیرد تا از تصمیمش منصرف شود.

این پایان راه نیست. در مرحله بعد مدیر لوسید کار را در دست می‌گیرد و سپس کار به مدیر منطقه‌ای می‌رسد که باید در روزهای آتی با مشتری تماس گرفته و او را از لغو سفارش منصرف کند. پس از همه این تلاش‌ها خواهد بود که سفارش مشتری لغو می‌شود. با توجه به پروتکل یاد شده، فردی که تصمیم به لغو سفارش خرید بگیرد دو هفته منتظر تماس کارکنان لوسید خواهد بود. یکی از کارکنان لوسید که هویتش فاش نشده می‌گوید فشار زیادی از بالا به کارکنان وارد می‌شود. او می‌گوید:

من فکر می‌کنم میزان ناامیدی و لحن آن ایمیل به همراه پروتکل لغو سفارش مشتری مناسب برندی لاکچری و سطح بالا نیست.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا