هاست پرسرعت
روباتيك

این ربات مژه‌ها را پرپشت می‌کند

این ربات مژه‌ها را پرپشت می‌کند

این روزها بحث هوش مصنوعی بسیار داغ است و پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مشاغل با گسترش هرچه بیشتر هوش مصنوعی در معرض تعطیلی، و یا تغییرات بنیادین باشند. متخصصان زیبایی شاید آخرین کسانی باشند که به واسطه ارتباط نزدیک و مستقیم با مراجع، خطر هوش مصنوعی را احساس کنند. اما، رباتی که کار اکستنشن مژه  (پرکردن مژه‌ها با استفاده از جاگذاری مژه مصنوعی بین مژه طبیعی) انجام می‌دهد، این گزاره را نفی می‌کند.

به گزارش gsxr و به نقل از ایندیپندنت، دانشمندان اوکلندی در کالیفرنیا پس از ۴ سال تحقیق و بررسی، و صرف ۱۲۵ هزار دلار رباتی ساخته‌اند که می‌تواند فرایند اکستنشن مژه (اضافه کردن مژه مصنوعی به ردیف مژه‌های طبیعی برای پرتر و زیباتر نشان دادن مژه‌ها) را که ممکن است سه ساعت طول بکشد و چند صد دلار هزینه دارد، کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر کند.

ربات «لوم پرشس لاش» (Luum Precision Lash) می‌تواند این فرایند را تنها در ۵۰ دقیقه، و با هزینه اولیه ۱۷۵ دلار، و ترمیم آن در مراجعه بعدی به قیمت ۹۰ دلار انجام دهد که هر کدام از این دفعات یک ماه یا بیشتر دوام می‌آورد. این در حالی است که سازندگان این ربات امیدوارند که بتوانند مدت زمان کار آن را تا ۲۵ دقیقه کاهش دهند.

این ربات زیبایی از دو بازوی موچین‌ مانند استفاده می‌کند که از «سر» آن‌ها در دو طرف دو عدسی دوچشمی بیرون می‌آیند که می‌توانند مثل چشم انسان ببیند.

 

این ربات مژه‌ها را پرپشت می‌کند

قبل از شروع کار ربات، یک تکنیسین انسانی هرگونه چربی را از مژه‌های تمیز مشتری پاک می‌کند، سپس محافظ را روی هر چشم قرار می‌دهد. در طول فرایند، یک بازوی ربات مژه طبیعی را سوا می‌کند و بازوی دیگر یک مژه کوچک مصنوعی را برمی‌دارد، آن را در چسب فرو می‌کند و روی مژه طبیعی می‌گذارد. تکنیسین دستگاه در طول کار بر انجام کار نظارت می‌کند.

ناتان هادرینگ متخصص رباتیک به نیویورک پست گفت که با انجام همه این کارها با چشم کامپیوتری، دقیقا می‌دانیم که موقعیت مژه طبیعی و مصنوعی کجاست.

راشل گلد یکی از بنیانگذاران شرکت نیز به نیویورک پست اطمینان داد که بازوها به هرگونه حرکت خارجی حساس‌اند و اگر هر حرکت ناگهانی، از زلزله گرفته تا کوچکترین تکان مشتری را حس کنند کار خود را متوقف می‌کنتد.
هر چند استفاده از ربات برای اکستنشن مژه هیجان انگیز است، اما کریستال کاسترو، هنرمند مژه در نیویورک، به نکته مهمی اشاره می‌کند. او می‌گوید که همه ما صورت و شکل چشم‌های متفاوتی داریم، و وظیفه من است که مژه‌های مشتری را بر اساس ظاهری که می‌خواهند برجسته کنم. اما نمی‌دانم آیا ربات هم می‌تواند این کار را با همان دقت و جزئیات انجام دهد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا