هاست پرسرعت
بازی

ایکس باکس به‌زودی رابط کاربری کنسول‌ خود را نوسازی خواهد کرد

ایکس باکس به‌زودی رابط کاربری کنسول‌ خود را نوسازی خواهد کرد

در واکنش به بازخوردها و برخی انتقادات کاربران ایکس باکس، مایکروسافت به‌زودی داشبورد کنسول‌های خود را کاملاً نوسازی خواهد کرد.

داشبورد ایکس باکس در سال‌های اخیر نوعی بحث و جدل را میان کاربران به وجود آورده است، چرا که مخاطبین نسبت به نمایش الگوریتمی محتوا انتقاد داشته و از سوی دیگر خواهان ویژگی‌های محبوبی مانند Xbox Game DVR هستند. نتایج نظرسنجی بزرگ ایکس باکس در اوایل امسال نشان داد که بسیاری از دارندگان کنسول از رابط کاربری یا UI راضی نبوده، و بهبودهای متعدد را ضروری می‌بینند. سرانجام در روز گذشته، نشانه‌هایی از بازیابی و نوسازی داشبورد ایکس باکس پدیدار شد و به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال بازخورد از سوی برخی تولیدکنندگان محتوا است.

مایکروسافت این نوسازی را “New Xbox Home Experience” نامیده و اینسایدرهای ایکس باکس به‌زودی نسخۀ آلفای آن را مورد بررسی قرار خواهند داد. نوسازی مذکور شامل صفحۀ خانۀ (Home Screen) بهینه شده با قابلیت دسترسی سریع به ویژگی‌های مهم مثل «تنظیمات» می‌شود. همچنین، مایکروسافت برنامه دارد تا با بهره‌گیری از «تاریخچۀ بازی‌ها» و «محتویات تجربه شده توسط شما»، بازی‌‌هایی که احتمالاً به آن‌ها علاقه دارید را به شما پیشنهاد دهد.

تبلیغات
ایکس باکس به‌زودی رابط کاربری کنسول‌ خود را نوسازی خواهد کرد
پیش‌نمایشی از UI جدید

برخی از ویژگی‌های برنامه‌ریزی شدۀ رابط کاربری جدید را در ادامه مطالعه می‌کنید:

  • ردیف “Jump Back In” نوسازی شده و حالا فهرست بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اخیر شما را نمایش می‌دهد
  • یک قسمت «جست‌وجو» و دکمۀ «تنظیمات» به بالای رابط کاربری اضافه شده است که باعث می‌شود دسترسی‌ سریع‌تری به ارمغان آید
  • یک دکمۀ جدید «فروشگاه مایکروسافت» به صفحۀ اصلی اضافه شده است
  • مدتی پیش Xbox Games & Apps تغییراتی را به خود دید. حالا بهینه‌سازی‌ها با این هدف رخ می‌دهند تا رابط کاربری از هر جهت با تغییرات قبلی هماهنگ شود.

در حال حاضر، مایکروسافت از اینسایدرهای ایکس باکس درخواست کرده است تا بیش از پیش درگیر این پروسه شوند و نسخۀ آلفای رابط کاربری جدید را تجربه کنند. طراحی جدید داشبور، بخشی از یک پروسه است که مایکروسافت آن را یک آزمایش «چند ساله» می‌نامد و قصد دارد به مرور زمان بهینه‌سازی‌ها و ویژگی‌های جدید را به کنسول‌های خود بیاورد.

بهبودهای رابط کاربری ایکس باکس که ضروری هم بودند با سرعت پایینی انجام می‌شوند و منابع داخلی بر این باور هستند که دلیل اصلی تمرکز روی سرویس ابری (Xbox Cloud Gaming) بوده است. اما حالا که بخش قابل توجهی از آن پروژه انجام شده، احتمالاً بهبودهای رابط کاربری سریع‌تر از گذشته رخ دهند.

کاکاسنگیhamedvnPlayStation Studios PS5Mohsenj74meysambsaeed KhBehzaaadmahdi12345Porfosorعمو فیل کبیرhalkerعلیsorenaMr.BadGuyHossein82Nمیام رو خطتPC GAMEREl Diabloshadow

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا