هاست پرسرعت
بازی

ایکس باکس رسما تولید سخت‌افزار Kinect را متوقف کرده است

ایکس باکس رسما تولید سخت‌افزار Kinect را متوقف کرده است

مایکروسافت اعلام کرده که دیگر به تولید سخت‌افزار Kinect برای ایکس باکس ادامه نخواهد داد. فروش آخرین نسخه این سخت‌افزار یعنی Azure Kinect در اکتبر متوقف خواهد شد.

تبلیغات

یک پست جدید در بلاگ رسمی واقعیت ترکیبی مایکروسافت اعلام می‌کند که این شرکت تصمیم گرفته تا به تولید آخرین نسخه از Kinect یعنی Azure Kinect پایان دهد. مایکروسافت در عوض این فناوری را در اختیار توسعه‌دهندگان ترد-پارتی قرار می‌دهد تا آن‌ها نسخه جانبی خودشان را ارائه دهند.

در حالی که اسم Kinect بیشتر در میان گیمرها به عنوان یک سخت‌افزار جانبی برای ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان شناخته می‌شود، اما مایکروسافت به تولید انواعی از سنسورهای حرکتی با استفاده از نام Kinect ادامه داده است. جدیدترین نسخه از این سخت‌افزار یعنی Azure Kinect در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و بیشتر برای نرم‌افزار سازمانی و هوش مصنوعی بود. Azure Kinect از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۷ میکروفون استفاده می‌کند و به طرز قابل توجه‌ای پیشرفته‌تر از Kinect ایکس باکس وان است. در بیانیه مایکروسافت آمده:

با توجه به تکامل نیازهای مشتری‌ها و شرکا، ما دائما محصولات خود را آپدیت می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن از آن‌ها پشتیبانی کنیم. هر از چند گاهی این به معنای معرفی موقعیت‌های جدید و بازنشسته کردن محصولات قدیمی است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا تولید کیت توسعه Azure Kinect را متوقف کنیم، اما این به معنای پایان این فناوری نیست چرا که از طریق شرکای ما می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در ادامه این بیانیه تعدادی از شرکا که از المان‌های مختلف فناوری Kinect استفاده می‌کنند معرفی شده‌اند. هم‌چنین Femto Bolt از Orbbec به عنوان جانشینی خوب برای Azure Kinect معرفی شده است. شرکت‌هایی که Azure Kinect را خریداری کرده‌اند قادر به دانلود و استفاده از نرم‌افزار توسعه‌ای که برای آن طراحی شده خواهند بود. مایکروسافت هم تا پایان اکتبر به فروش این محصول ادامه خواهد داد.

علی رغم بازخوردهای نه چندان مثبت در جهان گیمینگ، نسخه‌های PC-محور مختلف Kinect در سایر زمینه‌ها از جمله رباتیک کاربردی ظاهر شده‌اند. در سال ۲۰۲۲ شبکه بریتانیایی Sky طیفی از تلویزیون‌های Sky Glass را که از فناوری Kinect استفاده می‌کردند را عرضه کرد. به کمک این وسیله شما قادر بودید تا تلویزیون خود را با فرمان‌های صوتی و حرکتی کنترل کنید.

تبلیغات
Behzaadnobodyهیولاامیر حسینmeysambJim Hawkins3doGame4Everv-alkalineKalSeinMasuod Enayati

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا