هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید تویوتا سوپرا A80 توسط شرکت تامز ریسینگ

بازتولید تویوتا سوپرا A80 توسط شرکت تامز ریسینگ

شرکت تامز ریسینگ در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۴ از پروژه جدید خود که یک تویوتا سوپرا A80 با طراحی TRD 3000GT مشهور است رونمایی کرد.

تامز ریسینگ برای گرامی داشت ۵۰ سالگی تأسیس خود وارد کسب‌وکار جدیدی شده است. این شرکت می‌خواهد محصولات مشهور قدیمی را بازسازی نماید و به همین خاطر یک نسخه کاملاً بازسازی شده از چهارمین نسل سوپرا A80 را در رویداد خودرویی توکیو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته است. خودرویی که مشاهده می‌کنید سوپرا RZ مدل ۲۰۰۰ است اما فرسنگ‌ها با نسخه استاندارد فاصله دارد.

کوپه اسپرت تامز ریسینگ در بخش بدنه و کابین تغییرات زیادی دارد اما گل سرسبد ویژگی‌های جذاب این خودرو را می‌توان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۲JZ دانست. بدنه به رنگ سبز درآمده که اشاره‌ای به کاسترول سوپرا مشهور تامز است. البته کیت بدنه نیز کاملاً به چشم می‌آید. این کیت به TRD 3000GT تعلق دارد که در واقع نسخه جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای سوپرا در مسابقات سوپر تورینگ GT500 است. تنها ۳۵ دستگاه از این خودرو توسط TRD تولید شد هرچند تمامی قطعات بکار رفته در آن قابل سفارش بوده‌اند.

این پروژه‌ای ارتقا یافته است و در آن می‌توانیم مواردی همچون رینگ‌های طلایی پوتنزا با لاستیک‌های بریجستون RE-71RS، صندلی‌های اسپرت، سیستم تعلیق ادوکس و ترمزهای برمبو را ببینیم. پیشرانه ظاهراً در حالت استاندارد باقی مانده و همچنان ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با توجه به اینکه قبلاً شاهد استخراج قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار بوده‌ایم، شک داریم این پیشرانه مدت زیادی در حالت استوک بماند. در واقع نسخه‌های استاندارد پیشرانه ۲JZ تویوتا به ندرت پیدا می‌شوند.

تامز ریسینگ این تویوتا سوپرا A80 بازسازی شده را با قیمت حدود ۱۷۳ هزار دلار به فروش می‌رساند. شرکت موردبحث می‌گوید قبلاً درخواست‌های خریدی از آمریکا دریافت کرده و مدل موردبحث سال آینده امکان واردات به این کشور را خواهد داشت. تامز همچنین اعلام کرده به تدریج کسب‌وکار خود را گسترش خواهد داد و مدل‌های مشهور تویوتا همچون سلیکا، لوین، AE86 و… را بازسازی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا