هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید تویوتا AE86 کلاسیک با پیشرانه هیدروژنی و برقی!

بازتولید تویوتا AE86 کلاسیک با پیشرانه هیدروژنی و برقی!

تویوتا از کانسپت های جدید و بازتولیدی خود با نام AE86 رونمایی کرد. این خودروها از قوای محرکه هیدروژنی و برقی استفاده می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید تبدیل خودروهای قدیمی به نمونه‌های بدون آلایندگی محبوبیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند زیرا روشی هوشمندانه برای حفظ خودروهای کلاسیک برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود. تویوتا با معرفی کانسپت های AE86 خود می‌خواهد ظرفیت‌های انجام این کار در کارخانه را به نمایش بگذارد. دو خودروی موردبحث بر پایه خودروی AE86 قدیمی بنا شده‌اند اما از قوای محرکه متفاوتی استفاده می‌کنند.

کانسپت AE86 H2 از استایل بدنه ترونو استفاده می‌کند و از جمله ویژگی‌های بصری آن می‌توان به چراغ‌های مخفی شونده و بدنه دو رنگ سفید/مشکی اشاره کرد. این خودرو از نظر ظاهری کاملاً استوک به نظر می‌رسد اما تغییرات اصلی در زیر پوست خودرو رخ داده‌اند. در این بخش تویوتا دو بخش ذخیره‌ای هیدروژنی برگرفته از میرای را نصب کرده است. ژاپنی‌ها تا حد امکان نسخه اصیل پیشرانه ۴ سیلندر درون‌سوز را حفظ کرده‌اند اما تغییراتی در انژکتورها، لوله‌های سوخت‌رسانی و شمع‌ها اعمال شده تا مناسب استفاده از سیستم هیدروژنی شوند. تویوتا می‌گوید کانسپت AE86 H2 به گونه‌ای توسعه یافته که از نظر صدا و لرزش پیشرانه کاملاً قابل‌قبول عمل می‌کند.

دومین کانسپت که در نمایشگاه توکیو حضور دارد با نام AE86 BEV شناخته می‌شود و مشخصه ظاهری آن استایل بدنه لوین و چراغ‌های جلوی ثابت است. در این خودروی مفهومی همان پوشش بدنه کانسپت H2 دیده می‌شود ولی زیر پوستش قوای محرکه جالب‌تری دیده می‌شود. قوای محرکه برقی این مدل از یک پیشرانه برگرفته از تویوتا توندرا هیبرید، باتری گرفته شده از پریوس پلاگین هیبریدی و قطعات دیگر محصولات تویوتا و لکسوس تشکیل شده است. اما بزرگ‌ترین سورپرایز کانسپت BEV به گیربکس دستی آن مربوط می‌شود که طبق گفته تویوتا باعث ایجاد توازن وزنی مشابه مدل کلاسیک خواهد شد. این برند مدعی شده کانسپت موردبحث تجربه سواری بسیار منحصربه‌فردی را ارائه کرده که ترکیبی از جذابیت‌های خودروهای گیربکس دستی با گشتاور آنی خودروهای برقی است. آنچه بیش از پیش بر ماهیت سبز این کانسپت ها تأکید می‌کند صندلی‌های داخل کابین هستند. این صندلی‌ها اگرچه جدید نیستند اما برخی بخش‌ها همچون کمربندهای ایمنی از متریال بازیافتی ساخته شده‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رود تویوتا برنامه‌ای برای تولید کانسپت های AE86 خود ندارد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا