بازتولید شورلت بلیزر K5 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و قیمت ۳۴۰ هزار دلار
بازتولید شورلت بلیزر K5 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و قیمت ۳۴۰ هزار دلار
شرکت ولوسیتی اقدام به رستوماد یا بازتولید نسل اول شورلت بلیزر با ویژگیهای مدرنی مثل پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک کرده است.
شورلت بلیزر این روزها به یک کراساوور تبدیل شده که هیچ نشانی از گذشتهٔ خود ندارد. به همین دلیل، برای کسانی که خواهان همان بلیزر خشن گذشته ولی با ویژگیهای مدرن هستند، بهترین راه مدلهای کلاسیک رستوماد یا بازتولید هستند. «ولوسیتی مدرن کلاسیک» یکی از شرکتهایی است که در این زمینه فعالیت میکند و حالا جدیدترین محصول خود را معرفی کرده است. این خودرو رستوماد نسل اول شورلت K5 بلیزر است که بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ تولید میشد.
این نسل در زمان تولید در حالت استاندارد بدون سقف و فقط با یک صندلی ارائه میشد و خریداران برای سفارش سقف، صندلی سرنشین جلو و صندلیهای عقب باید هزینهٔ اضافی پرداخت میکردند. نمونهٔ بازتولید ولوسیتی با چهار صندلی ارائه میشود اما سقف هنوز هم سفارشی است. این خودرو روی شاسی ساخت رودسترشاپ قرار گرفته و زیر کاپوت به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 مدرن LT1 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک منتقل میشود.
محور دانا ۴۴ در جلو و دانا ۶۰ در عقب با فنرهای قابل تنظیم فاکس و گیربکس کمکی دو سرعته هم از دیگر ویژگیهای این بلیزر بازتولید هستند. همچنین رینگهای ۱۸ اینچی خودرو هم بسته به انتخاب خریدار با لاستیکهای ۳۵ اینچی BF گودریچ یا تویو اوپن کانتری پوشیده میشوند. برای متوقف کردن این شاسیبلند قدرتمند هم دیسکهای ترمز ۱۱ اینچی ویلوود با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.
ولوسیتی بلیزر کلاسیک را به پله رکابهای جمع شونده مجهز کرده تا راننده و سرنشین راحتتر بتوانند وارد کابین شوند. در اینجا سرنشینان شاهد رول کیج شش نقطهای و تودوزی چرمی خواهند بود که همهجا از صندلیها و داشبورد گرفته تا رو دریها و فرمان را پوشانده است. سیستم تهویهٔ ساخت وینتیج ایر و سیستم صوتی آلپین با بلندگوهای فوکال هم از دیگر ویژگیهای این بلیزر رستوماد هستند. البته چنین خودرویی هرگز ارزان به دست نمیآید و قیمت آن از ۳۴۰ هزار دلار آغاز میشود. ساخت هر دستگاه از این بلیزر حدود ۱۴ هفته طول میکشد.