هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

بازتولید مرسدس 190E 2.5-16 Evo II با نام HWA EVO، با بدنه فایبرگلاس، موتور V6 توئین توربو ۴۵۰ اسب بخاری و گیربکس دستی، آماده تحویل به خریداران است.
بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

اکستریم اکستریم

توسعه پروتوتایپ HWA EVO که رستوماد مرسدس بنز افسانه‌ای 190E 2.5-16 Evo II است، با آزمایش‌های پیست و تمرکز بر سیستم کنترل کشش، به مراحل پایانی نزدیک می‌شود. طبق اعلام HWA، این شرکت در حال آزمایش سیستم پایداری الکترونیکی اختصاصی است که شامل یک ECU سفارشی و ترمزهای ABS طراحی‌شده برای این پروتوتایپ است. HWA که به توسعه و تولید خودروهای مسابقه‌ای مرسدس AMG GT و SLS AMG شهرت دارد، این آزمایش‌ها را در مرکز بوش مهندسی در باکسبرگ آلمان انجام داده است. این شرکت که توسط هانس ورنر آفرخت، یکی از بنیان‌گذاران AMG، تأسیس شده، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده اما ظاهراً در مسیر تحویل اولین خودروها به مشتریان تا پایان سال است. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هرکدام ۷۱۴ هزار یورو قیمت دارند.

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

این پروژه که اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی و پیش از فستیوال سرعت گودوود سال گذشته رونمایی کامل شد، با تأیید مرسدس ساخته شده است. مدل اصلی ۲.۵-۱۶ Evo II در سال ۱۹۹۲ با قهرمانی در سری مسابقات DTM آلمان، توانایی‌های خود را ثابت کرد. مرسدس تنها ۵۰۲ دستگاه از نسخه جاده‌ای این مدل برای همولوگیشن تولید کرد. HWA EVO بر اساس شاسی 190E سری W201 ساخته شده است. بدنه این رستوماد که از خودروهای CLK DTM و AMG GT Black الهام گرفته، از کامپوزیت فایبرگلاس ساخته شده تا وزن نسبتاً سبک ۱۳۶۰ کیلوگرم را حفظ کند. حتی شیشه‌های اصلی مدل کلاسیک در این نسخه گنجانده شده‌اند.

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

بااین‌حال، تفاوت‌های قابل‌توجهی مانند گلگیرهای عریض به سبک DTM وجود دارد. این گلگیرها رینگ‌های شش پره‌ای بزرگ با سایز ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب را در خود جای داده‌اند. در عقب نیز، سپر بزرگ‌تری برای تولید داون‌فورس بیشتر طراحی شده است. EVO از ترمزهای قدرتمند ۳۸۱ میلی‌متری با کالیپرهای شش ‌پیستونه در جلو و ۳۵۸ میلی‌متری در عقب بهره می‌برد. یک ویژگی جذاب دیگر، سیستم بالابر محور جلو است که سپر و اسپلیتر را حدود ۲۵ میلی‌متر بالا می‌برد تا جریان هوا بهینه شود. این بازطراحی قسمت جلو همچنین امکان نصب موتور عقب‌تر و پایین‌تر در شاسی را فراهم کرده تا توزیع وزن بهتری حاصل شود.

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

برای پیشرانه، HWA پس از بازخوردهای خریداران، موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کاسورث مدل اصلی Evo II را نه با پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی (که ابتدا نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود)، بلکه با یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی ساخت مرسدس جایگزین کرد. در حالت استاندارد، این موتور ۴۵۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و EVO را به سرعت نهایی ادعایی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در نسخهٔ پرفورمنس، قدرت به ۵۰۰ اسب بخار افزایش یافته و سرعت نهایی از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا