هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید نیسان اسکای‌لاین R34 افسانه‌ای بر اساس GT-R با پیشرانه 4.1 لیتری

بازتولید نیسان اسکای‌لاین R34 افسانه‌ای بر اساس GT-R با پیشرانه 4.1 لیتری

شرکتی بنام آرتیسان به دنبال بازتولید کامل نیسان GT-R با بدنهٔ فیبر کربنی الهام گرفته از اسکای‌لاین نسل R34، ارتقاء پیشرانه و کابین کاملاً جدید است.

احتمالاً تاکنون نام آرتیسان (Artisan) را نشنیده‌اید زیرا این شرکت که توسط «ابراهیم چودری» تأسیس شده هنوز هیچ خودرویی تولید نکرده است اما آرتیسان قصد دارد با احیای یکی از افسانه‌ای‌ترین خودروهای ژاپنی تاریخ، نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. این شرکت به دنبال ساخت بدنه‌ای کاملاً جدید برای نیسان GT-R با الهام از اسکای‌لاین GT-R نسل R34 است.

بازتولید نیسان اسکای‌لاین R34 افسانه‌ای بر اساس GT-R با پیشرانه 4.1 لیتری

این پروژه حدود چهار ماه پیش برای اولین بار معرفی شد و هرچند آرتیسان شروع فرایند توسعه را در دسامبر ۲۰۲۳ آغاز کرده و به اسکن سه‌بعدی بدنهٔ GT-R پرداخته اما هنوز هیچ خودرویی ساخته نشده و تصاویری که در اینجا می‌بینید صرفاً رندرهای دیجیتالی هستند. بااین‌حال، آرتیسان قصد دارد به‌زودی اولین پروتوتایپ این خودرو را ساخته و در مشهورترین نمایشگاه‌های خودروی سراسر جهان به نمایش درآورد.

بازتولید نیسان اسکای‌لاین R34 افسانه‌ای بر اساس GT-R با پیشرانه 4.1 لیتری

مردان آرتیسان به دنبال بخشیدن روحی تازه به یک خودروی نمادین هستند. این اما پروژه‌ای بسیار بلندپروازانه است زیرا شامل بدنهٔ تمام فیبر کربنی کاملاً جدید، کابین کاملاً جدید، بازتولید کامل پیشرانه و تعلیق، ترمزها و اگزوز کاملاً جدید می‌شود. در بیرون خودرو، کاپوت، گلگیرها، سپرها، درها و سقف همگی از نو ساخته می‌شود و چراغ‌های جلو و عقب جدید شبیه اسکای‌لاین GT-R نسل R34 طراحی شده‌اند. در داخل هم شاهد کابینی اختصاصی پر از آلومینیوم، آلکانترا و فیبر کربن خواهیم بود.

بازتولید نیسان اسکای‌لاین R34 افسانه‌ای بر اساس GT-R با پیشرانه 4.1 لیتری

علاوه بر این، همان‌طور که اشاره شد پیشرانه هم با شاتون‌ها، اینترکولر، ورودی‌های هوا، سوپاپ‌ها، پمپ‌های سوخت و انژکتورهای ارتقاءیافته به همراه توربوشارژرهای GT3 با کمپرسور اختصاصی، کاملاً از نوع تولید می‌شود. برای کسانی چیزی بیش از این می‌خواهند نیز آرتیسان نسخهٔ آلتیمیت را ارائه می‌کند. در این نسخه حجم موتور به ۴.۱ لیتر افزایش میابد و از توربوشارژرهای بزرگ‌تر، پمپ‌های سوخت جریان بالاتر و منیفولد هوای متفاوت استفاده می‌شود. نسخهٔ آلتیمیت همچنین از گیربکس کاملاً بازتولید شده، ارتقاء کامل سیستم اگزوز و سیستم تعلیق بلیشتاین بهره خواهد برد درحالی‌که برای هردو نسخه ترمزهای بزرگ‌تر آلکون هم قابل سفارش است.

بازتولید نیسان اسکای‌لاین R34 افسانه‌ای بر اساس GT-R با پیشرانه 4.1 لیتری

آرتیسان تنها ۳۶ دستگاه از این GT-R منحصربه‌فرد خواهد ساخت و گفته شده تحویل خودروها به خریداران طی سال جاری آغاز خواهد شد. رنگ‌های فراوانی برای شخصی‌سازی این ماشین قابل انتخاب خواهد بود و خریداران می‌توانند داخل خودرو را هم سفارشی‌سازی کنند. انتظار می‌رود پروتوتایپ GT-R آرتیسان اولین بار در دبی رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا