بازتولید وانت جیپ J10 مدل ۱۹۸۱ با قیمت ۱۴۵ هزار دلار
بازتولید وانت جیپ J10 مدل ۱۹۸۱ با قیمت ۱۴۵ هزار دلار
یک وانت جیپ J10 هانچو مدل ۱۹۸۱ با تمام ویژگیهای اصلی مثل پیشرانهٔ فابریک ۶.۶ لیتری هشت سیلندر AMC بازسازی شده است.
JeepHeritage شرکتی است که در بازسازی جیپهای کلاسیک تخصص دارد و اخیراً یک پیکاپ J10 هانچو اسپرتساید مدل ۱۹۸۱ را احیاء کرده و آن را با قیمت ۱۴۵ هزار دلار برای فروش گذاشته است. فرایند بازسازی این پیکاپ با لخت کردن خودرو تا شاسی آغاز شده است. جیپهریتیج قطعات را سندبلاست کرده تا در برابر خوردگی مقاوم شوند. بااینحال، در این J10 بجای یک پیشرانهٔ مدرن که اغلب در رستومادها میبینیم، از موتور ۶.۶ لیتری V8 ساخت AMC استفاده شده است. البته جیپهریتیج کاربراتور اصلی این موتور را با انژکتور جایگزین و آن را به سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ مجهز کرده است.
ارتفاع تعلیق J10 در جلو ۱۵۲ میلیمتر و در عقب ۱۰۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده و پیکاپ روی لاستیکهای BF گودریچ آلترین ۳۵ اینچی قرار گرفته است درحالیکه لاستیکهای گودیر ۳۷ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. این وانت کلاسیک در بیرون به رنگ قرمز با نوارهای کناری زرد و نارنجی است که برای پیکاپی متعلق به اوایل دههٔ ۸۰ مناسب به نظر میرسد. همچنین سپرها و جلوپنجره هم با نمونههای جدید اما دقیقاً مشابه اصلی جایگزین شدهاند. جیپهریتیج کابین خودرو را با ترکیبی از چرم مشکی و خاکستری پوشانده که زیبا به نظر میرسد. یک رادیوضبط با بلوتوث هم تنها ویژگی مدرنی است که به کابین خودرو اضافه شده است.
پیکاپهای سری J جیپ پلتفرم مشترکی با واگنییر و چروکی داشتند و قسمت دماغه و جلوی کابین آنها باهم یکسان بود. J10 یک پیکاپ نیم تنی بود که از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۷ عرضه میشد. پکیج هانچو در سال ۱۹۷۶ بهعنوان یک پکیج ۶۹۹ دلاری برای این وانت ارائه شد. این پکیج شامل نوارهای طلاییرنگ روی قسمتهای کناری بدنه، چرخهای بزرگتر، لاستیکهای آفرودی، تودوزی جین و فرمان اسپرت میشد. در همان سالها، وانت توانمندتر و سهچهارم تن J20 هم ارائه میشد تا اینکه نهایتاً وانت جدید کمانچی جایگزین سری J شد.