هاست پرسرعت
خودرو

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

قدیمی‌ترین لامبورگینی تاریخ توسط بخش کلاسیک این شرکت به‌طور کامل بازسازی شده و به شهری بازگشته که شش دهه پیش برای اولین بار در آن رونمایی شد.

قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ یک ۳۵۰ GT مدل ۱۹۶۳ است. این خودرو که کاملاً بازسازی شده، برای بزرگداشت تاریخچهٔ این مدل، به شهری که در سال ۱۹۶۴ توسط فروچیو لامبورگینی در آن رونمایی شد بازگردانده شده است. اولین خودروی لامبورگینی کانسپت تک ساختی بنام GTV 350 بود که در اکتبر ۱۹۶۳ رونمایی شد درحالی‌که شرکت لامبورگینی اتومبیل تنها چند ماه قبل تأسیس شده بود. این کانسپت توسط «فرانکو اسکالیونه» طراحی و در تورین توسط شرکت کاروتزریا تورینگ ساخته شد. سپس حدود پنج ماه بعد، نسخهٔ تولیدی این ماشین در مارس ۱۹۶۴ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

GT 350 خودروی فوق‌العاده‌ای بود. شاسی و فریم این ماشین توسط مهندس «جیامپائولو دالارا» ساخته شد که بعداً شرکت دلارا را تأسیس کرد. پیشرانهٔ این ماشین هم توسط «جوتو بیزارینی» طراحی شد. این یک موتور ۳.۵ لیتری V12 با چهار میل بادامک روی سرسیلندر بود که مهندس «پائولو استانزانی» آن را برای استفادهٔ جاده‌ای در GT 350 تطبیق داد. این پیشرانه که به نماد اصلی DNA لامبورگینی تبدیل شد، در مدل‌های ۴۰۰ GT، جاراما، اسپادا و LM002 و همین‌طور به‌صورت عرضی در پشت صندلی‌های میورا و به‌صورت طولی در کانتاش و دیابلو هم استفاده شد.

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

کاروتزریا تورینگ که بهترین اتاق‌ساز آن زمان در ایتالیا محسوب می‌شد، بدنهٔ آلومینیومی ظریفی را برای ۳۵۰ GT طراحی و تولید کرد. این طراحی چشمگیر با مهندسی‌ای همراه شد که جلوتر از زمان خود بود. تعلیق مستقل در هر چهارچرخ و ۳۲۰ اسب بخار قدرت از ویژگی‌های چشمگیر اولین لامبورگینی تولیدی بودند. کابین این ماشین هم با چرم باکیفیت و تزئینات کرومی کاملاً حال و هوای لوکسی داشت. ترکیب صندلی‌های این کابین اما عجیب و به‌صورت ۱+۲ بود که شامل دو نفر در جلو و یک سرنشین در صندلی میانی عقب می‌شد.

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

اولین نمونه‌ای که از ۳۵۰ GT تولید شد، نمونه‌ای با شماره شاسی ۱۰۱۰ به رنگ سبز متالیک با تودوزی سفید بود که متأسفانه به دلیل تصادف از بین رفت اما دومین نمونه که در ۱۵ آگوست ۱۹۶۴ کارخانهٔ سنت آگاتا را ترک کرد تا امروز جان سالم به دربرده است؛ بنابراین، این خودرو هم‌اکنون قدیمی‌ترین لامبورگینی تاریخ محسوب می‌شود. این ماشین توسط بخش کلاسیک لامبورگینی کاملاً بازسازی شده و به خیابان‌های ژنو بازگشته است یعنی شهری که شش دهه پیش برای اولین بار در آن رونمایی شد.

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا