هاست پرسرعت
ماهواره و فضا

بازگشت فضانورد اماراتی به زمین به‌دلیل وضعیت نامناسب جوی به تعویق افتاد

بازگشت فضانورد اماراتی به زمین به‌دلیل وضعیت نامناسب جوی به تعویق افتاد

سلطان النیادی در ابتدا قرار بود ایستگاه فضایی بین‌المللی را بعد از ظهر روز شنبه به وقت امارات ترک کند. اکنون، او قرار است روز یکشنبه بعد از ظهر عازم زمین شود و حدود ساعت هشت صبح روز دوشنبه، در سواحل فلوریدا فرود بیاید.

به گزارش gsxr و به نقل از ایندیپندنت، النیادی طولانی‌ترین ماموریت فضایی شهروندی از جهان عرب را در فضا سپری کرد و موفق شد اولین فضانورد عرب باشد که پیاده‌روی فضایی را انجام داد.

او که قرار است پس از این تجربه تاریخی، به همراه فضانوردان دیگری به نام‌های استفان بوون، وودی هوبورگ و آندری فدیایف، به زمین بازگردد، روز جمعه ویدیویی از آخرین نگاه‌هایش به زمین از فضا را به اشتراک گذاشت و گفت: «این منظره زیبا همیشه در ذهن من حک خواهد شد.»

سلطان النیادی علاوه بر تکمیل طولانی‌ترین ماموریت فضایی اعراب، همراه با فضانوردان سعودی به نام‌های علی القرنی و ریانه برناوی به مدت هشت روز در ماه مه آزمایش‌های فضایی را انجام داد.

این فضانورد جوان در طول ماموریتش بیش از ۲۰۰ آزمایش را در فضا انجام داد. آزمایش‌هایی که او انجام داد شامل موارد متعددی بود که شامل رشد سلول‌های انسان در فضا، کنترل مواد قابل احتراق در ریزگرانش، تحقیقات درمورد تراشه‌های بافتی روی عملکرد قلب، مغز و غضروف و مطالعه کیفیت خواب با هدف کمک به توسعه روش‌های درمانی برای فضانوردان می‌شد.

سلطان النیادی از میان چهار هزار نامزد انتخاب شد و دوره پنج‌ ساله آموزش برای حضور در ایستگاه فضایی را در روسیه، آلمان و آمریکا به پایان رساند. او پس از گذراندن ۲۰ ماه آموزش در مرکز فضایی جانسون، موفق شد نشان فضانوردی ناسا را دریافت کند. او حدود یک هزار و ۴۰۰ ساعت هم برای تمرین‌های آماده‌سازی فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی فضایی و آموزش بقا در مواقع فرود اضطراری صرف کرد.

پیش از او، هزا المنصوری، دیگر فضانورد اهل امارات، در سپتامبر ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی اعزام شده و هشت روز را در این مدار گذرانده بود.

النیادی پس از انتخاب برای ماموریت کرو-۶، در توییتی نوشت: «انتخاب من به‌عنوان اولین فضانورد عرب در یک ماموریت طولانی افتخار و مسئولیت بزرگی است و آن را با اشتیاق شدید برای برافراشتن دوباره پرچم امارات در فضا می‌پذیرم.»

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا