هاست پرسرعت
بازی

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

در این مقاله قصد داریم بهترین بازی‌های خون آشامی صنعت را به شما معرفی کنیم؛ عناوینی که می‌تواند طرفداران این سبک را تا انتشار Redfall سرگرم کنند.

خون آشام‌ها که ریشه در فرهنگ و داستان‌های ایتالیایی دارند، همواره بخش جدانشدنی بازی‌های ترسناک، اکشن و ماجراجویی بوده‌اند. همیشه بازی در نقش این موجودات و حتی بعضا شکارچیان آن‌ها، لذت‌بخش بوده است و سبک مذکور، این روزها از طرفداران بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.

استودیو آرکین (Arkane) که با ساخت بازی‌های Immersive-sim چون Prey و Dishonored شناخته می‌شود، وظیفه ساخت یک پروژه خون‌آشامی را برعهده دارد. این پروژه که در ابتدا با نام Project Omen شناخته می‌شد و حالا Redfall نام دارد، یکی از انحصاری‌هایی است که مایکروسافت برای سال آینده در نظر گرفته است. حالا که زمان زیادی تا انتشار این بازی باقی نمانده است، قصد داریم بهترین بازی‌های خون‌آشامی صنعت را به شما معرفی کنیم؛ عناوینی که می‌تواند طرفداران این سبک را تا انتشار Redfall سرگرم کند. با gsxr و ادامه این مقاله همراه باشید.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines عنوانی اکشن و نقش آفرینی است که در سال 2004 توسط ترویکا گیمز (Troika Games) توسعه یافته و توسط اکتیویژن (Activision) برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این بازی که در جهان World of Darkness جریان دارد، داستان انسانی را دنبال می‌کند که کشته شده و به‌ عنوان یک خون آشام، دوباره زنده می‌شود. این بازی ماجراجویی، این انسان را در اوایل قرن بیست و یکم لس آنجلس به تصویر می‌کشد.

زاویه دوربین بازی از هر دو دیدگاه اول و سوم شخص ارائه می‌شود. بازیکن شخصیت خود را به یکی از چندین قبیله خون آشامی اضافه می‌کند. هر کدام از قبیله‌ها، دارای قدرت‌های منحصر به فردی هستند، توانایی‌های مبارزه‌ای و گفتگوی شخصیت اصلی را بهبود می‌بخشند و با استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز و غیر خشونت‌آمیز پیشرفت می‌کنند. انتخاب قبیله بر نحوه عملکرد بازیکن در دنیای بازی تاثیر می‌گذارد.

جهان بازی هم غنی است. بازیکن می‌تواند با حرکت آزادانه بین هاب‌های موجود در بازی همچون سانتا مونیکا، هالیوود، مرکز شهر لس آنجلس و محله چینی، ماموریت‌های جانبی را به دور از خط داستانی اصلی انجام دهد. از بازی مذکور به عنوان یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی یاد می‌شود. جالب است بدانید که تیم سازندگان Cyberpunk 2077، منبع الهام اصلی خود را Vampire – The Masquerade: Bloodlines اعلام کردند.

تیم 32 نفره ترویکا در نوامبر 2001، توسعه Bloodlines را به عنوان دنباله‌ای غیرمستقیم برای Vampire: The Masquerade – Redemption آغاز کرد. ترویکا از از موتور بازی‌سازی Source برای ساخت بازی استفاده کرد، همان موتوری که ولو (Valve) از آن برای ساخت Half-Life 2 استفاده کرده بود. بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان رو‌به‌رو شد. منتقدین از داستان و روایت آن تمجید و از مشکلات فنی آن انتقاد کردند.

بازی در نهایت توانست میانگین امتیاز 80 را در متاکریتیک کسب کند. هرچند بازی نتوانست امتیازات چندان خوبی کسب کند، اما تا ابد در خاطرات طرفداران سبک نقش‌آفرینی ماندگار شد و اگر به جهان‌های خون‌ آشامی علاقه دارید، هرگز تجربه این عنوان را از دست ندهید. نسخه دوم این بازی نیز هم اکنون در دست ساخت قرار دارد.

Vampyr

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بازی Vampyr یک بازی ویدئویی در سبک اکشن نقش آفرینی است که توسط دونت‌ناد اینترتینمنت (Dontnod Entertainment) توسعه یافته و توسط فوکس هوم اینتراکتیو (Focus Home Interactive) منتشر شده است. داستان بازی، زندگی دکتر جاناتان رید (Jonathan Reid) را به نمایش می‌گذارد، دکتری که به یک خون‌آشام تبدیل شده است. این دکتر سعی می‌کند با حس گرسنگی خود نسبت به خون مقابله کند، اما هرچه می‌گذرد، کنترلش نسبت به شرایط از دست می‌رود و بیش از قبل خوی خون‌آشامی به خود می‌گیرد.

در حالی که برخی از باس‌های بازی اجباری هستند، می‌توان از اکثر مبارزات اجتناب کرد و بازیکن هیچ اجباری برای کشتن افراد بی‌گناه برای رسیدن به پایان بازی ندارد. بخش بزرگی از بازی به گفتگو و انتخاب دیالوگ خلاصه می‌شود که انجام دادن آن‌ها، شخصیت اصلی را ارتقا می‌دهد. در هنگام مبارزه با دشمنان، می‌توان از سلاح‌ها و توانایی‌های ماوراء طبیعی استفاده کرد.

در دوران آنفولانزای اسپانیایی، لندن به عنوان یک دنیای نیمه جهان باز و تخیلی، در معرض نابودی قرار دارد. توسعه دهندگان با سفر به لندن و مطالعه کتاب‌های تاریخی و مستند، در مورد این مکان تحقیق کردند. Olivier Deriviere آهنگ‌های بازی را نواخته و آن‌ها را با موسیقی صنعتی آمیخته است. این بازی با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد. آن‌ها مکانیک‌های گیم‌پلی بازی، طراحی جهان، شخصیت‌پردازی و صداپیشگی بازی را تحسین کردند، اما از مبارزات، روایت کلی، مشکلات فنی، سیستم‌های انتخاب دیالوگ و انیمیشن‌ها انتقاد کردند.

فروش بازی در عرض ده ماه از مرز یک میلیون نسخه گذشت و فراتر از انتظارات دونت‌ناد ظاهر شد. با اینکه بازی متای خوبی نگرفت، اما تجربه آن برای طرفداران خون‌آشام‌ها می‌تواند ساعت‌های لذت‌بخشی را به ارمغان بیاورد.

تبلیغات

Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی یک بازی جدید است که به تازگی منتشر شده است. Vampire: The Masquerade – Bloodhunt، یک بازی بتل رویال و رایگان است که توسط استودیو سوئدی شارک‌ماب (Sharkmob) ساخته و منتشر شده است. این بازی بر اساس بازی نقش آفرینی و رومیزی Vampire: The Masquerade ساخته شده و بخشی از سری World of Darkness به حساب می‌آید. این محصول در 27 آوریل 2022 برای مایکروسافت ویندوز و پلی استیشن 5 منتشر شد.

اتفاق بدی در پی تجمع خون‌آشام‌ها در شهر رخ می‌دهد که در پی آن، جنگ بین فرقه‌های خون‌آشامی آغاز می‌شود. بازیکنان نقش خون‌آشام‌هایی را بر عهده می‌گیرند که سعی می‌کنند از جنگ فرقه‌ای جان سالم به در ببرند و در برابر دشمن اصلی که قاتل خون‌آشام‌هاست، مبارزه کنند. بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که به تنهایی یا در یک تیم بجنگند، از سلاح های دوربرد استفاده کرده و یا از قدرت‌های خون‌آشامی خود بهره ببرند. بازیکنان همچنین باید هویت خود را به عنوان خون‌آشام از انسان‌ها پنهان کنند.

بازی Bloodhunt توسط کارکنان سابق مسیو اینترتینمنت (Massive Entertainment) و آی‌او اینتراکتیو (IO Interactive) توسعه داده شد. توسعه‌ دهندگان روی جهان نسخه اول سری The Masquerade تحقیق کردند تا ببینند چگونه می‌توان یک رویداد و مکان ایجاد کرد که هم بتواند گیم‌پلی بتل رویالی را ارائه کند و هم با جهان و داستان سری هماهنگ باشد. بازی با کسب متای 75، عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود به جا گذاشت و تجربه این عنوان به کسانی که هم به بازی‌های چند نفره و هم به داستان‌های خون‌آشامی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

V Rising

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بسیاری از بازی‌های خون‌آشامی، عناوینی خطی هستند. در بازی‌های چند نفره این چنینی، به عنوان عضوی از یک فرقه، دشمنان از هر طرف شما را محاصره می‌کنند و اولویت اصلی بازیکن، نمردن است! هیچ ایرادی در چنین ساختارهایی وجود ندارد، اما آن‌ فضای زیاد برای کاوش و شکار در داستان‌های خون‌آشامی را از بین می‌برد. در تئوری، خون‌آشام‌ها جاودانه‌اند، شاید برای برخی جالب نباشد که به عنوان یک خون‌آشام، اصلی‌ترین هدف بقا و زنده ماندن باشد.

بازی V Rising یک عنوان جاه‌طلبانه و جهان باز است که تمام تلاش خود را می‌کند تا حداقل بخشی از این ابهام را رفع کند. در این بازی، بازیکن آزاد است که در حومه شهر سفر کند، قلعه خود را گسترش دهد، در میان زنده‌ها و مرده‌ها دوست (و دشمن) جایی برای خود پیدا کرده و از تابش خیره کننده خورشید نیز جلوگیری کند. V Rising با شخصی‌سازی‌ها، ساختن پایگاه، مبارزات و فعالیت‌های متعدد دیگری که باید در آن غرق شوید، یکی از کامل‌ترین تجربه‌های خون‌آشامی موجود در صنعت است.

تضمین می‌کنم که با تجربه این اثر، به این زودی‌ها آن را فراموش نخواهید کرد. این بازی میانگین امتیاز 9 را از بین 45 هزار رای Steam در اختیار دارد که نشان دهنده کیفیت بالای آن است. به هیچ عنوان تجربه این بازی مستقل را از دست ندهید.

Infamous: Festival of Blood

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بازی Infamous: Festival of Blood یک اثر در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط ساکرپانج پروداکشنز (Sucker Punch Productions) برای کنسول پلی استیشن 3 ساخته شده است. Festival of Blood یک DLC برای Infamous 2 به حساب می‌آید بر اساس موتور و نقشه Infamous 2 ساخته شده است، اما برای بازی کردن آن نیازی به خرید بازی اصلی نیست.

داستان بازی به هیچ وجه یک Canon در سری Infamous نیست. داستان توسط دوست قهرمان اصلی سری (Zeke Dunbar) روایت می‌شود و اتفاقات تبدیل تدریجی Cole به یک خون‌آشام را دنبال می‌کند. این بازی دارای شخصیت‌ها و قدرت‌های جدید است و همچنین از کنترلر PlayStation Move پشتیبانی می‌کند.

برخلاف بازی‌های قبلی و به دلیل خون‌آشام بودن Cole، تصمیمات سرنوشت‌ساز در بازی وجود ندارد و بازیکن برای کشتن غیرنظامیان یا نوشیدن خون آ‌ن‌ها جریمه نمی‌شود. در عوض، اگر خون آن‌ها را بمکید، سطح سلامتی خود را مجددا به دست می‌آورید. بازی Infamous: Festival of Blood همراه با Infamous و Infamous 2، در تاریخ 28 آگوست 2012 به عنوان بخشی از مجموعه Infamous! برای پلی استیشن 3 منتشر شد.

متاسفانه به دلیل عدم وجود قابلیت Backward Compatibility روی کنسول‌های جدید پلی استیشن و عدم پورت مجدد آن برای نسل‌های جدید، امکان تجربه این عنوان وجود ندارد و فقط باید از طریق کنسول پلی استیشن 3 اقدام کنید. اگر طرفداران اکشن سریع و همچینن سری Infamous هستید، تجربه این عنوان قبل از عرضه Redfall خالی از لطف نیست.

The Witcher 3: Wild Hunt – Blood And Wine

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بسته The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine، دومین و آخرین بسته الحاقی بازی The Witcher 3: Wild Hunt، محصول سال 2015 است. این DLC که همانند بازی اصلی توسط سی‌دی پروجکت رد (CD Projekt RED) ساخته شده است، در تاریخ 31 می 2016 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و بعدها در تاریخ 15 اکتبر 2019 نیز برای نینتندو سوییچ عرضه گردید.

این بسته الحاقی به دنباله داستان Geralt of Rivia می‌پردازد. او امیدوار است که بتواند جانور مرموز و کشنده منطقه را پیدا و شکار کند. حتما از بسته‌های الحاقی معروف The Witcher شنیده‌اید. این DLC‌ها به قدری محتوا دارند که گویا یک بازی کامل هستند. بسته الحاقی Blood and Wine به قدری خوب بود که توانست جوایز مختلفی را از آن خود کند و با استقبال بی‌نظیر منتقدین رو‌به‌رو شد.

پس از وقایع بازی اصلی، دوشس آنا هنریتا، فرمانروای توسن، به گرالت پیشنهاد جدیدی را ارائه می‌کند. دو شوالیه توسن در شرایط عجیبی به قتل رسیده‌اند و گرالت وظیفه یافتن و کشتن هیولای مسئول را دارد. هنگامی که گرالت به توسن می‌رسد، شوالیه سوم هم می‌میرد. اوضاع تا قدری پیچیده می‌شود که گرالت برای پیدا کردن خون‌آشام مسئول، با مشکلات زیادی سر راه خود مواجه می‌شود.

برای تجربه نکردن این بسته الحاقی هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست. تعداد کمی از افراد هستند که هنوز The Witcher 3 را تجربه نکرده باشند، اما اگر جزو این افرادید، پیشنهاد می‌شود که در ابتدا، بازی پایه را تجربه کنید. تجریه بسته الحاقی Blood and Wine برای همه گیمرها واجب است.

Darkwatch

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بازی Darkwatch: Curse of the West یک بازی تیراندازی اول شخص است که در سال 2005 برای پلی استیشن 2 و ایکس باکس منتشر شد. این بازی توسط های‌مون استودیوز (High Moon Studios) توسعه یافته و توسط کپکام (Capcom) در ایالات متحده و یوبی‌سافت (Ubisoft) در اروپا و استرالیا منتشر شد. این بازی ژانرهای وسترن، ترسناک و استیم پانک را باهم ترکیب کرده و داستان جریکو کراس، یک تفنگچی یاغی در اواخر قرن نوزدهم آمریکا را روایت می‌کند.

او به یک خون‌آشام تبدیل شده و به زور توسط سازمان مخفی شکار، برای مبارزه با هیولاها استخدام می‌شود. Darkwatch با استقبال مثبت منتقدان مواجه شد. این بازی به دلیل فضای ترسناک وسترنی و طراحی‌های هنری بی‌نظیر خود مورد تحسین قرار گرفت. این بازی با یک کمپین تبلیغاتی گسترده همراه بود و قرار بود اولین قسمت از یک فرنچایز جدید باشد، اما دنباله آن در سال 2007 لغو شد و از آن به بعد، کاملا به فراموشی رفت.

بازی DarkWatch دارای یک سیستم شهرت و محبوبیت است که علاوه بر قدرت‌های خون‌آشامی چون Blood Shield و Vampire Jump، شخصیت اجتماعی بازیکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بازی همچنین دارای قابلیتی است که سطح گرما و خون‌رسانی بدن افراد را به نمایش می‌گذارد. در طول بازی، جریکو با چندین حق انتخاب خوب یا بد روبرو می‌شود. این ویژگی به بازیکن اجازه می‌دهد تا بر اساس انتخاب‌هایی که انجام داده است، راه‌هایی را انتخاب کند که به جریکو قدرت‌های جدیدی اعطا می‌کند.

پس از انتشار، Darkwatch بازخوردهای مطلوبی از اکثر رسانه‌ها دریافت کرد. با توجه به سایت GameTab، نسخه پلی‌استیشن 2 امتیاز متوسط ​​82% را از رسانه‌ها کسب کرد و نسخه Xbox نیز امتیاز 85% را به دست آورد. این بازی همچنین برنده چندین جایزه بهترین کارگردانی هنری و طراحی بصری، از جمله پنج جایزه از Davey و یک جایزه از Telly شد. اگر هنوز به کنسول پلی استیشن 2 دسترسی دارید، حتما بازی را برای حداقل یک بار تجربه کنید.

BloodRayne 2

بازی‌های خون آشامی که باید قبل از Redfall تجربه کنید؛ اقیانوس خون

بازی BloodRayne 2 در سبک اکشن و هک اند اسلش است که توسط ترمینال ریلیتی (Terminal Reality) برای پلی استیشن 2، ایکس باکس و مایکروسافت ویندوز توسعه یافت. این بازی به مستقیما از جایی که BloodRayne به پایان رسید، ادامه نمی‌یابد و خط داستانی متفاوتی را دنبال می‌کند. 60 الی 70 سال بعد از وقایع نسخه اول، داستان بازی در یک محیط معاصر دهه 2000 اتفاق می‌افتد.

شخصیت Rayne در حال ورود به یک کتابخانه (به نام کتابخانه خون)، با چند نازی درگیر می‌شود. او متوجه می‌شود که اعضای بریمستون سلاخی شده‌اند و پدر خون‌آشامش به‌نام کاگان، مصوب اصلی است و نقش یک نازی بانفوذ را ایفا می‌کند. Rayne برای انتقام‌گیری به خاطر تجاوز جنسی به مادرش و قتل خانواده‌اش، تصمیم به شکار کاگان می‌گیرد. این تنها بخشی از روایت جذاب و شنیدنی Rayne 2 است.

بر اساس آمار وب‌سایت متاکریتیک، BloodRayne 2 با کسب میانگین نمرات 70 در همه پلتفرم‌ها، بازخورد متوسطی دریافت کرد. یک نسخه بازسازی شده با عنوان BloodRayne 2: Terminal Cut، در تاریخ 20 نوامبر 2020 منتشر شد و بعدها بازی روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ نیز تحت عنوان BloodRayne 2: ReVamped در دسترس قرار گرفت. با توجه به عرضه بازی روی همه کنسول‌ها، تجربه Rayne 2 قبل از عرضه Redfall می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم کند.

همان‌طور که متوجه شدید، در این مقاله خبری از Castlevania نبود و بیشتر به معرفی محتویات و آثاری پرداختیم که کمتر به آن‌ها و وجهۀ خون‌آشامی‌شان پرداخته می‌شود. با مطالعه این لیست، حتما متوجه شدید که بازی‌های خون‌آشامی اصولا نمرات چندان بالایی کسب نمی‌کنند. باید دید که آیا Redfall و آرکین می‌توانند سنت‌شکنی کنند یا خیر. مطمئنا با اهدا چنین پروژه‌هایی به استودیوهای توانمند، می‌توان شاهد بازی‌های باکیفیت‌تری بود. آرکین هم در سالیان اخیر خود را به خوبی ثابت کرده است. در هر صورت، اگر عناون خون‌آشامی دیگری را مدنظر دارید، حتما نام آن را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

Dota277متینThe Outsiderعلیچپ دستLone wolfInvisible bearded userمیام رو خطتPorfosor🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷امیر حسینگیمر غمگینEzio Auditore da FirenzeMohsenj74MIRAS...Eternal...Wounds

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا