بازی‌های Call of Duty ممکن است تا مدت‌ها برای گیم پس عرضه نشوند

بازی‌های Call of Duty ممکن است تا مدت‌ها برای گیم پس عرضه نشوند

ظاهرا بازی‌های Call of Duty به دلیل قرارداد موجود بین اکتیویژن (Activision) و سونی، برای چندین سال برای گیم پس عرضه نخواهند شد.

مایکروسافت اخیرا پاسخ خود را به تصمیم اداره رقابت و بازار (CMA) مبنی بر بررسی خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن، منتشر کرده است. در پاورقی از آن پاسخ، به توییتی از فیل اسپنسر اشاره شده است که به «توافق‌های قبلی» بین اکتیویژن و سونی اشاره می‌کند و در نتیجه‌ آن، مایکروسافت از اضافه کردن نسخه‌های Call of Duty به سرویس گیم پس منع می‌شود، حتی در صورت تایید خرید. در پاورقی آمده است:

توافقنامه بین اکتیویژن بلیزارد و سونی شامل محدودیت‌هایی برای قرار دادن عناوین Call of Duty در سرویس گیم پس است.

مایکروسافت از تصمیم تنظیم کننده رقابت بریتانیا برای گسترش تحقیقات خود در مورد خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد، انتقاد کرد و ادعا کرده است که هیئت نظارتی در حال پذیرش شکایات سونی بدون سطح مناسبی از بررسی است. حدس زده می‌شود که در صورت نهایی شدن خرید، بازی Call of Duty که اغلب پرفروش‌ترین بازی سال در تمام کنسول‌ها است، در سرویس اشتراک مایکروسافت منتشر می‌شود و بنابراین به شدت سود سونی را کاهش می‌دهد، جایی که بازی با قیمت تمام شده فروخته خواهد شد.

با این حال، به نظر می‌رسد‌ که حتی اگر این ادغام اتفاق بیفتد، شرایط کاملا بر وفق مراد مایکروسافت نخواهد بود. سونی و اکتیویژن در طول عمر پلی استیشن 4 یک قرارداد بازاریابی مشترک برای این فرنچایز بزرگ منعقد کردند، رابطه‌ای که تاکنون حفظ شده است، به طوری که حتی Call of Duty امسال نیز امتیازات انحصاری پلی استیشن را دریافت کرده است.

در خلاصه ارائه شده توسط CMA، این سازمان نگران است که اگر مایکروسافت محتوای اکتیویژن را به پلتفرم خود اختصاص دهد، این معامله ممکن است به پلی استیشن و سایر خدمات اشتراک بازی آسیب برساند. رگولاتور همچنین نگران است که مایکروسافت از این محتوا برای پیشی گرفتن از رقبایی مانند آمازون و انویدیا استفاده کند. در نهایت، CMA این اختیار را دارد که از تکمیل و تایید این قرارداد جلوگیری کند. باید دید چه اتفاقی برای این قرارداد بحث‌برانگیز رخ خواهد داد.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل