بازی Atlas Fallen یک اثر سولزلایک نیست؛ الهام از God of War و Horizon
بازی Atlas Fallen یک اثر سولزلایک نیست؛ الهام از God of War و Horizon
استودیوی Deck13، توسعهدهندۀ The Surge، اعلام کرد که پروژۀ بعدی آنها، Atlas Fallen، برخلاف عناوین قبلی این تیم، سولز لایک نخواهد بود، اما شباهتهایی به God of War و Horizon دارد.
در جریان مراسم گیمزکام 2022، با انتشار تریلری از عنوان Atlas Fallen رونمایی شد. آقای Jérémy Hartvick، کارگردان هنری بازی مذکور در مصاحبۀ اخیر خود با VG247، متذکر شد که این عنوان نیمه جهان آزاد پر از رمز و راز، بیشتر در شباهت با عناوین نقشآفرینیای مثل سری Horizon یا God of War است.
برخلاف بازیهای سولزلایک معمول، از جمله The Surge از همین استودیو، عنوان Atlas Fallen شامل سه سطح سختی خواهد شد؛ سطح ماجراجویی، استاندارد و سخت. بر همین اساس، باید نسبت به عناوین قبلی استودیوی مذکور، عامهفهمتر باشد.
همچنین، آقای Hartvick در صحبت با PlayStation Blog، توضیح داد که سیستم مبارزۀ Atlas Fallen چه تفاوتی با سری The Surge دارد:
در حالی که تجربۀ خشونتآمیز و حرکات به خصوصی از مجموعۀ The Surge، که هستۀ این سری بودند را نگه داشتهایم، بازی Atlas Fallen در درجۀ اول با سرعت و روان بودن تعریف میشود. ایدههایی مثل سیستم هدفگیری اعضای بدن و ایمپلنت را حفظ کردیم، اما با رویکردی متفاوت که در راستای جنبۀ برجستۀ نقش آفرینی این بازی باشد. ما تمامی موارد را در جهت مدیریت شخصیت و شخصیسازی حرکات پیشرفتهتر یک پله بالاتر بردیم، تا بتوانید به روش خود مبارزه را پیش ببرید. در طراحی Atlas Fallen، دغدغۀ اصلی ما حسی است که توسط بازی منتقل میشود. محدودیتهای سختگیرانۀ واقعیتگرایانه را کنار گذاشتیم تا روی ایجاد احساسی هیجانانگیز و قوی در بازی تمرکز کنیم. شن سواری (Sand Gliding) یکی از المانهای طراحی مهم برای دستیابی به این موضوع است که قهرمان داستان از این طریق در جهان وسیع Atlas Fallen جابجا میشود. این مورد کلید تحرک بالای بازی است و سرعت و روان بودن بینظیری را برای اکشن تماشایی مبارزات به ارمغان میآورد.
طبق اسلایدی از گزارش سرمایهگزاری شرکت فوکوس اینترتینمنت (Focus Entertainment)، ناشر بازی Atlas Fallen، این بازی سه ماهۀ اول سال 2023 را هدف قرار داده است و برای PC و کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.