هاست پرسرعت
بازی

بازی Elder Scrolls 6 ممکن است انحصاری نباشد

بازی Elder Scrolls 6 ممکن است انحصاری نباشد

به‌قول فیل اسپنسر، احتمالاً The Elder Scrolls 6 با همان متد معروف «مورد به مورد» منتشر شود.

تبلیغات

با دیدن آن‌چه که بر بازی تازه از راه رسیدۀ Starfield گذشت، ممکن است برای خیلی‌ها عجیب باشد که از استودیوهای تحت نظر مایکروسافت یک بازی انحصاری دیگر بیرون نیاید. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که در مورد الدر اسکرولز ۶ قضیه متفاوت باشد؛ دنباله‌ای مورد انتظار برای یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار نقش‌آفرینی بتسدا در تاریخ بازی‌های ویدیویی. فیل اسپنسر هم به‌تازگی در مصاحبۀ جدیدی که با بلومبرگ داشته، از مسائل پیرامون انتشار این بازی می‌گوید.

اسپنسر پس از مقدمات مکالمه، دوباره اشاره می‌کند که او قبلاً راجع به روش «مورد به مورد» تصمیم‌گیری در قبال بازی‌های ایکس باکس واضح بوده. او ادامه می‌دهد:

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بازی‌هایمان در جاهای زیادی قابل دسترسی باشند. ما به‌دنبال میلیون‌ها و میلیون‌ها بازیکن دیگر هستیم که بتوانند به استارفیلد و بازی‌های دیگر استودیوهای ایکس باکس دسترسی داشته باشند. واقعاً همۀ ماجرا این است که بازیکنان آزادی عمل و راحتی خودشان را در انتخاب روش بازی کردن و مجموعۀ بازی‌هایی که در اختیار دارند به‌دست بگیرند.

به‌تازگی شروع پرسروصدای Starfield باعث شد تا تاد هاوارد از خوشحالی‌اش مبنی بر انحصاری بودن اثر جدید بتسدا بگوید. با این توضیح که انحصاری شدن استارفیلد منجر به ساخت محصولی بهتر شد. روشی دیگر برای بیان این‌که احتمالاً از نظر هاوارد داشتن منابع مالی و زمانی بیش‌تر نقش اساسی را در پروسۀ بازی‌سازی جدید او در ایکس باکس دارد.

در هر صورت با وضعیت کنونی اتمسفر تجاری بازی‌های ویدیویی، پیش‌بینی آینده خیلی سخت است. سخت‌افزارهای جدید و انواع و اقسام سرویس‌های استریم و دانلود بازی ارائه می‌شوند و با وجود این‌که به‌نظر می‌رسید تصمیمات جدید سونی و مایکروسافت در سال‌های گذشته به‌معنی کم‌رنگ‌تر شدن نقش انحصاری‌ها بودند، هنوز مشخص نیست که مسیر این صنعت دقیقاً چه‌طور رنگ عوض می‌کند. چیزی که مشخص است اما، فرصت مهم مایکروسافت برای تغییر یک روند است و این‌که هردو می‌خواهند محصول‌شان را بفروشند.

ممکن است در نظر خیلی از بازیکنان، استارفیلد یک نمونۀ خاص باشد؛ به‌هرحال استارفیلد عملاً یک نام جدید و یک بازی کاملاً جدید بود. دربارۀ الدر اسکرولز اما نظر قاطع این است که اگر یک بازی مولتی‌پلتفرم بوده، باید مولتی‌پلتفرم بماند.

منبع: Insider Gaming

StalkerNiko_BladeMasterNemesisحمیدرضا فروزانjohn117Jim HawkinsAli_pxKratosاختاپوس | دکترای ویدئو گیم، و سهام دار ارشد راکستارLove Gameo0ashil0oHELLO.BROTHERNOTHING...lul-bookLone wolfMehran.BagreatRCirilla RiannonUNCLE ARTHURmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا