بازی Final Fantasy 16 دارای درجه سختی هوشمند خواهد بود
بازی Final Fantasy 16 دارای درجه سختی هوشمند خواهد بود
به گفته تهیه کننده بازی Final Fantasy 16، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، سازندگان رویکردی منحصربهفرد برای سختی بازی طراحی کردهاند.
در مصاحبهای با رسانه Famitsu، یوشیدا توضیح داد که این بازی دارای یک سیستم جنگی مبتنی بر اکشن است، شبیه به چیزی مانند Kingdom Hearts. به جای یک سیستم نبرد نوبتی سنتی که در اکثر بازی های قبلی Final Fantasy دیده میشد، این مبارزات مستقیم و Hack and Slash هستند که هسته اصلی اکشن بازی را تشکیل میدهند. با این حال، او همچنین اذعان داشت که تمام طرفداران Final Fantasy نمیتوانند بازیهای اکشن را به خوبی تجربه کنند، بنابراین این بازی دارای دو حالت به نامهای Action Focus Mode و Story Focus Mode است.
حالت دومی به گونهای طراحی شده است که ناآشنایان با بازیهای اکشن مدرن نیز بتوانند نهایت لذت را از بازی ببرند. با این حال، به جای کاهش سختی مبارزات، حالت تجربه داستانی به بازیکنان مجموعهای از آیتمها را میدهد که میتوانند برای برای آسان کردن نبردها از آنها استفاده کنند. یوشیدا توضیح داد:
هیچ تغییری در محتوای داستان در هر دو حالت وجود ندارد. حالت داستانی یک سطح دشواری آسان یا استاندارد نیست. اول از هرچیزی، FF16 مکانیک لوازم جانبی برای تجهیزات را دارد. در حالت تمرکز روی بخش داستانی، لوازم جانبی پیادهسازی شده از همان ابتدا با هوش مصنوعی ارائه میشوند و کنترلهای اصلی کلایو (Clive) را به دست میگیرند. برای مثال، اگر حمله دشمن در شرف انجام باشد، کلایو یک حرکت عالی برای جلوگیری از آن به روشی فوقالعاده انجام میدهد.
یوشیدا سپس توضیح داد، از آنجایی که ممکن است این کار برای برخی از بازیکنان بسیار آسان تلقی شود، لوازم جانبی به گونهای طراحی شدهاند که تکه به تک حذف شوند تا بازیکنان بتوانند تواناییهای مورد نظر خود را مدیریت کنند. او گفت:
من فکر میکنم افرادی هستند که گمان میکنند اگر [بازی] خود به خود حرکت کند، یک بازی اکشن نیست. برای این افراد، مواردی وجود دارد که میتوانید واقعا حس کنترل بازی را تجربه کنید. به عنوان مثال، چند فریم قبل از حمله، کاهش سرعت اعمال میشود و در طول یک مهلت حدود سه ثانیه، میتوانید دکمه R1 را فشار دهید؛ زمان به حالت عادی برمیگردد و کلایو یک فرار عالی انجام میدهد. ما اینچنین حد وسطی بین کنترل خودکار و دستی طراحی کردهایم.
او ادامه داد:
لوازم جانبی را میتوان در هر زمانی پوشید و درآورد، بنابراین میتوانید آنها را با سطح مهارت خود تطبیق دهید. زمانی که به آنها عادت کردید، آنها را حذف کنید یا در مواقعی که برایتان دشوار است، آنها را تجهیز کنید. ما اطمینان حاصل کردیم که این نوع سیستم را بهطور کامل پیادهسازی کنیم، بنابراین امیدواریم افرادی که در بازیهای اکشن خوب نیستند، بتوانند از داستان در این حالت لذت ببرند.
یوشیدا در تشریح برخی از لوازم جانبی دیگر گفت:
همچنین برخی از ویژگیها به شما این امکان را میدهند که در حین جابهجایی بین احضارها و تواناییها، به سادگی با فشار دادن دکمههای خاص، ترکیبهای ترکیبی تماشایی انجام دهید؛ بنابراین اگر احساس میکنید که حرکات کلایو تکراری است، میتوانید لوازم جانبی را برای او تجهیز کنید.
یوشیدا اخیرا ادعا کرده است که بازی Final Fantasy XVI به پایان توسعه نزدیک شده است. او در دسامبر گذشته گفته بود که توسعه Final Fantasy XVI تقریبا نیم سال از برنامه عقب افتاده است. با توجه به اینکه کارکنان مجبور به کار از خانه بودند، همهگیری کووید-19 منجر به مشکلات تولید غیرمنتظره شده است. او گفت:
متاسفانه این امر ارتباط با دفتر توکیو را با مشکل مواجه کرد که به نوبه خود منجر به تاخیر یا لغو زمانبندی ما برای تحویل محتوا شد.
تریلر جدیدی از این بازی در آخرین نمایش State of Play نشان داده شد که انتشار بازی در تابستان 2023 را تایید میکند.