بازی NFT کارگردان Days Gone با نام Ashfall معرفی شد
بازی NFT کارگردان Days Gone با نام Ashfall معرفی شد
شماری از اعضای پلی استیشن که روی Days Gone و The Last of Us نیز کار کردهاند، استودیویی جدید تأسیس کردند که اولین بازیاش مبتنی بر NFT است و Ashfall نام دارد.
دو تن از کارکنان با سابقهی پلی استیشن به نامهای مایکل مامبیور (Michael Mumbauer) و جان گاروین (John Garvin) با همکاری یکدیگر استودیویی جدید تأسیس کردهاند که لیتوس (Liithos) نام دارد. نخستین بازی این استودیو Ashfall نام دارد که به گفتهی سازندگان، اولین بازی AAA رایانههای شخصی و کنسولها است که از Web 3.0 و شبکهی هدرا (Hedera Network) پشتیبانی میکند و از رمزارزی مخصوص و کممصرف به نام HBAR بهره میبرد.
رئیس این استودیو، مامبیور، به مدت 13 سال ریاست بخش هنرهای بصری شرکت پلی استیشن را بر عهده داشته و در آن مدت، روی بازیهایی نظیر Uncharted و The Last of Us کار کرده است. او به تازگی ریاست استودیوی تازهتأسیس That’s No Moon را نیز برعهده گرفته بود.
نویسنده و کارگردان ایدهپرداز سابق استودیوی سازندهی بازی Days Gone یعنی بند استودیو (Bend Studio)، جان گاروین، معاون استودیوی لیتوس خواهد بود و کارگردانی و نویسندگی Ashfall را بر عهده دارد.
این استودیو نخستین بازی خود را اینگونه شرح داده است:
بازی Ashfall بازیکنان را به دنیایی میبرد که گرمایش زمین بر آن اثر گذاشته، آتشفشانهای منطقهی حلقهی آتش آن فعال شده است (منطقهای که بسیاری از زمینلرزهها و فورانهای آتشفشانی حوضهی اقیانوس آرام در آن رخ میدهد) و دارای درونبومهای متعارض و میدانهای انرژی مرموز و اخلالگر نیز هست. این بازی در ابتدا شامل ماجراجویی تکنفرهای خواهد بود که حالتهای چندنفرهی PVP و PVE در ادامه به آن افزوده میشود و جهانی چندرسانهای بر اساس آن شکل میگیرد.
همچنین، در ادامه اعلام شد:
بازیبازان میتوانند از شبکهی هدارا بهره ببرند؛ شبکهای که جست و جو و اکتشاف، تجربهی ساخت و معاملات را در آن شکل میدهند. در حال حاضر، همکاریهایی میان تیم Ashfall و نویسندگان و هنرمندان کتابهای مصور شکل گرفته است؛ چرا که داستان این دنیای جدید از کامیکی دیجیتالی به نویسندگی جان گاروین آغاز خواهد شد که تصویر جلد آن را برت بوث (Brett Booth) از شرکت دیسی (DC) و ورلد استورم (Worldstorm) خلق خواهد کرد.
گاروین نیز طی بیانیهای گفت:
هدفمان خلق بازی جهانآزادی است که تجربهی آن به معنای واقعی، نسلبعدی باشد و با استفاده از فناوریهای جدید امکان خلق محتوای تازه را برای کاربرانمان فراهم کند. همچون گذشته، بر ساخت شخصیتهای دوستداشتنی، داستانهای جذاب، گیمپلی انقلابی و دنیایی تمرکز داریم که ارزش کاوش داشته باشد، تنها به دنیای بازیها خلاصه نشود و در رسانههای دیگر نیز حضور داشته باشد.
جان گاروین
همچنین، در پاسخ به پرسش رسانهی VentureBeat مبنی بر نقش Web 3.0 در بازی Ashfall، مامبیور گفت:
همواره به چندرسانگی و قدرت ارتباط میان جهانهای مختلف در آنها علاقهی زیادی داشتهام. به عقیدهی من، درمورد آنچه بازیهای بلاکچین (Blockchain) امکان فراهم کردنش را دارند، باورهای نادرستی وجود دارد. من بلاکچین را همچون راه آهنی میبینم که ایستگاه اصلی آن، دنیای بازیهای ویدئویی است.
مایکل مامبیور
او در ادامه افزود:
سایر ایستگاهها به ایستگاه اصلی که بازیها هستند، ختم میشوند و قطارها نیز بارهای باارزش خود (NFT) را به دست بازیبازان میرسانند. این راهی است که عمیقترین و درگیرکنندهترین تجربههایی در آن خلق میشود که تا کنون نظیر نداشتهاند. ما میخواهیم به ازای آنچه بازیبازان انجام میدهند و عاشقش هستند، بهشان جایزه بدهیم و میان حیطههایی که دوست دارند و آن چیزی که بیش از هر چیز دیگر عاشقش هستند یعنی بازیها، راهی بسازیم.
مایکل مامبیور