هاست پرسرعت
بازی

بازی Soulstice می‌تواند یکی از بهترین‌‌های سال ۲۰۲۲ باشد

بازی Soulstice می‌تواند یکی از بهترین‌‌های سال ۲۰۲۲ باشد

به نظر می‌رسد که بازی هک اند سلش جدید استودیوی Reply Games یعنی Soulstice، اکشنی نفس‌گیر با ایده‌های جدید و جذاب باشد.

ژانر اکشن، همواره یکی از ستون‌های مهم صنعت گیمینگ بوده؛ با این حال، محبوبیت این ژانر در سال‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است. ژانری که در گذشته شاهد عناوین جذابی از قبیل Metal Gear Risnig Revengeance و Nier بود، در سال‌های اخیر به بازی‌هایی با کیفیت پایین تنزل پیدا کرده است. تمرکز بازی‌های اکشن چند سال اخیر، روی برخی نکات تکراری و فاقد جذابیت، از قبیل درخت مهارت‌ها، جمع‌آوری XP و خلق دنیایی جهان باز، که نمی‌توان در آن به فعالیت زیادی پرداخت، روندی تکراری پدید آورد.

با این‌که بسیاری از سازنده‌ها، از طریق این مکانیک‌ها سعی دارند پول در بیاورند، استودیوهایی نظیر ریپلای گیم (Reply Game) با آثاری از قبیل Soulstice، در تلاش هستند تا سبک اکشن را یک بار دیگر احیا کرده و تداعی‌گر عصر طلایی این ژانر از بازی‌ها باشند. Soulstice قصد دارد تا در کنار افزودن برخی امکانات و ویژگی‌های جدید به هسته‌ای شبیه به بازی Nier، تجربه‌ای متفاوت را برای بازیکنان رقم بزند.

در این بازی شما کنترل دو شخصیت به نام‌های برایر و لوت (Briar and Lute) را که از طریق زنجیری مخصوص به یکدیگر متصل شده‌اند، برعهده می‌گیرید. داستان بازی Soulstice که تم آن مشابه عناوین سبک Dark Fantasy است، در سرزمینی به نام کیداس (Keidas) به وقوع می‌پیوندد. دست تقدیر باعث می‌شود تا یک فاجعه‌ به سراغ این پادشاهی آمده و موجوداتی از جهان دیگر به نام ریث (Wraiths)، سرزمین کیداس را تصرف کنند. گفته شده است که ریث‌ها، از آن سوی پرده (Veil) آمده‌اند. به نظر می‌رسد که منظور از پرده، در واقع پورتالی است که جهان‌های مختلف را به یکدیگر ارتباط می‌دهد. برایر و لوت، دو خواهر متصل به یکدیگر هستند که در برابر این تهدید به پا خواسته و با بهره‌گیری از توانایی‌هایی که دارند، سعی دارند با دشمنان به مبارزه پرداخته و آزادی را به سرزمین خود بازگردانند.

بازی Soulstice می‌تواند یکی از بهترین‌‌های سال ۲۰۲۲ باشد

این دو جنگجو، سفری طولانی و پر فراز و نشیب را در پادشاهی ویران‌شده‌ی Keidas شروع کرده و علاوه بر نجات وطن خود، سعی دارند تا هدف از خلقت خود را نیز دریابند. با این‌که Soulstice دارای داستانی زیبا و پیچیده بوده و برای نژادهای مختلف و موجودات بیگانه سیستم نام‌گذاری خاصی را تدارک دیده است، اما به نظر نمی‌رسد که تمرکز اصلی این بازی اکشن، روی داستان و غافلگیر کردن مخاطب از طریق پیچش‌های روایی و وقایع شوکه‌کننده باشد.

گویا Soulstice از این نظر بیشتر به عنوان محبوب Nier شباهت داشته و در واقع استایل را به محتوا ترجیح می‌دهد؛ پس با یک بازی تاریک مواجه هستیم که در آن خبری از دیالوگ‌های خنده‌دار و بامزه نیست. با این‌که برای صحبت راجع به این موضوع زود است، اما به نظر می‌رسد که تمرکز کم Soulstice روی داستان و روایت، می‌تواند به نفع این بازی اکشن باشد.
حال بیایید راجع به مهمترین بخش بازی یعنی گیم‌پلی آن صحبت کنیم. در بازی Soulstice که روی اکشن تمرکز زیادی دارد، با توجه به نمایش‌های آن به نظر می‌رسد که شما قادر خواهید بود تا کمبوهای جذاب و طولانی را روی دشمنان پیاده کنید. استودیوی ریپلای گیم، موفق شده تا حس تبدیل شدن به یک جنگجوی ماهر و چابک که قادر است در چند ثانیه دشمنانش را قلع و قمع کند را به خوبی در این بازی بگنجاند. سبک مبارزه‌ی دونفره‌ی موجود در بازی، باعث می‌شود تا گیم‌پلی آن از عمق بالایی برخوردار باشد.

بازی Soulstice می‌تواند یکی از بهترین‌‌های سال ۲۰۲۲ باشد

دو شخصیتی که تحت کنترل شما هستند، دارای توانایی‌هایی متفاوت از یکدیگر بوده و این موضوع منجر به خلق کمبوهای جذاب و دیدنی می‌شود. برایر برای از بین بردن دشمنان بیشتر به شمشیر خود متوسل می‌شود و در استفاده از این شمشیر، از خود سرعت بالایی نشان می‌دهد. این در حالیست که لوت وظیفه حمایت و پشتیبانی از شما را به عهده داشته و دشمنانی که از شما فاصله دارند را توسط جادوهای مختلف، از پای درآورده و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا به شما نزدیک شوند. از سوی دیگر، برایر قادر به استفاده از چندین سلاح است؛ از شمشیری بزرگ گرفته تا کمان و تبر و بسیاری از سلاح‌های دیگر. در این میان، هر سلاح دارای الگوهای حملۀ مختص به خود است و شما می‌توانید در حین پیاده نمودن یک کمبو، سلاح‌تان را تغییر دهید و این خود باعث می‌شود تا تعداد و عمق کمبوهای شما به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر شوند. یک سنجش‌گر اتحاد (Unity Meter) بین دو خواهر وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها در هماهنگی با یکدیگر به مقابله با دشمنان پرداخته و کمبوهای دقیق پیاده کنند. این وظیفه‌ی شماست تا این سنجش‌گر را هرچه سریعتر پُر کنید‌؛ هرچه بیشتر به این سنجش‌گر اتحاد توجه نمایید، قابلیت حمایت لوت از برایر افزایش یافته و او با دقت بیشتری دشمنان را مورد حمله قرار می‌دهد. وقتی میزان پُر بودن سنجش‌گر اتحاد به حدی مشخص برسد، شما می‌توانید با فشار دادن یکی از کلیدها، وارد حالت Rapture که مثل حالت خشم (Rage) در بازی‌های دیگر است شده، و با سرعت و شدت زیاد دشمنان را از پا درآورید.

تبلیغات
بازی Soulstice می‌تواند یکی از بهترین‌‌های سال ۲۰۲۲ باشد

به نظر می‌رسد که استودیوی ریپلای گیم یک سیستم مبارزه‌ی بسیار خوب خلق نموده که دست بازیکن را برای انجام کمبوهای متفاوت باز می‌گذارد و در عین حال، به گیمر اجازه می‌دهد تا آن‌طور که دوست دارد در بازی به پیش‌روی بپردازد.

  • مشاهدۀ تریلر بازی Soulstice

داشتن قابلیت‌ها و کمبوهای متنوع در صورتی که دشمنانتان شما را به چالش نکشند، نمی‌تواند تجربه جالبی را برای بازیکنان رقم بزند؛ موضوعی که سازنده‌ی Soulstice، کاملاً به آن توجه کرده و دشمنانی با تنوع زیاد خلق کرده است. از Cannon Fodder (توپ‌اندازها) گرفته تا مینی‌باسهای متنوع، که از پا در آوردن هر کدام‌ از آن‌ها نیاز به تاکتیک و مهارت دارد.

برای مثال، یکی از موجوداتی که به عنوان دشمن در مقابل شما قرار خواهد گرفت، از یک ماده‌ی اثیری ساخته شده است و برای از بین بردن آن، ابتدا لوت از طریق یکی از اسپل‌های مخوص بازی، به وی صدمه وارد کرده و سپس شما می‌توانید در قالب برایر، او را از بین ببرید. موجودات دیگری به نام Possessed نیز در بازی وجود خواهند داشت که روح‌شان توسط ریث‌ها تصرف شده است و در برابر حملات عادی مقاوم هستند. برای از بین بردن این موجودات، ابتدا لوت توسط اسپلی مشخص، باید باعث شود تا روح این موجودات از پارازیتی که آن‌ها را تصاحب نموده جدا شود؛ سپس توسط برایر می‌توانید این پارازیت را از بین برده و این موجودات را شکست دهید. جدای از این موارد، باس‌فایت‌های بازی نیز از تنوع بالایی برخوردار خواهند بود و برای از بین بردنشان، باید مهارت بالایی از خود نشان دهید.

بازی Soulstice می‌تواند یکی از بهترین‌‌های سال ۲۰۲۲ باشد

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، بازی Soulstice در مخروبه‌های سرزمینی بسیار زیبا و دل‌ربا به نام کیداس رخ می‌دهد. دشمنان بازی از طراحی منحصر به فردی برخوردارند و روی اجزای مختلف تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها از قبیل زره، سلاح و طراحی ظاهری، دقت بالایی صورت گرفته است. با این حال، جزئیات بافت‌های بازی آن طور که باید و شاید بالا نیست و از این‌ نظر، در حد برخی از عناوین امروزی عمل‌ نمی‌کند. موضوعی که به احتمال زیاد، یک انتخاب هنری از سوی سازنده‌ی بازی بوده، چرا که در طراحی شخصیت‌های Soulstice، از تلفیقی از کارتون و واقعیت استفاده شده است.

دیزاین محیط‌های بازی نیز از تنوع بالایی برخوردار است. محیط‌هایی که شما می‌توانید در آن‌ها به جستجوی سلاح‌ها و جادوهای جدید پرداخته و توانایی‌های خود را در مبارزه افزایش دهید.

بازی Soulstice، مانند Nier: Automata، دارای بخش‌های پلتفرمینگ دو بعدی است که اساساً برای ایجاد تنوع در بخش اکشن ایجاد شده‌اند. در پایان باید راجع به موسیقی سرشار از انرژی بازی صحبت کنیم که از قطعات الکترونیک تشکیل شده است و در القای حس یک بازی اکشن سرعتی، بسیار خوب عمل می‌کند.
بازی Soulstice، در تاریخ 29 شهریور 1401 (20 سپتامبر 2022) برای PC، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. با این‌که عدم عرضه‌ی بازی روی کنسول‌های نسل هشتم می‌تواند به فروش بازی آسیب بزند، اما به نظر می‌رسد که ریپلای گیم از خلق یک بازی زیبا اطمینان دارد. Soulstice می‌تواند یکی از بهترین و موفق‌ترین عناوین سال ۲۰۲۲ باشد؛ به شرط این‌که بتواند یک بازی اکشن درگیرکننده را در دنیای فانتزی خود به نحو احسن پیاده‌سازی نماید. از طرف دیگر، ژانر اکشن در این سال‌ها از تنوع بالایی برخوردار نبوده و نداشتن رقبای بزرگ، می‌تواند باعث شود تا این بازی، بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. اگر Soulstice از تمام ظرفیت خود استفاده کند، می‌تواند به یکی از عناوین درخشان امسال تبدیل شود.

meysamb...Eternal...Porfosoramir_hasanpoorMohsenj74

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا