هاست پرسرعت
خودرو

باز هم فراخوان برای سیستم خودران تسلا! اینبار نقص FSD

باز هم فراخوان برای سیستم خودران تسلا! اینبار نقص FSD

تسلا به عنوان یکی از خبرسازترین خودروسازان چند سال اخیر حدود ۵۴ هزار دستگاه از محصولاتش در آمریکا را به خاطر سیستم خودران کامل FSD فراخوان می‌کند. عملکرد رولینگ استاپ محصولات این برند که در اکتبر ۲۰۲۰ معرفی شده است به خودروهای مجهز به پکیج بتا سفارشی اجازه می‌دهد تا به‌صورت خودکار از تقاطع‌ها یا چراغ‌قرمزها و با حداکثر سرعت ۹ کیلومتر در ساعت عبور کنند. البته NHTSA مدعی شده است این تکنولوژی باعث ایجاد ریسک ایمنی غیرضروری می‌شود و می‌تواند ریسک تصادف با سایر خودروها را افزایش دهد.

این فراخوان پس از برگزاری جلسه بین تسلا و NHTSA در ماه گذشته اعلام شده است. هر چهار خودروی تسلا یعنی مدل ۳ و S سدان، مدل Y و X شاسی‌بلند که از FSD بتا استفاده می‌کنند تحت تأثیر این فراخوان هستند. تسلا از طریق به‌روزرسانی از راه دور اقدام به حل این مشکل خواهد کرد و بنابراین مشتریان نیازی به حضور در مراکز سرویس تسلا ندارند. NHTSA سال پیش انجام تحقیقات درباره عملکرد FSD و اتوپایلوت تسلا را به خاطر تصادفات منجر به خسارات جانی شروع کرد.

inside content desktop

حدود ۳۵۰ هزار مشتری در سراسر جهان بین ۳۵۰۰ تا ۱۰۱۰۰ دلار برای پکیج سفارشی FSD از سال ۲۰۱۶ تاکنون پرداخت کرده‌اند. این در حالی است که تسلا هنوز تمامی ویژگی‌های قول داده شده همچون خودران کامل را عرضه نکرده است. اگرچه چند روز پیش خبر انتشار آمار فروش نادرست تسلا در بازار استرالیا خبرساز شد اما داده‌ها نشان می‌دهند تسلا هنوز هم محبوب‌ترین برند الکتریکی محسوب می‌شود و محصولاتش هم با استقبال زیادی بین خریداران و طرفداران روبرو شده‌اند.

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا