هاست پرسرعت
بازی

باکس آفیس | فروش Top Gun: Maverick از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد

باکس آفیس | فروش Top Gun: Maverick از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد

در باکس آفیس این هفته، فیلم Top Gun: Maverick توانست در فروش جهانی خود از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کند و رکوردی خارق‌العاده از خود به جای بگذارد.

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) و فیلم الویس (Elvis) در این هفته رقابت تنگاتنگی برای کسب جایگاه نخست جدول باکس آفیس داشتند. هر کدام از این فیلم‌ها موفق شدند تا به فروشی حدود ۳۰ میلیون دلاری در داخل آمریکا دست پیدا کنند تا در نهایت جایگاه نخست به فیلم «الویس» برسد.

فیلم «الویس» در اولین هفته اکرانش روی پرده سینماها توانست به فروش ۳۰/۱ میلیون دلار در داخل آمریکا دست پیدا کند و جایگاه نخست جدول باکس آفیس را بدست بیاورد. در خارج از آمریکا نیز این فیلم ۲۰ میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» که پنجمین هفته اکرانش در داخل آمریکا را پشت سر گذاشته، با کسب فروش ۳۰ میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت. فروش این فیلم در داخل آمریکا تاکنون ۵۲۱ میلیون دلار بوده است. فیلم «تاپ گان ۲» در فروش بین‌المللی خود نیز تاکنون ۴۸۴ میلیون دلار بدست آورده تا پس از ۳۱ روز اکران روی پرده سینماها، فروش جهانی فیلم به بالاتر از یک میلیارد دلار برسد.

این فیلم دومین اثر سینمایی از سال ۲۰۱۹ میلادی و دوران کرونا است که توانسته به چنین فروشی دست پیدا کند. علاوه بر این، فیلم «تاپ گان: ماوریک» اولین فیلم کارنامه هنری چهل ساله تام کروز (Tom Cruise) به شمار می‌رود که به چنین فروشی دست پیدا کرده است.

فیلم Jurassic World Dominion

در جایگاه سوم جدول باکس آفیس نیز فیلم دنیای ژوراسیک قلمرو (Jurassic World Dominion) قرار دارد. این فیلم پس از سه هفته اکران روی پرده سینماهای داخل آمریکا به فروش ۳۰۲ میلیون دلاری دست پیدا کرده و در خارج از آمریکا نیز ۴۴۵ میلیون دلار بدست آورده تا فروش جهانی فیلم از مرز ۷۴۷ میلیون دلار عبور کند.

فیلم تلفن سیاه (The Black Phone) محصول کمپانی یونیورسال نیز در اولین هفته اکرانش به فروش داخلی ۲۳ میلیون دلاری بسنده کرد و در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. انیمیشن لایت‌یر (Lightyear) نیز پس از دو هفته اکران به فروش ۸۸ میلیون دلاری در داخل آمریکا رسیده است.

جدول باکس آفیس:

نام فیلم فروش آخرهفته (میلیون دلار)
۱ Elvis ۳۰/۱
۲ Top Gun: Maverick ۳۰
۳ Jurassic World Dominion ۲۶
۴ The Black Phone ۲۳
۵ Lightyear ۱۸
۶ Doctor Strange in the Multiverse of Madness ۱/۷
۷ Jug Jugg Jeeyo ۷۲۵ هزار دلار
۸ Everything, Everywhere All at Once ۵۳۳ هزار دلار
۹ Bob’s Burgers ۵۱۳ هزار دلار
۱۰ The Bad Guys ۴۴۰ هزار دلار

منبع: ددلاین

Sami 227Mohsenj74meysambکسری نراقیDOTA_2

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا