هاست پرسرعت
نرم افزار

با انواع نرم افزارهای پزشکی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید!

با انواع نرم افزارهای پزشکی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید!

—————- رپرتاژ آگهی —————–

نرم افزارهای پزشکی، بسته به حرفه و محل کاربرد، انواع مختلفی دارند. هدف این نرم افزارها تسهیل روند پذیرش بیمار و مراجعه کنندگان است. از طرفی دیگر این نرم افزارها کار پزشکان و منشی‌ها را نیز راحت‌تر کرده‌اند و بدین وسیله پذیرش مراجعه‌کننده با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد. در حال حاضر، پراستفاده‌ترین نرم افزارهای پزشکی، مربوط به نرم افزار مطب، علی‌الخصوص نرم افزار دندانپزشکی و نرم افزار داروخانه است. برای دانلود نرم افزار داروخانه به لینک قبل مراجعه کنید.
در نرم افزارهای مطب و نرم افزار دندانپزشکی، شیوه نوبت دهی و حضور بیمار بسیار بهتر از قبل انجام می‌شود. نرم افزار داروخانه نیز بیشتر به جای این که عملی را برای کاربران انجام دهد، برای دکترها و کارکنان داروخانه تهیه می‌شود. هر یک از این نرم افزارها کارکرد و ویژگی‌های خاصی را دارند که بهتر است جداگانه به معرفی آن‌ها بپردازیم.
 

نرم افزار مطب

شاید تصور کنید نرم افزار مطب تنها وظیفه نوبت دهی به بیمار را برعهده دارد، اما بهترین نرم افزارهای دندانپزشکی و مطب عرضه شده، ویژگی‌هایی دارند که تمامی روند پذیرش و ثبت سوابق بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در دنیای امروز که اکثر بیماران قبل از مراجعه به دکتر و مطب، از نرم افزارهای مختلفی برای پیدا کردن بهترین یا نزدیک‌ترین مطب استفاده می‌کنند، استفاده از نرم افزار مطب الزامی است.
از این رو نرم افزار دندانپزشکی و یا مطب، برای مدیریت اطلاعات و ساماندهی به آن‌ها بیشترین کاربرد را می‌تواند داشته باشد. در صورت استفاده از این نرم افزارها، خطاهای انسانی تا حد زیادی کاهش خواهند یافت. این کاهش خطا هم برای دکتران و هم برای بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد. با پرداختن به این عمل، علاوه بر افزایش احترام به حقوق بیماران، امورات انجام گرفته در مطب نیز نظم پیدا کرده و سازمان‌دهی خواهند یافت. برای دانلود نرم افزار مطب لینک قبل را کلیک کنید.
به دلیل انعطاف پذیری بالای نرم افزارهای جدید و امکان تغییر گسترده امکانات آن‌ها، نرم افزار مطب، علاوه بر حوزه دندانپزشکی، در تمامی حوزه‌های دیگر پزشکی نیز کاربرد خواهد داشت. شاید با ذکر تعدادی از امکانات این نرم افزارها، بیشتر با نحوه عملکرد نرم افزارها آشنا شوید. سیستم دقیق وقت دهی، تولید شماره پرونده برای بیماران، امکان وارد کردن تشخیص دکتر و داروهای تجویز شده، تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ در کنار ثبت سوابق و نشان دادن آن‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های کاربردی این نرم افزارها است.
 

نرم افزار دندانپزشکی

حال که با ویژگی‌های پایه این نرم افزارهای آشنا شدید، بهتر است به ویژگی‌های پیشرفته نرم افزار دندانپزشکی نیز شناخت پیدا کنید. در صورتی که مایلید برای مطب خود یک نرم افزار تهیه کنید، بهتر است این ویژگی‌ها را در نرم افزار دندانپزشکی مربوطه بررسی کنید. تحت شبکه بودن نرم افزار دندانپزشکی یا انواع دیگر مطب‌ها، اولین موردی است که باید از یک نرم افزار انتظار داشت. در این صورت می‌توانید در همه جا به اطلاعات بیماران و زمان‌های ویزیت دسترسی داشته باشید.
قابلیت تعریف بیمه‌های پشتیبانی کننده مطب، قابلیت دیگری است که نحوه پرداخت هزینه بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرف دیگر مدیریت هزینه‌ها و حساب‌ها نیز تسهیل می‌یابد. در آخر نیز بهتر است نرم افزار شما دارای محیط کاربری ساده و بهینه‌ای باشد تا بیماران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. برای دانلود نرم افزار دندانپزشکی به لینک قبل مراجعه کنید.
 

با انواع نرم افزارهای پزشکی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید!

نرم افزار داروخانه

نرم افزار داروخانه، جزوی از نرم افزارهای مدیریتی و سازمان‌دهی محسوب می‌شود. این نرم افزارها معمولا از دیتابیس بزرگ‌تری نسبت به نرم افزار مطب برخوردار هستند. به دلیل وجود تعداد زیادی دارو و مراجعه تعداد زیادی از بیماران، استفاده از دیتابیس بزرگ‌تر منطقی خواهد بود.
این برنامه‌ها، اطلاعات مختلفی مانند نوع دارو، تاریخ ساخت، کاربرد دارو، قیمت و سهمیه بیماران را در خود جای می‌دهد. بدین وسیله مدیریت بیماران و داروهای مختلف، تا حد زیادی تسهیل می‌یابد. استفاده از نرم افزار داروخانه، در داروخانه‌های بزرگ ضروری است و در صورت استفاده از این نرم افزارها، سرعت عملکرد داروخانه تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.
به طور معمول داروخانه‌هایی که از نرم افزار داروخانه استفاده می‌کنند، بهتر توانسته‌اند تا مشتریان خود و انبار داروها را مدیریت کنند. از ویژگی‌های بارز و کاربردی این نوع نرم افزارها می‌توان موارد ذیل را نام برد: بررسی تاریخ تولید و انقضای دارو، ثبت داروهای ترکیبی، تعیین کد برای داروها، قیمت فروش داروها و ثبت و بررسی محدودیت‌های دارویی مختلف.
از طرف دیگر، بخش مهمی از کار داروخانه‌ها، مختص به فروش لوازم بهداشتی و آرایشی است. این دسته از اجناس به دلیل اهمیت بالا، نیاز دارند تا به صورت دقیق مدیریت شوند. در آخر نیز لازم می‌دانیم ذکر کنیم که برخی ویژگی‌های نرم افزار مطب، مانند تحت شبکه بودن، در نرم افزار داروخانه نیز کاربردی خواهد بود.
 

با انواع نرم افزارهای پزشکی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید! – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا