هاست پرسرعت
بازی

با نصف قیمت لپ تاپ، از سنگین ترین بازی های کامپیوتری لذت ببرید

با نصف قیمت لپ تاپ، از سنگین ترین بازی های کامپیوتری لذت ببرید

شمایی که به بازی علاقه دارید نیازمند خرید لپ تاپ گیمینگ قوی هستید که معمولا ارزان هم نیست و از قدرت خرید هر کسی برنمی آید. ولی خرید لپ تاپ استوک می تواند بهترین گزینه باشد.

لپ تاپ گیمینگ باید صفحه نمایش روشنی داشته باشد و رم ۱۶ گیگابایت با حافظه ssd و از همه مهمتر کارت گرافیک قدرتمند برای اجرای روان بازی نیازمند است. البته وجود یک فن قوی برای خنک نگه داشتن این پردازنده نسل بالا و کارت گرافیک ضروری است و همه این قطعات باید در حد فوق‌العاده باشند به همین دلیل قیمت لپ تاپ مخصوص بازی ارزان نیست.

انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ و همزمان ارزان می تواند سخت باشد ولی با وجود لپ تاپ استوک این امکان وجود دارد.

این مطلب را کامل بخوانید و اگر دوست داشتید روی لینک قیمت لپ تاپ استوک کلیک کنید و قیمت ها را ببینید!

آنچه در مورد مشخصات لپ تاپ گیمینگ باید بدانید

شخصی که چیزی در مورد لپ تاپ های بازی نمی داند باید بداند که معمولاً لپ تاپ های بازی دارای چه مشخصاتی هستند.

اگر از مشخصات متوسط ​​لپ تاپ گیمینگ صحبت می‌کنیم، باید بدانید که حداقل مشخصات لپ تاپ گیمینگ عبارتند از:

پردازنده: CPU: Intel Core i5 یا معادل AMD
پردازنده گرافیکی: GTX 1050 Ti/1050، RX 570/580
رم: ۸ گیگابایت یا بیشتر DDR4 SDRAM
فضای ذخیره‌سازی: ۱۲۸ گیگابایت یا بیشتر SSD
صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچی FHD یا ۴K
اینها برخی از مشخصات متوسطی هستند که این روزها در لپ تاپ های بازی پیدا خواهید کرد. با این حال، اگر با این اصطلاحات آشنا نیستید، معنی آنها را در ادامه یاد خواهید گرفت.

چرا برای گیمینگ، لپ تاپ استوک یک اتفاق فوق‌العاده است

همانطور که میدانید گرانترین دسته لپ تاپ همین لپ تاپ های گیمینگ هستند زیرا هر کدام از قطعات داخلی آن باید در صدر کیفیت باشند. زیرا شما در حین بازی رقابت خواهید کرد و می خواهید بهترین رتبه ها را در بازی به دست آورید و این عمل با سرعت کند و کیبورد ضعیف و کیفیت نمایشگر پایین به دست نمی آید.

در کل برای اینکه در بازی های رقابتی و مسابقه سخنی داشته باشید باید حتما یک لپ تاپ گیمینگ پر قدرت داسته باشید که مسلما ارزان هم نیست و از قیمت بالایی برخوردار است، ولی نگران نباشید ما لپ تاپ استوک را پیشنهاد می دهیم که می توانید با پرداخت نصف قیمت لپ تاپ نو در رایان مارکت صاحب یک لپ تاپ استوک گیمینگ قوی شوید که این لپ تاپ ها از معتبرترین تولید کنندگان ساخت لپ تاپ هستند و پرچم دار یکی دو سال قبل هستند.

لپ تاپ گیمینگ باید یک سری فاکتورهای خاص خود را داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

سیستم عامل

ما در کل ۳ سیستم عامل داریم مک و لینوکس و ویندوز که با قاطعیت می توان گفت سیستم عامل ویندوز بیشترین خواهان را دارد و مابقی سیستم عامل ها به ندرت و فقط بر اساس سلیقه شخصی استفاده می شوند. حتی می توان گفت بیشتر بازی ها میانه بهتری با ویندوز دارند.

ویندوز سیستم عامل بی نقصی است که با تمامی بازی های امروزه سازگاری دارد و امروزه با ویندوز ۱۱ که امسال توسط مایکروسافت عرضه شد امروزه می توان گفت بالای ۸۰ درصد روی لپ تاپ ها نصب شده است.

اگر گیمر هستید به سیستم عامل ویندوز بیشتر فکر کنید زیرا هر چند وقت یکبار ابدیت می شود و دست شما را برای اجرای تغییرات بازتر می کند.

پردازنده

شرکت‌های اینتل Intel و AMD را که حتما شنیده اید زیرا آنقدر شرکت های بزرگی هستند که کسی نیست که چندین بار این نام ها را نشنیده باشد. این پردازنده ها نسل های مختلفی دارند که هر چقدر نسل بالاتری داشته باشند مسلما سرعت و عملکرد قوی تری دارند. برای مثال پردازنده Core i7 12800H (نسل ۱۲) از Core i7 6720H (نسل ۶) سرعت بیشتری دارد. پیشنهاد ما این است که سراغ نسل های پایین نروید زیرا شما را با ضرر مواجه می کنند و بعد از یکی دو سال مجبور به تعویض پردازنده خواهید شد. نسل های بالا همیشه قدرت و سرعت بالاتری دارند.

پردازنده لپ تاپ است تنظیم می کند که کار شما با چه سرعتی انجام می شود و با چه سرعتی می توان آن را انجام داد. این یکی از اجزای اساسی است که یک لپ تاپ گیمینگ باید داشته باشد. CPU باید یک پردازنده پرقدرت مانند اینتل یا AMD باشد.

با نصف قیمت لپ تاپ، از سنگین ترین بازی های کامپیوتری لذت ببرید

کارت گرافیک

کارت گرافیک لپ تاپ انواع مختلفی از کارها را که شما به آن محول می کنید پردازش می کند. بازی تنها یکی از عملکردهایی است که رایانه انجام دهد و CPU در اجرای بازی نقش دارد.

اما سخت‌تر از همه، پردازش اطلاعات لازم برای ترجمه آنچه در یک بازی سریع اتفاق می‌افتد به صفحه نمایش است. این فرآیند کاملاً پیچیده است و شامل میلیون‌ها محاسبه برای ترجمه اطلاعاتی است که گرافیک ارائه می‌کند.

بهترین کارت گرافیک بهترین عملکرد ممکن را برای شما ارائه می دهد، و با وجود آخرین کارت گرافیک های AMD و Nvidia که به بازار آمده اند، گزینه های بیشتری نسبت به قبل وجود دارد.

به عبارت ساده، اگر به دنبال بهترین کارت گرافیک برای بازی هستید، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4090 بهترین کارت گرافیک است. قدرت و عملکرد آن هر رقیبی را شکست می دهد.

فضای ذخیره‌سازی: ۱۲۸ گیگابایت یا بیشتر SSD

این اندازه فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ است. این بدان معناست که شما می توانید حجم زیادی از داده ها را در این دستگاه بدون کاهش سرعت در حین بازی ذخیره کنید. اندازه فضای ذخیره‌سازی زیاد روی اجرای بازی های سنگین یا سبک تاثیر ندارد.

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچی FHD یا ۴K
این اندازه صفحه نمایش لپ تاپ است. اندازه بر سرعت انجام کار شما و میزان مشاهده آن تأثیر می گذارد. وقتی صحبت از لپ تاپ های گیمینگ به میان می آید، هر چه بزرگتر باشد، بهتر است.

رم: ۱۶ گیگابایت را هدف بگیرید، به چیزی کمتر از ۸ گیگابایت بسنده نکنید

۱۶ گیگابایت DDR4 کافی است. باز هم، اگر در مورد بودجه نگران هستید، به ۸ گیگابایت فکر کنید.

اگر لپ تاپ مخصوص بازی با رم ۸ گیگابایتی دارید، خرید لپ‌تاپ با GDDR6 VRAM می‌تواند کمک کند.

معرفی ۱۰ بازی پر طرفدار

جی تی ای وی (GTA V) …
پورتال ۲ (Portal 2) …
مس افکت ۲ (Mass Efect 2) …
اسکایریم (Skyrim) …
بایوشاک اینفینیت (Bioshock Infinite) …
ویچر ۳ (Witcher 3) …
هلف لایف: الیکس (Half Life: Alyx) …
دیواینیتی: اوریجینال سین ۲ (Divinity: Original Sin 2)

مهمترین جزء لپ تاپ گیمینگ چیست؟

وقتی صحبت از بازی می شود اولین قطعه ای که به ذهن می رسد کارت گرافیک است. با توجه به اینکه عملکرد GPU اکنون بسیار به خنک‌کننده وابسته است، باید توجه داشته باشید که یک کارت گرافیک به چه واتی محدود می شود و در چه شاسی قرار گرفته شده است.

چه اندازه صفحه نمایش برای لپ تاپ گیمینگ بهتر است؟

این مسلماً بیشترین تأثیر را در میزان لذت شما خواهد داشت. انتخاب اندازه صفحه نمایش برای لپ تاپ گیمینگ مهم است مثلا یک دستگاه ۱۳ اینچی یک اولترابوک نازک و سبک خواهد بود، در حالی که یک پنل ۱۷ اینچی سنگین تر است ولی میدان دید گسترده تری را به کاربر نمایش می دهد. با صفحه نمایش ۱۵ اینچ، شما به رایج ترین اندازه صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ دست پیدا خواهید کرد.

آیا پنل های با نرخ تازه سازی بالا برای لپ تاپ ها ارزشش را دارند؟

کاربران گیمینگ عاشق صفحه نمایش های با نرخ تازه سازی بالا هستند.

نرخ تازه‌سازی کمتر از ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخ‌دهی بالاتر از ۳ میلی‌ثانیه برای اهداف بازی قدیمی شده است. اگر در حال انجام بازی های رقابتی هستید، باید نرخ تازه سازی بالا داشته باشید.

اما اگر بازی‌های رقابتی انجام نمی‌دهید، هنوز هم می توان به سراغ فرکانس های ۱۲۰ یا حتی ۶۰ هرتز بروید.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

لپ تاپ ۱۷.۳ اینچ ام اس آی مدل GF75-10SCSR Thin دارای کارت گرافیک قدرتمند Graphics card Nvidia GeForce GTX 1650Ti 4 GB

لپ تاپ MSI GF75 10UE-069 می تواند در دسته بهترین لپ تاپ های گیمینگ رقابت کند. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش (۱۷.۳ اینچ) و از رم (۸ گیگابایت) قابل ارتقا بهره می برد.

خنک‌کننده : هر لپ‌تاپ را که تصمیم می‌گیرید، فراموش نکنید که عملکرد خنک‌کننده آن را با جستجو در بررسی‌های آنلاین بررسی کنید. همه لپ تاپ ها خنک‌کننده یکسانی ندارند. خنک‌کننده خوب برای بازی های طولانی مدت بسیار مهم است. خنک‌سازی قدرتمند به شما کمک می‌کند که از فشار حرارتی (و در نتیجه افت FPS) جلوگیری کنید.
باتری : از نظر ما برای لپ تاپ گیمینگ باتری زیاد مهم نیست زیرا لپ تاپ های بازی قرار نیست باتری پشتیبان خوبی داشته باشند. همیشه باید در حالی که به برق وصل هستید بازی کنید. یک لپ تاپ نباید گرمای تولید شده در حین پخش عناوین روی باتری را تحمل کند.
پنل : اگرچه هر سه نوع پنل (VA، TN و IPS) مزایا و معایب خود را دارند، اما اگر به اندازه کافی هزینه کنید، می توانید بهترین بازتولید رنگ، نسبت کنتراست، روشنایی و زاویه دید را در هر سه نوع دریافت کنید. IPS به طور کلی بهترین بازی در نظر گرفته می شود و همچنین نوعی است که در لپ تاپ های بازی استفاده می شود. TN و VA گزینه ای نیستند. با این حال، همه صفحه نمایش های IPS یکسان نیستند.
صفحه کلید با نور پس زمینه : یک صفحه کلید RGB با نور پس زمینه ضروری است. احتمالاً باید هنگام بازی در نور کم یا تاریکی، کلیدهای زیادی را فشار دهید، نور پس زمینه در اینجا کمک می کند.
صدا، پورت اتصالات، کیفیت ساخت و غیره کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر اطلاعات بیشتر می خواهید به فروشگاه رایان مارکت مراجعه کنید

god of warAMIN12FARHADqpWalleRFinal seyedamir_hasanpoormeysamb3doآریا حمیدیانتریس مری گلدdo metr ghad daramGary KasparovNiko_BladeMalenia Blade of MiquellaAliEdgar456

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا