بتسدا: اولویت در Starfield آزادی بازیکنها بوده است تا ساخت یک بازی با کمترین میزان باگ ممکن
بتسدا: اولویت در Starfield آزادی بازیکنها بوده است تا ساخت یک بازی با کمترین میزان باگ ممکن
به تازگی معاون رییس شرکت بتسدا (Bethesda)، پیت هاینز (Pete Hines)، عنوان کرده که الویت اصلی Starfield آزادی بیشتر بازیکن ها بوده و ساخت یک بازی ریسکی یا بدون باگ در اولویتهای بعدی قرار داشتهاند.
بازیهای استودیوی بتسدا همیشه برای مشکلات تکنیکی و باگهای فراوان شناخته شدهاند و با اینکه Starfield از این قاعده مستثنی نیست اما به جرات میتوان گفت که این بازی تنها عنوان منتشر شده از سوی این کمپانی است که نسبت به بازیهای قبلی بتسدا، باگ و مشکلات خیلی کمتری دارد.
با این حال، سوالی که وجود دارد این است که چرا بعد از این همه مدت، باگهای خنده دار و مشکلات تکنیکی باید بخشی از بازیهای این استودیو باشند؟ طبق گفتهی هاینز، دلیل اصلی این موضوع مرتبط با توجه و اولویت استودیوی سازنده بازی است.
طی آخرین مصاحبهی هاینز با گیم اینداستری (GameIndustry)، او عنوان کرد که تیم سازنده بیشترِ تمرکز خود را روی آزادی بازیکنها گذاشتهاند، و برطرف کردن باگها و مشکلات بازی و انتشار یک عنوان بدون باگ، از اولویت های آنها نیست. همچنین در ادامه گفت هنگامی که دنیای بازی بسیار بزرگ باشد و پلیرها آزادی زیادی داشته باشند، باگ و مشکلات مشابه از پیامدهای غیرقابل اجتناب آن است و از دیدگاه بتسدا این باگها و مشکلات اهمیت چندانی ندارند.
هاینز معتقد است که استودیوی بتسدا آشوبی که این باگ ها به وجود میآورند را با روی باز میپذیرد، او معتقد است که آنها میتوانند با قبول کردن ریسک کمتر، بازی بی نقصتری را تولید کنند، اما با انجام این کار آزادی و تجربهی پلیرها آسیب میبیند. از دیدگاه بتسدا این مشکلات تجربهی پلیرها را خدشه دار نمیکنند و حتی در بخشهایی، بیشتر آنها را به انجام بازی مجاب میکنند.
Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) امسال، برای PC و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد. کسانی که بازی را پیشخرید کردهاند، هماکنون میتوانند به تجربهی این عنوان بپردازند.