هاست پرسرعت
خودرو

بدترین فیس‌لیفت‌ها از سال ۲۰۰۰ به بعد کدامند؟

بدترین فیس‌لیفت‌ها از سال ۲۰۰۰ به بعد کدامند؟

خودروسازان برای اینکه محصولات خود را همچنان بروز نگه دارند، اقدام به فیس‌لیفت آن‌ها می‌کنند اما گاهی این کار طبق انتظار پیش نمی‌رود و نتیجهٔ عکس می‌دهد.

متوسط عمر خودروهای جدید شش تا هشت سال است و بنابراین نیاز به فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. چند تغییر در طراحی چراغ‌ها و سپرها می‌تواند یک خودروی قدیمی را به‌اندازهٔ کافی تازه‌تر و شیک‌تر جلوه دهد تا مالکان کنونی را به خرید یک نمونهٔ دیگر از همان مدل ترغیب و از کوچ آن‌ها به سمت رقبای جدیدتر جلوگیری کند؛ اما گاهی اوقات طراحان به چند تغییر سبک بسنده نمی‌کنند و گاهی خودرویی که قرار است بهبود پیدا کند به‌مراتب بدتر از نسخهٔ قبلی از آب درمی‌آید. در طول تاریخ می‌توان مصادیق زیادی برای این موضوع پیدا کرد. مثلاً فراری ۵۱۲ M با چراغ‌های جلوی ثابت و رینگ‌های دوبخشی چندین برابر زشت‌تر از مدل قبلی ۵۱۲ TR (نسخهٔ جدیدتر تستاروسا) بود.

بدترین فیس‌لیفت‌ها از سال ۲۰۰۰ به بعد کدامند؟

اما در اینجا می‌خواهیم روی خودروهای گذشتهٔ نزدیک تمرکز کنیم یعنی مدل‌هایی که از سال ۲۰۰۰ به بعد ساخته شده‌اند. همچنین ما صرفاً به فیس‌لیفت‌ها اشاره داریم نه نسل‌های جدید. بااین‌حال، حتی با محدود کردن دامنهٔ بررسی به این معیارها، هنوز هم انتخاب‌های زیادی وجود خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، فیس‌لیفت سال ۲۰۱۹ کامارو آن‌قدر موردانتقاد قرار گرفت که شورلت مجبور شد یک سال بعد باعجله فیس‌لیفت دیگری روی ماسل کار خود انجام دهد.

اشکودا یتی نیز با حذف چراغ‌های دایره‌ای مجزا در جلو، پس از فیس‌لیفت بخش عمده‌ای از شخصیت منحصربه‌فرد خود را از دست داد. هوندا NSX به‌خوبی توانسته بود با همان چهرهٔ اولیهٔ یک دهه در بازار دوام بیاورد اما در سال ۲۰۰۲ چراغ‌های مخفی آن حذف و با نمونه‌های ثابت جایگزین شدند. ای‌کاش هوندا این ماشین را به حال خود رها می‌کرد و دست به این تغییر نمی‌زد.

بدترین فیس‌لیفت‌ها از سال ۲۰۰۰ به بعد کدامند؟

قطعاً پس از فیس‌لیفت از زشتی فیات مالتی‌پلا کاسته شد اما به‌مراتب کسل‌کننده‌تر از قبل به نظر می‌رسید؛ و نهایتاً به جدیدترین مصداق فیس‌لیفت‌های زشت یعنی ب‌ام‌و X7 با چراغ‌های جلوی دوقسمتی می‌رسیم؛ اما غیر از این خودروهایی که اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، به نظر شما ظاهر کدام خودروها پس از فیس‌لیفت بدتر و زشت‌تر شده است؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۱ رای

منبع

CarScoops

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا