هاست پرسرعت
خودرو

برتری بی ام و نسبت‌به مرسدس بنز در آمار فروش سال ۲۰۲۲

برتری بی ام و نسبت‌به مرسدس بنز در آمار فروش سال ۲۰۲۲

براساس آمار موجود، در سال ۲۰۲۲ بی‌ام‌و موفق شده است با رقابتی نزدیک، فروش بیشتری نسبت به مرسدس‌بنز داشته باشد.

هر دو شرکت یادشده در تحویل خودرو به مشتریانشان شاهد کاهش بوده‌اند اما برند مونیخی موفق شد با همین شرایط، تعداد ۵۶,۷۹۲ خودرو، بیشتر از ستاره‌ی اشتوتگارت تولید کند.

بی‌ام‌و در سال گذشته مجموعا بیش از ۲,۱۰۰,۶۹۲ دستگاه را در سراسر جهان به فروش رساند؛ رقمی که در مقایسه با سال قبل از آن ۵.۱ درصد کاهش یافته است. درعوض مرسدس‌بنز گزارش فروش ۲,۰۴۳,۹۰۰ دستگاه را منتشر کرده است که نسبت به سال قبلش، ۱ درصد کاهش یافته است. اعداد و ارقام فروش آئودی هنوز منتشر نشده‌اند؛ البته باید درنظر داشت که این برند همیشه زیر سایه بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز بوده است پس انتظار داریم که همین شرایط دوباره تکرار شده باشد.

بی‌ام‌و از اینکه فروش محصولات هیبریدی و برقی‌اش ۳۵.۶ درصد رشد داشته و حال به ۳۷۲,۹۵۶ دستگاه رسیده، خوشحال است. این رقم برای مرسدس‌بنز برابر ۳۱۹,۲۰۰ دستگاه می‌شود که نسبت به گذشته افزایشی ۱۹ درصدی را تجربه کرده است. اگر فروش برند اسمارت را نیز با مرسدس‌بنز جمع کنیم، تقریبا هر یک خودرو از دو دستگاه فروخته شده از باتری استفاده می‌کرده‌اند.

خودروی الکتریکی / Electric Car مینی کوپر

در سوی دیگر، برند مینی شاهد کاهش ۳ درصدی فروش محصولاتش بود درحالیکه مینی کوپر SE که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی این برند انگلیسی در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود، به دست ۴۳,۷۴۴ مالک رسید؛ به این معنا که فروش این خودرو نسبت‌به سال گذشته‌اش ۲۴ درصد رشد داشته است. بی‌ام‌و و مینی روی‌هم‌رفته ۲۱۵,۷۵۵ خودروی مجهزبه باتری به فروش رساندند؛ رقمی که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۱۰۷.۷ درصد پیشرفت داشته است.

نمای پشت رولزرویس اسپکتر

رولزرویس تنها زیرمجموعه بی‌ام‌و بود که در سال گذشته با افزایش فروش روبه‌رو شد؛ این برند لوکس انگلیسی بهترین سال فروش تاریخ خود را در ۲۰۲۲ تجربه کرد و توانست روی‌هم‌رفته ۶,۰۲۱ خودروی لوکس را به دست مشتریان تازه برساند. مرسدس‌میباخ نیز توانست ۲۱,۶۰۰ خودرو را در ۲۰۲۲ به فروش برساند که نسبت‌به ۲۰۲۱، ۳۷ درصد رشد را تجربه کرده بود.

هر دو برند بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز علی‌رغم  کاهش فروش کلی خود در ۲۰۲۲، شاهد نشانه‌هایی از رشد صعودی این آمار در چهارک پایانی ۲۰۲۲ بودند. فروش بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز در این سه ماهه به‌ترتیب ۱۰.۶ و ۱۷ درصد افزایش را تجربه کرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا