هاست پرسرعت
خودرو

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

قشقایی جدید با تکیه بر بهبودهای ظاهری تازه، به خودرویی خانوادگی و نه‌چندان هیجان‌انگیز برای خانواده تبدیل شده است.بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

نسل تازه کراس‌اوور سایز متوسط نیسان که اتفاقا فروش بسیار خوبی هم دارد، بهبودهای مختلفی را به خود دیده و ممکن است بتواند نظر خریداران جدیدی را به سوی برند نیسان جذب کند اما اگر کسی مالک نسل قبلی آن باشد، نیاز چندانی به به‌روزرسانی نخواهد دید. خلاصه این خودرو را می‌توان در عباراتی چون چهره جدید، سیستم‌های دستیار راننده تازه، اتصالات بهتر، کابین بهبودیافته و همان پیشرانه قبلی پیدا کرد.

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

با توجه به سرعت بالای شرکت‌ها در برقی‌کردن محصولاتشان، قشقایی احتمال یکی از آخرین خودروهای بازار خواهد بود که همچنان نیروی خود را از پیشرانه‌ای درون‌سوز می‌گیرد. البته نیسان نیاز و ترند روز را هم در نظر گرفته و نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند را هم روانه بازار کرده است که با چند خروجی مختلف و سیستم انتخابی چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

فضای داخلی و بار این خودرو به رسم تمام مدل‌های قشقایی که تاکنون روانه بازار شده‌اند، مناسب نیازهای خانواده ارزیابی می‌شود. خوشبختانه نیسان در روند قیمت‌گذاری هم خوب عمل کرده تا دسترسی به محصول پرفروشش برای خانواده‌های بسیاری ممکن شود. نسخه پایه دیفرانسیل جلو این خودرو با قیمت پایه ۳۳,۸۹۰ دلار عرضه می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، برچسب قیمت با افزایش امکانات، آپشن‌ها و ارتقا به نمونه هیبریدی افزایش پیدا می‌کند.

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

چنین سیاستی می‌تواند مشتریان تازه زیادی را هم به سمت نیسان جذب کند اما مسئله آنجایی آغاز می‌شود که می‌بینیم نیسان قشقایی جدید جذبه خاصی ندارد. کار راه انداز است اما هیجان‌انگیز، نه!

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

خوشبختانه زبان طراحی قشقایی ۲۰۲۴ تغییرات زیرودرشتی را به خود دیده است. هرچند هنوز هم می‌توان آن را به‌عنوان یک نیسان ژاپنی تشخیص داد اما از المان‌های تازه بسیاری استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو این شاسی‌بلند از همان نوارهای LED کشیده تشکیل شده که این‌بار از هم جدا شده‌اند و بخش زیرین آن‌ها به گرافیکی تازه مزین شده است تا با مش جدید جلوپنجره هماهنگی بیشتری داشته باشد. نیسان فرم جلوپنجره سبدشکل خود را با رنگ سیاه‌عمیق در این خودرو به نمایش گذاشته است که نوعی برداشت مدرن از طراحی قبلی این شرکت محسوب می‌شود.

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

سپر جلو و طاق چرخ‌ها تغییر زیادی نکرده اما خط شانه خودرو کمی نمایان‌تر شده است. طراحان ژاپنی تصمیم گرفته‌اند همچنان روی تناقض و کنتراست رنگ در بدنه تاکید زیادی داشته باشند تا از این طریق، قشقایی را جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر جلوه دهند؛ برای همین طراحی دو رنگ بدنه را حفظ کرده‌اند. چراغ‌های تک‌رنگ عقب از همان طرح گذشته استفاد می‌کند. بخش عقب همان چهره آشنا را دارد اما کمی بهبود پیدا کرده و دلپسندتر شده است.

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

کابین نسل تازه قشقایی این‌بار از مواد تازه‌ای مانند آلکانتارا استفاده می‌کند که سراسر داشبورد را فرا گرفته و حسی خوب را به سرنشینان القا می‌کند. بهره‌وری قشقایی تازه از دوربین ۳۶۰ درجه‌ای محیطی به فرایند پارک کردن کمک کرده و استفاده از دستیار گوگل، سیستم «نیسان کانکت» و دستیارهای کمک‌راننده دیگر خیال راننده را از رانندگی آسان و ایمن راحت می‌کنند.

بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

در آخر جا دارد بگوییم که نیسان قشقایی جدید در یک کلام خوب است. دگرگونی‌های تازه و بهبودهای ظاهری بدنه و امکانات کابین یک بسته درخور، کارراه‌انداز و زیبا را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. سواری این شاسی‌بلند متوسط راحت است و با همراهی پیشرانه نه‌چندان جذابش از پس تمام وظایف یک کراس‌اوور شهری برمی‌آید. با توجه به شمار تجهیزات، می‌توان قشقایی را خودرویی مقرون‌به‌صرفه قلمداد کرد. در بازاری که خودروها به سمت تجملات بیشتر پیش می‌روند و همه انتظار امکانات بیشتر را دارند، قشقایی راه خود را ادامه می‌دهد.
بررسی اولیه نسل تازه نیسان قشقایی: بهتر از قبل

بنابراین اگر کسی به خرید خودرو علاقه داشته باشد اما نوع خودرو برایش اهمیت نداشته باشد، بی‌شک باید به فکر قشقایی باشد. خودرویی خوب که از همه لحاظ نیازهای مالک را برطرف می‌کند… خبر خاص دیگری نیست. خیلی از مردم می‌خواهند وسیله نقلیه‌ای هوشمند، ارزشمند و درعین حال مقرون‌به‌صرفه و کاربردی داشته باشند و کوچک‌ترین اهمیتی به برند و هیجان فشردن gsxr گاز تا آخر نمی‌دهند. شما این افراد کم نیست. نیسان هم تصمیم گرفته کار به آن‌ها خدمات ارائه کند. نظر شما درباره نیسان قشقایی چیست؟ این کراس‌اوور در کشور ما به چه چیزی شهرت دارد؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا