هاست پرسرعت
بازی

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

انیمه محبوب و پرطرفدار Chainsaw Man تفاوت‌های جالبی با مانگای خود دارد که قصد داریم تا به آن‌ها اشاره نماییم.

تبلیغات

یکی از مسائلی که همیشه باعث نگرانی طرفداران دنیای مانگا بوده است، میزان وفاداری اقتباس‌های انیمه‌ای از آثار مورد علاقه‌شان بوده است که گاهاً باعث شده تا شاهد محصولات مورد انتظاری باشیم که به هیچ عنوان به منبع خود وفادار نبوده و همین موضوع سبب شده تا انتقادات و حواشی گسترده‌ای را از سوی طرفداران شاهد باشیم.

انیمه Chainsaw Man (چینساو من) یکی از آثار مورد انتظار و پر سر و صدای دنیای انیمه بود که سرانجام در سال 2022 میلادی منتشر شد و در دسترس طرفداران قرار گرفت. نکته خوشحال کننده برای طرفداران مانگای این اثر در این است که نه تنها انیمه Chainsaw Man نسبت به المان‌های مهم و تاثیرگذار مانگا هیچ تغییر انتقاد برانگیزی را ایجاد نکرده است، بلکه بیشتر به سمت اضافه کردن المان و عناصر جدید گام برداشته و باعث شده تا شاهد اثری بسیار جذاب و تماشایی باشیم.

با توجه به محبوبیت و سر و صدای رسانه‌ای این انیمه و موضوع داغ تفاوت‌ها بین مانگا و انیمه، در نظر گرفتیم تا به معرفی 10 تفاوت بین مانگا و انیمه Chainsaw Man پرداخته و ببینیم که ریو ناکایاما و ماساتو ناکاسونو در قامت کارگردانان و هیروشی سکو در جایگاه نویسنده چگونه این اثر مورد انتظار را وارد مدیوم انیمه کرده‌اند. پس با ما همراه باشید.

افزایش چشم‌گیر میزان خشونت در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

در حالت کلی و برخلاف ماهیت این مدیوم اما Chainsaw Man مخصوص بزرگسالان تهیه شده و حتی در انیمه ساخته شده نیز شاهد خون و خونریزی و خشونت بسیار بیشتری نسبت به مانگا هستیم.

مانگای Chainsaw Man مملو از صحنه‌های خشونت‌بار، وحشتناک و حتی چندش‌آور است؛ با این حال انیمه ساخته شده از این مانگا حتی پا را فراتر گذاشته و به بهترین شکل ممکن گامی مثبت و رو به جلو در نمایش بی‌رحمی‌های دنیای این فرنچایز قدم برداشته است. بعضی از قسمت‌های این انیمه به حدی خشونت‌بار و بی‌رحمانه به تصویر کشیده شده که حتی مخاطبین بزرگسال خود را نیز می‌تواند تحت تاثیر قرار داده و روحیات آن‌ها را به چالش بکشد. اتفاقی که در قبال سبک روایی و ماهیت داستانی نه تنها نکته منفی‌ای محسوب نمی‌شود، بلکه نمایانگر ریسک‌پذیری سازندگانش بوده که در کمال خوشحالی نتیجه مثبتی نیز در پی داشته است. افرادی که از دیدن صحنه‌های دلهره‌آور Chainsaw Man تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، خود را برای صحنه‌های بسیار وحشتناک‌تر و بی‌رحمانه‌تری آماده نمایند؛ زیرا در فصل‌های آینده این مجموعه شاهد سکانس‌های بسیار خشونت‌بارتری خواهیم بود که اتفاقات فصل نخست به مانند یک شوخی در برابر آن‌ها جلوه پیدا می‌کند.

جزییات کمتر چهره‌ها در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

یکی از نکات جالب توجه درباره مانگای Chainsaw Man در طراحی چهره‌ها و سبک هنری متمایز آن‌ها می‌باشد که توقعات را از انیمه آن بسیار بالا برده بود.

در حالی که تریلرهای اقتباس Chainsaw Man نوید یکی از محصولات نوین و پرهزینه مدیون انیمه را داده است اما در قسمت‌های فصل نخست شاهد جزییات کمتر چهره‌های شخصیت‌ها در انیمه بوده‌ایم. البته که به سبب سرعت فریم‌ها در سکانس‌های Chainsaw Man نمی‌توان این مسئله را به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفت و همچنان شاهد برخی از چشم‌نوازترین سکانس‌های ساخته شده در تاریخ صنعت انیمه هستیم که نمایانگر ظرافت و زحمتی بوده که سازندگان در تهیه آن به خرج داده‌اند. این مجموعه شاید در القای حس شخصیت‌ها و چهره‌های آن‌ها در حد و اندازه مانگا ظاهر نشده باشد اما Chainsaw Man ترکیبی تحسین‌برانگیز از یکپارچگی بین داستان، سبک هنری و تلفیق جلوه‌های چشم‌نواز و موسیقی تاثیرگذاری بوده که منجر به خلق یکی از بهترین اقتباس‌های چند سال گذشته شده است.

فضاسازی گسترده‌تر در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده دنیای انیمه نسبت به مانگا در فضاسازی سکانس‌ها می‌باشد که به سبب گستردگی نسبت به صفحات کوچک مانگا، شاهد به تصویر کشیده شدن صحنه‌های باجزییات‌تر و بزرگی هستیم.

به سبب این که تاتسوکی فوجیموتو شخصاً در خلق سکانس‌های Chainsaw Man حضور داشته است، شاهد گستردگی جزییات صحنه‌ها و مبارزات نسبت به مانگا هستیم که باعث شده تا فضاسازی گسترش پیدا کرده و به طبع، اتفاقات به تصویر کشیده شده نیز جذاب‌تر جلوه پیدا نمایند. دیدگاه فوجیموتو و حضور او در پشت پرده باعث شده تا خالقین انیمه Chainsaw Man اقتباسی تمیز و صحیح را برای مخاطبین به ارمغان آورده و ترکیب این مسئله با جلوه‌های بصری چشم‌نواز سبب شده تا شاهد مجموعه‌ای جذاب و باجزییاتی باشیم که هیچ ترس و خساستی در نمایش خون و خونریزی از خود بروز نداده است.

سکانس آغازین متفاوت در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

قطعاً یکی از مسائل مهم و مورد انتظار انیمه Chainsaw Man، سکانس آغازین آن بوده است که طرفداران برای تماشای آن لحظه شماری کرده‌اند.

تبلیغات

سکانس آغازین این انیمه زمانی شروع می‌شود که شاهد قدم زدن دنجی در یک کوچه تاریک و خلوت هستیم که به باز کردن یک در مرموز منتهی شده و سرانجام می‌بینیم که دنجی از خواب بیدار شده و تمام این صحنه تنها یک رویا بوده است. سازندگان انیمه Chainsaw Man با چنین تغییر کوچکی نه تنها عملی شجاعانه و قابل ستایش را انجام دادند، بلکه نشان دادند که مدیوم انیمه در صورت بهره‌گیری از المان‌های درست در جای مناسب می‌تواند حتی از مانگا نیز شروع جذاب‌تر و تاثیرگذارتری را برای مخاطبین رقم بزند که هنر و وجه تمایز سینما را در غالب انیمه را به رخ می‌کشد.

حذف اهریمن ماهیچه‌ای در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

دنیای Chainsaw Man سرشار از انواع و اقسام اهریمن‌ها با نام‌ها و القاب بسیار عجیب و غریب و بعضاً وحشتناکی می‌باشد که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را به چالش بکشد.

یکی از اهریمن‌هایی که در همان آغاز داستان Chainsaw Man شاهد هستیم، موجودی به نام “اهریمن ماهیچه‌ای” می‌باشد. زمانی که ماکیما در یک رستوران مشغول صرف غذا می‌باشد، با دنجی صحبت کرده و به او دستور می‌دهد که اهریمن ماهیچه‌ای که در همان نزدیکی که همراه با یک دختر است را به قتل برساند. در حالی که این مسئله اهمیت چندانی برای ماکیما ندارد اما با اصرار بر کشتن این اهریمن قصد دارد تا قدرت خود را به دنجی و به مخاطبین یادآور شود. این مسئله که شاید چندان حیاتی جلوه نکند اما در انیمه به وقوع نپیوسته و بینندگان Chainsaw Man شاهد تقابل دنجی و اهریمن ماهیچه‌ای نخواهند بود.

عدم پنهان کاری و کم کردن جزییات در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

یکی از نکات حاشیه برانگیزی که در اقتباس‌های دنیای انیمه توسط سازندگان شاهد هستیم، بحث سانسور کلمات و صحنه‌های خشونت‌بار و بزرگسالانه‌ای است که صدای اعتراض بینندگان را درآورده است.

با این حال در کمال شگفتی این مسئله نه تنها در قبال انیمه Chainsaw Man  صدق نکرده است، بلکه سازندگان حتی پا را فراتر از تاتسوکی فوجیموتو گذاشته و دیالوگ‌ها و صحنه‌های مبارزاتی را به تصویر کشیده‌اند که از میزان خشونت و جدیت بسیار بیشتر و شوکه‌کننده‌تری نسبت به مانگا برخوردار است. در حالی که به صورت کلی انیمه تاتسوکی فوجیموتو در ژانر شونن قرار می‌گیرد اما به حدی از محتوای خشونت‌بار و بی‌رحمانه بهره برده که مرز بین شونن و سینن را شکافته است؛ اتفاقی تحسین‌برانگیز که در خدمت فرم روایی کلی داستان قرار داشته و به هر چه زیباتر شدن سکانس‌ها و شخصیت‌پردازی‌ها کمک شایانی کرده است.

خلق صحنه‌های جذاب و مفصل در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

یکی از برتری‌های دنیای انیمه نسبت به مانگا در خلق صحنه‌های اکشن و سکانس‌های مبارزه ختم شده است که درصورت پرداخت مناسب می‌تواند منجر به صحنه‌هایی جذاب و فراموش نشدنی بشود.

در انیمه Chainsaw Man نیز به سبب بهره‌گیری از جلوه‌های بصری ناب و چشم‌نواز نه تنها شاهد سکانس‌های مبارزات حماسی و هیجان‌انگیزی هستیم، بلکه حتی جزییات آن نیز نسبت به مانگا افزایش پیدا کرده است. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در صحنه مبارزه دنجی و اهریمن خفاشی مشاهده کرد؛ زمانی که اهریمن خفاشی یک تکه سنگ عظیم را به سمت دنجی پرتاب می‌کند، به جای جا خالی دادن شاهد تکه تکه شدن آن وسط مرد اره‌برقی هستیم که صحنه‌ای ساده ولی در عین حال جذاب را به تصویر کشیده است.

بهره‌گیری از المان‌های سبک ” برشی از زندگی”

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

پس از رویارویی دنجی با اهریمن خفاشی، شاهد مجموعه‌ای از سکانس‌هایی هستیم که در مانگا وجود نداشته و باعث شده تا سبک “برشی از زندگی” وارد انیمه Chainsaw Man بشود.

در این مجموعه از سکانس‌ها، شاهد ملاقات اکی، ماکیما و دنجی هستیم که اتفاقات زندگی روزمره آن‌ها همچون مطالعه، صرف قهوه و صبحانه و مسواک زدن را به تصویر می‌کشد. این سکانس‌ها که به هیچ عنوان در مانگا وجود نداشته‌اند، جلوه جدیدی را به دنیای بی‌رحمانه و سراسر خون و خونریزی و خشونت‌بار Chainsaw Man اضافه کرده و نشان می‌دهد که حتی در پس نبردهای حماسی و پر زد و خورد نیز شاهد انسان‌هایی هستیم که سعی دارند تا به زندگی عادی خود پرداخته و یک صبح آرام و دل‌انگیز را در کنار عزیزانشان رقم بزنند.

حضور برجسته‌تر زالوی اهریمنی در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

در مانگای Chainsaw Man زمانی که زالوی اهریمنی و دنجی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند، سکانس‌های مبارزاتی را رقم می‌زنند که بسیار کوتاه بوده و عملاً به مانند یک ماموریت فرعی برای دنجی به نمایش گذاشته می‌شود.

با این حال به لطف نبوغ سازندگان و ریسک پذیری آن‌ها، رویارویی زالوی اهریمنی و دنجی در انیمه به شکل کاملاً متفاوت و بسیار جذاب‌تری به تصویر کشیده می‌شود. درحالی که دنجی نمی‌تواند از قدرت‌های اهریمن اره‌برقی به طرز درست و کاملی استفاده نماید و در سمت مقابل نیز زالوی اهریمنی با روده‌های اهریمن خفاشی در هم تنیده شده است، شاهد سکانس مبارزه بسیار هیجان‌انگیز و حماسی‌ای بین آن‌ها هستیم که به زیبایی ذهن مخاطبین را به چالش کشیده و آن‌ها را شوکه می‌نماید. یک رویارویی ساده در مانگا، به لطف جلوه‌های بصری انیمه به مبارزه‌ای تماشایی و بسیار جذاب بدل می‌گردد که ثابت می‌کند قرار نیست اقتباس‌ها عیناً و کلمه به کلمه صورت بگیرد تا موفقیت‌آمیز جلوه پیدا کند.

شخصیت‌پردازی بهتر ماکیما در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

ماکیما یکی از شخصیت‌های پیچیده و عجیب و غریب مجموعه Chainsaw Man می‌باشد که شبیه او را کمتر در دنیای انیمه دیده‌ایم و همین مسئله اهمیت او را در نزد مخاطب افزایش داده است.

علی‌رغم این که شخصیت ماکیما در نزد مخاطبین چندان محبوب نبوده و حتی بسیاری حس نفرت نسبت به او دارند اما در انیمه شاهد سکانس‌ها، دیالوگ‌ها و وقایع ساده‌تر ولی مهمی حول محور او هستیم که حتی احساس نفرتی که مخاطبین نسبت به او پیدا می‌کنند را جذاب و تاثیرگذار جلوه کرده است. این مسئله در کنار جلوه‌های بصری ناب و ظاهر جذابی که از ماکیما به تصویر کشیده شده باعث می‌شود تا شخصیت او حتی بیشتر از مانگا نیز عمق پیدا کرده و رخداد پایانی Chainsaw Man بتواند تاثیر بیشتری را در نزد مخاطبین به ارمغان بیاورد.


آیا تفاوت‌های ایجاد شده در انیمه Chainsaw Man مورد پسند شما بوده است؟ شخصیت پردازی صورت گرفته حول محور ماکیما به عقیده شما در مانگا موفق‌تر جلوه کرده یا در انیمه؟ به سبب واکنش‌های مثبتی که فصل نخست این انیمه دریافت کرده است آیا می‌توانیم شاهد ریسک پذیری بیشتر و چشم‌گیرتری در فصل‌های آینده باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Pashmak..darhalkhabمحمدامین حیدریata.expressREZAGAMERLonesome guyA SlashPorfosor🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷AMFisGONEیوهانمحمدرضا نوروزی????

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا