بررسی تمرینهای زمستانه فرمول یک فصل ۲۰۲۳ در بحرین
بررسی تمرینهای زمستانه فرمول یک فصل ۲۰۲۳ در بحرین
پس از مدتها انتظار فصل جدید فرمول یک در سال ۲۰۲۳ با شروع تمرینهای زمستانه سه روزه در بحرین و در پیست صخیر آغاز شد. از اتفاقات مهم این فصل تاکنون میتوان به تغییر مدیریت تیم فراری اشاره کرد، مدیریت این تیم بزرگ به فردریک واسور رسید و وی جانشین متیا بینوتو شد. در ادامه به بررسی این تست سه روزه میپردازیم.
در ابتدا باید اشاره کنیم که پیرلی تمام اطلاعات مربوط به استفاده از تایر در تست پیش فصل بحرین را منتشر کرده است. در تست پیش فصل بحرین یک نمونه آزمایشی C3 وجود دارد که روی تایر هیچگونه علامت رنگی وجود ندارد.
در صبح اولین تمرین شاهد اولین پرچم قرمز بودیم و ماشین آستون مارتین فیلیپه دروگوویچ، به دلیل مشکل فنی در پیست متوقف شد.
از نکات این تمرین میتوان به فرورفتگی بالهی جلوی خودروی فراری اشاره کرد. دماغه ماشین فراری در سرعت بالا دچار فرورفتگی میشد و در زمان ترمزگیری به حالت اول برمیگشت. فراری در مورد این مشکل گفت که آنها متوجه نشدند که مشکل فرورفتگی و بیرون زدگی دماغه چیست و این در طراحی مورد نظر نبوده است.
در انتهای روز مکس ورستپن با اختلاف بسیار کم با فرناندو آلونسو در رده ی اول قرار گرفت. ردههای سوم و چهارم نیز به رانندگان فراری رسید
هلموت مارکو اعلام کرد که ردبول از نتایج به دست آمده در روز اول تستهای پیش از فصل ۲۰۲۳ رضایت مندی کامل را دارد و برنامههای از پیش تعیین شده آنها به خوبی عملی شده است.
در روز دوم تمرینها جایگاه اول به ژو گوانیو از تیم آلفارومئو رسید. پشت سر وی نیز مکس ورستپن در ردهی دوم قرار گرفت. فرناندو آلونسو نیز سوم شد.
مهمترین اتفاق روز دوم تمرینهای زمستانه مشکل هیدرولیک خودروی تیم مرسدس بود. در اواخر تمرین جورج راسل دچار نقص هیدرولیک شد که در نتیجهی آن خودروی وی در دنده چهارم گیر کرد و باعث نمایش پرچم قرمز شد.
توتو ولف مدیر تیم مرسدس اطمینان میدهد که پس از دو روز تستهای پیش فصل نتیجه گیری در مورد همسویی نیروها غیر ممکن است. ولف صراحتا اعلام میکند که تیمها پتانسیل واقعی خودروهای خود را نشان نمیدهند و مرسدس نیز از این قاعده مستثنی نیست.
زک براون نیز مدیر تیم مکلارن اظهار داشت که این تیم در رسیدن به اهداف توسعه خودروی خود برای فصل ۲۰۲۳ شکست خورده است و آنها سعی خواهند کرد با به روز رسانی در طول فصل به نتیجهی بهتری دست پیدا کنند.
سومین و آخرین روز تست بحرین با پیشتازی ردبول و رانندهی دوم این تیم یعنی سرجیو پرز به پایان رسید. همیلتون که در بعد از ظهر به خوبی عمل کرده بود در ردهی دوم قرار گرفت. والتری بوتاس نیز سوم شد.
براساس شایعات به احتمال زیاد مرسدس برای اولین مسابقه یک بال عقب اصلاح شده و به روز رسانی شده در نظر گرفته است.
کریستین هورنر در مورد تیم استون مارتین و پیشرفت آنها گفت به نظر میرسد آنها خیلی عقب نیستند به ویژه فرناندو بسیار رقابتی دیده میشود.
فرد واسور مدیر تیم فراری در پایان روز سوم اظهار داشت که آنها از نتیجه تمرینات راضی هستند و هیچ مشکلی مبنی بر عدم اطمینان موتور فراری یافت نشده است و توانستهاند ستاپهای مختلفی را تست کنند.
در آخر نیز باید اشاره کنیم که شایعاتی مبنی بر حضور سباستین فتل در مسابقهی اول فصل در بحرین وجود دارد. به دلیل تصادف لنس استرول رانندهی تیم استون مارتین و مصدومیت وی، ظاهرا قرار است سباستین به جای وی در بحرین در کنار فرناندو آلونسو دیگر رانندهی تیم آستون مارتین، به رقابت بپردازد.
اولین رقابت فصل ۲۰۲۳ فرمول یک ۵ روز دیگر و در بحرین آغاز خواهد شد.